obey-robots.txt
26 September 2018, 14:52
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Telfort instellingen, problemen en ervaringen voor; SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc...
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Blacklists -> email komt niet aan

Marty
Sommige van mijn email blijkt niet aan te komen (en helaas krijg ik hier geen foutmelding van).
Nu blijkt dat mijn IP adres op een paar blacklists (zoals Spamhaus) staat omdat het een dynamisch ip adres betreft. Volgens mij gaat het hier om de netblock waarover Richard spreekt in topic: https://telfort.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=1261

Ik heb geen eigen email server (zoals in het topic https://telfort.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=1442&rowstart=20).
"My outgoing server (SMTP) requires authentication" staat aan in mijn email programma (Outlook 2007).
Uit controle met diverse programma's blijkt mijn pc schoon te zijn.

Als outgoing smtp server gebruik ik die van een ander bedrijf (die mijn website host, dus niet de smtp server van Telfort). Dit ook omdat Telfort verbiedt de smtp server van Telfort te gebruiken voor domeinnamen die niet door Telfort gehost worden. Echter het hostingbedrijf blokkeert sommige van mijn email omdat het ip adres op een blacklist staat.

Wat moet ik doen zodat al mijn email gewoon weer aankomen?

Franzki
Ik heb steeds gedacht dat je in dit soort gevallen gewoon de smtp-server van Telfort moet gebruiken.

Los daarvan zou je bij je hosting provider moeten gaan klagen want er is volgens mij geen sprake van blacklisting. Hij zou jouw mails gewoon moeten verzenden.

Marty
Ik heb contact gehad met de hosting provider en die is het er niet mee eens en blijft het blokkeren.

Het instellen van Telfort als outgoing mail server lost het maar gedeeltelijk op. Email die ik aan mijzelf verstuur, komt nog altijd niet bij mij aan (dan blokkeert de incoming mail server van mijn hosting provider de email).

Enige oplossing is dus een nieuwe IP adres dat niet listed is. Ik heb hierom bij Telfort verzicht. Zijn er nog anderen met ervaring hiermee en hoe schatten jullie de kansen in dat Telfort daadwerkelijk een nieuw IP adres geeft? (hoewel het IP adres officieel dynamisch is, heb ik altijd hetzelfde IP adres)

Franzki
De vraag is even wat er aan de hand is...

Volgens mij zijn alle Telfort ip-adressen blocksgewijs "geblacklist"... dat betekent dat je niet rechtstreeks met een eigen email-server mail mag verzenden maar wel via de smtp van de provider.

Wat is de blacklist status van jouw ip-adres? Met andere woorden, welke omschrijving hoort daarbij?

[EDIT]

Ref: PBL387393

212.182.128.0/18 is listed on the Policy Block List (PBL)

Outbound Email Policy of Tiscali BV for this IP range:

Ip space has been assigned as dynamic. No mail should originate from the IP listed. If you believe this is in error, please contact abuse (at) telfort(dot) nl.

Er is dus géén sprake van blacklisting!

Gewijzigd door Franzki op 03 juli 2010, 16:15

Marty
Klopt, het is bij Spamhaus alleen die PBL waar mijn ip adres op staat.

Maar volgens de hosting provider is dit wel de reden dat mijn email wordt geweigerd. Ze zeggen dat dit ermee te maken heeft dat telfort smtp poort 25 open heeft staan (zonder authorisatie) en dat ik door naar een andere internet provider over te stappen het probleem oplos.

Daarnaast staat mijn ip adres vermeld bij:
- uceprotect.net (UCEPROTECT-Level3)
- sorbs.net ("[#224386 - ISP Supplied List (10/05/2009)] Dynamic/Generic IP/rDNS address, use your ISPs mail server or get rDNS set to indicate static assignment.")
- satos.rbl.cluecentral.net (browsen naar www.cluecentral.net produceert de melding "RBL.cluecentral.net has been closed for some time now. Please update your filters as you will be blocking legitimate e-mail.")
Gewijzigd door Marty op 03 juli 2010, 17:16

Richard
heeft dat telfort smtp poort 25 open heeft staan (zonder authorisatie) en dat ik door naar een andere internet provider over te stappen het probleem oplos.

Dat is foute informatie. Met overstappen naar een andere internet provider ga je het probleem niet oplossen. De meesten hebben namelijk uitgaand poort 25 dicht staan danwel beperkt tot de eigen smtp.
Twee van de uitzonderingen daarop is Tweakdsl en volgens mij ook Alice.

Telfort heeft die poort 25 open, en dat heeft niet met authorisatie te maken, ze hebben zelf een Netblock op hun ip reeks gezet. Omdat het hier om dynamische ip adressen gaat. Op die wijze voorkomen ze dat hun hele ip ranges in blacklists terecht kunnen komen en zo bijv. ook hun eigen smtp geblokkeerd wordt.
Dat is een terechte blokkade als er geen gebruik wordt gemaakt van vaste ip adressen.

Het geeft echter wel nog de kans aan de gebruiker die poort te gebruiken om mail te versturen via hun eigen domein bij een hosting bedrijf. Iets wat tegenwoordig bij de meeste andere providers niet eens meer kan, behalve via backup-smtp of ssl verbindingen.

Echter dan moet jouw hosting provider wel de zaken goed ingesteld hebben staan.
Als jij geauthoriseerd bent om te mailen, dus gebruik maakt van authenticatie bij het versturen van de mail dan mag het niet uit maken of jouw ip wel of niet op een blacklist staat.
Je moet geen ssl authenticatie gebruiken, gewoon die authenticatie waarbij je dezelfde login gegevens gebruikt als bij het ophalen van de mail.
Dit kun je makkelijker testen of dat goed gaat via Outlook Express. Outlook 2007 heeft namelijk nog wel eens kuren.

Als dat bij jouw hoster niet werkt, dan heeft hij de volgorde van de mailserver spamcontrole verkeerd staan.

Ik heb namelijk ook mijn eigen hosting bedrijf en kan zonder problemen gebruik maken van de domeinen, ook bij een andere hosting server waarvan ik het onderhoud doe en dat kunnen mijn klanten ook.

Dus dat je bij jouw hoster een probleem hebt, lijkt me eerder een gebrek aan kennis danwel deskundigheid bij je hoster dan een probleem met poort 25 bij Telfort.

Misschien brengt deze uitleg weer wat meer duidelijkheid en bespaart het je een onnodige overstap.
Greetings, Richard.

Marty
Het blijkt toch geen blacklist probleem te zijn. Het probleem is de slechte reputatie van het ip adres bij Ironport spamfilters (http://www.senderbase.org/about).

Nu wil ik een nieuw ip adres maar Telfort zegt hier niet voor te kunnen zorgen. Ik moet het modem maar een tijdje uithouden en dat ik dan misschien een nieuw ip adres krijg toegewezen. Of een nieuwe router ertussen (maar ik gebruik geen router). Uit ervaring weet ik dat zelfs met het modem een week uit, ik nog steeds hetzelfde ip adres had.

Enig idee hoe ik een nieuw ip adres toegewezen kan krijgen? Het netwerk zal mijn modem als nieuw apparaat moeten zien om kans op een nieuw ip adres te hebben. Ik heb het al geprobeerd door de laatste firmware opnieuw te installeren maar dit hielp niet.

Franzki
Het uitschakelen van je modem lost niks op omdat je ip-adres heel lang gekoppeld blijft aan je modem. Zolang het ip-adres niet aan een ander modem wordt uitgegeven, krijgt jouw modem steeds dit zelfde adres.

Als je een ander ip adres wilt hebben zul je een ander modem aan moeten sluiten. Of je modem in bridge-mode zetten met daarachter een router.

Het probleem is de slechte reputatie van het ip adres bij Ironport spamfilters (http://www.senderbase.org/about).

Om precies te zijn de reputatie van enkele andere ip's binnen jouw subnet... als ik het goed zie. Een ander ip-adres (binnen hetzelfde subnet) gaat je probleem dan niet oplossen. En zelf heb ik mijn eigen subnet getest en krijg daar ook een poor rating op.

Ik weet niet of Telfort actie kan ondernemen om de betreffende subnets van de spamlijsten af te krijgen. Maar het lijkt me de enige haalbare oplossing.
Gewijzigd door Franzki op 07 juli 2010, 15:54

Telfort webcareteam
Marty schreef:
Als outgoing smtp server gebruik ik die van een ander bedrijf (die mijn website host, dus niet de smtp server van Telfort). Dit ook omdat Telfort verbiedt de smtp server van Telfort te gebruiken voor domeinnamen die niet door Telfort gehost worden. Echter het hostingbedrijf blokkeert sommige van mijn email omdat het ip adres op een blacklist staat.

Als u verbonden bent via een Telfort aansluiting, kunt u gebruik maken van smtp.telfort.nl. Ook voor e-mailadressen van andere domeinnamen. Voorwaarde is echter wel dat het e-mailadres waar u mee verzend, bestaat. Om te controleren of dit e-mailadres bestaat, doet onze smtp server een verzoek aan de mailserver van de mailhost ("nslookup -q=mx host.nl" ). De betreffende mailserver moet dat dus ook ondersteunen.

Wouter
Gewijzigd door Telfort webcareteam op 08 juli 2010, 17:20
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Richard
Nja je kunt wel een ander ip adres krijgen, is mij ook gelukt (tegen mijn zin overigens). Kwestie van het modem in bridgemode zetten. Nadeel daarvan is dat je dan ofwel een andere router er aan moet hangen of maar 1 pc kunt gebruiken.
Hou dat effe 7-9 dagen vol, daarna gooi je de Zyxel weer in router mode en hups heb je weer een ander ip.

Ik verhuisde van de 195 range naar de 82 range dus zelfs dat is mogelijk op die manier.

P.s. bij Senderbase staat mijn 82.x.x.x Telfort ip op "neutral".
Het aantal providers wat via senderbase controleert is trouwens vrij weinig bij mijn weten, net vanwege dit soort flauwe problemen. Kan echter zijn dat jouw hoster uitgaand er op controleert, dan moet ie dat effe uitzetten.Smile

P.s.2. Gebruik bovenstaand truukje niet zomaar of vaker (schrijf ik erbij voor meelezers), want daar gaat Telfort uiteraard (terecht) niet blij mee wezen en als ze willen dan kan daar actie op ondernomen worden. Sterker nog, te snel verschillende ip's krijg je automatisch een blokkade als ik het goed heb.
Gewijzigd door Richard op 13 juli 2010, 00:04
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Blacklists -> email komt niet aan', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly02:50:54