obey-robots.txt
21 Augustus 2018, 07:45
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Telfort Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Telfort internet verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Blokkeert Telfort bepaalde sites?

ton2e
Sedert enkele dagen (circa 7) kan ik de site www.yazsoft.com niet meer bereiken. Via andere providers heb ik dit probleem niet. Het moet dus ergens bij Telfort of hun DNS servers liggen.

Hebben meer mensen dit soort problemen?

Franzki
Er zijn meerdere sites waar dit mis gaat.

Op dit moment is de enige oplossing het instellen van Open-DNS of een andere alternatieve DNS-server.

EdP
Het vreemde is juist dat ik mét OpenDNS bepaalde sites niet kan bereiken. Misschien moet ik toch maar eens Google DNS proberen.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Franzki
Hier werkt het in elk geval met Open-DNS als enige handmatige DNS-server in de Windows netwerkverbinding.

twin
Er zijn meer sites die niet geladen kunnen worden. Ik ben het hele weekend bezig geweest met computers, netwerk en router, van alles gecontroleerd en geprobeerd maar niets werkte (alleen Opera in de turbo stand).
Toen bleek op de Telfort site dat ze "onlangs" de zaak geupdate hadden en daar is het een en ander mee mis. Na aanpassingen aan hun kant kan ik inmiddels alweer gewoon op een van de sites, maar een ander werkt nog steeds niet, daar wordt vandaag aan verder gewerkt.
Ik zou adviseren om alle niet werkende sites aan Telfort door te geven, want ze blijken niet allemaal hetzelfde te reageren op de oplossingen.

Richard
Ik kan de site gewoon bezoeken met de standaard DNS servers van Telfort.

Bij OpenDNS zou het nog aan een instelling kunnen liggen dat OpenDNS je automatisch beschermd.

Maar Telfort blokkeert in elk geval geen sites. Het zou misschien wel kunnen dat je firewall iets blokkeert of dat er een bepaalde ip range probelmen heeft met de routing.

In dat geval kun je beter eens een command venster openen en een trace doen naar de site, kijken waar ie blijft hangen.

Greetings, Richard.

EdP
Het schijnt iets met eDNS te maken te hebben.
Iets waar ik nog geen fromage van heb mangé.
Maar het werkt weer voor de gemelde gevallen.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

hondengek
Heeft weliswaar niets met het DNS-verhaal te maken maar misschien weet iemand van jullie toch raad voor mijn ptobleem dat www.ad.nl sedert ruim een week alleen in HTML-weergave te openen is.

Lukt niet -meer- in Firefox en evenmin in IE8
Geen instellingen gewijzigd.
Het openen van de pagina in een andere dan de T-DNS-servers lukt evenmin

Wie heeft eventueel de gouden tip?

roy

twin
Na het nodige contact met Telfort en met de technische dienst is per 17 juni de site waar ik niet mee kon connecten, www.hungercity.org, weer gewoon te bereiken. Ik weet niet wat ze gedaan hebben of wat er nu precies aan de hand was. Maar ze hebben er in ieder geval een paar dagen aan gewerkt, met het gewenste resultaat.

Richard
@Twin: Fijn om te horen dat het weer gefixed is.

@Hondengek: Ik weet niet wat je bedoeld, ik krijg ad.nl gewoon geopend zowel in Firefox alsook met IE8.

Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Blokkeert Telfort bepaalde sites?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
verschillende sites onbereikbaar Storing 3 21 juli 2018, 22:55
TV-ontvanger aanmelden bij Telfort Hardware instellingen 9 24 januari 2017, 08:28
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly08:11:15