obey-robots.txt
18 Juli 2018, 02:38
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

lang houdbaar prepaid beltegoed

dohduhdah
Ik baal als een stekker dat m'n prepaid beltegoed telkens bevroren wordt, terwijl ik er meer dan 20 euro beltegoed op heb staan. Ik gebruik m'n mobiel voor noodgevallen en dus niet zo frequent. Het gaat mij er vooral om dat ik bereikbaar ben en dat ik in geval van nood kan bellen met m'n mobiel. Waarom blijft mijn beltegoed niet gewoon jaren goed en wordt ik iedere keer weer verplicht om op te waarderen terwijl ik ruim voldoende beltegoed heb?

Waarom is er geen optie om een prepaid abonnement van Telfort te kunnen gebruiken waarbij je beltegoed minimaal 5 jaar goed blijft, zelfs als je je mobiel minder frequent gebruikt?

EdP
Waarom? Omdat Telfort dan geen moer aan je verdient Wink
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

dohduhdah
Bij KPN is je prepaid beltegoed onbeperkt houdbaar (wel eens per half jaar een keertje bellen of SMS-en) en KPN is geen liefdadigheidsorganisatie, dus kennelijk kunnen andere telecom providers wel fatsoenlijke prepaid dienstverlening bieden.

Bernard
Maar bij KPN is het tarief een stukje hoger.
Dat is het verschil.

Bij Telfort kost bij mij een sms 0.08 euro.
Bij mijn prepay van KPN kost een sms mij 0.18 euro.
Inmiddels is er bij KPN ook prepay die voordeliger is maar dan moet je je aanmelden.
Ben je dus niet meer anoniem.

Heb je een mobiel voornamelijk om bereikbaar te zijn dan is een KPN prepay een goed alternatief.
Kwalitatief is KPN ook beter.
Telfort zijn prutsers.
Het kost niet veel maar je hebt dan ook niet veel.

EdP
Als jij een heel bedrijf als prutsers wilt afserveren, dan moet je wel met iets concreets komen waaruit blijkt dat dat zo is, anders is het gewoon maar prietpraat.

Bernard
@EdP,
Kijk eens rond hier op het forum zou ik willen zeggen.

Maar ik wil wel een paar eigen ervaringen geven.
Hoe vind je het als je je hebt aangemeld bij Mijn Telfort en je kan er opeens niet meer in met een mededeling dat er iets van een technisch probleem is?
Niet kort hoor, iets wat onderhand al meer dan een jaar duurt.

Uiteindelijk wordt dat probleem dan voor mij opgelost omdat ze het hebben gelokaliseerd. Wat denk je dan dat ze het probleem ook bij andere oplossen?
Tuurlijk niet. Ik lees op dit Forum nog steeds mensen met het zelfde probleem.

Kan ik dus eindelijk weer terecht op Mijn Telfort en probeer een probleem te melden op de aangewezen manier.
Staat er dat het is verstuurd maar een incidentnummer wordt niet gegeven.
Vervolgens komt er dus ook nooit een reactie van de Helpdesk.

Dan stuur ik het probleem per email en dan krijg ik antwoord dat ik teruggebeld ga worden door de technische dienst.
Raad eens?
Precies, doen ze dus niet.
Meld ik dat weer aan de Helpdesk en die zeggen mij toe dat ze het nogmaals bij de Technische dienst zullen neerleggen.
Raad eens?
Bellen niet terug.
Weet je waarom?
Ze hebben geen deskundigheid in huis.
Moet nog steeds teruggebeld worden en dat is onderhand als meer dan vier maanden geleden.

Nu heb ik een Samsung SGH-M-150 en wil de unlock codes graag hebben omdat ik het toestel inmiddels een jaar heb.

Weet je wat in Mijn Telfort op mijn account voor een toestel staat ingevuld?
Nokia 6310.
Probeer ik te veranderen volgens de aangegeven procedure.
Raad eens?
Inderdaad dat werkt niet.
Weer een melding aan de Helpdesk.
Krijg ik de mededeling dat ze daar een probleem mee hebben.
Na een enkele weken hebben ze het probleem kunnen oplossen.
Kan ik eindelijk mijn unlock codes opvragen omdat nu het goede toestel staat vermeld.
Raad eens?
Krijg weer een melding dat er problemen zijn.

Wat vind je er dan van als op een Ledenenquête 61% niet tevreden is?

Moet je dit topic lezen:
http://telfort.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=1854
Cornet stelt een vraag en plaatst zijn gegevens.
Omdat hij ook persoonlijke gegevens plaatst haalt de moderator die netjes weg.
Prima!
Is al een bericht van 26 mei.
Heeft nog steeds geen antwoord.

Nog meer EdP?

Ik vond het niet zo aardig om die vuile was hier neer te zetten.
Daarom had ik alleen vermeld dat het Prutsers zijn daar bij Telfort.
En dat zijn het ook.
Hun website deugt niet, hun probleemafhandeling gaat verkeerd en de technische dienst mist de knowhow om een probleem op te lossen.

Ik heb al sinds 1998 een prepay bij Hi. (inmiddels een abonnement)
Die hebben ook een internet site.
Mijn Hi is het dan.
Ik heb, zolang als ik bij Hi ben, nog nooit contact met hun hoeven hebben omdat er iets niet werkte.
Niet betreffende de site, niet betreffende de telefoon en niet betreffende hun diensten.
Gewijzigd door Bernard op 11 juni 2010, 21:43

Franzki
Prutsers is misschien een beetje overdreven. Maar ik vind dat de voorbeelden van Bernard een heel eind overeenkomen met wat Tros Radar ook al constateerde... namelijk dat Telfort voor de reguliere support/klantenservice maar net een voldoende haalt... en dat daar dus nog veel te winnen is.

Natuurlijk kun je van een prijsvechter slechts beperkte support verwachten. Maar je moet er vanuit kunnen gaan dat je als klant geholpen wordt als er een probleem is. En een deel van de klanten die gebruik maken van Telfort support hebben minder goede ervaringen, vooral als de problemen wat complexer zijn.

Telfort zegt zelf dat ze "van ver komen"... maar ik denk vooral dat ze nog een lange weg te gaan hebben.

En inderdaad jammer dat Webcare hier op het gebruikersforum niet meer zo actief is als voorheen. Dat was mij ook al opgevallen. Want zij zijn meestal in staat om problemen op te lossen waar het de reguliere klantenservice blijkbaar niet lukt.
Gewijzigd door Franzki op 11 juni 2010, 21:48

EdP
Het 'Mijn Telfort'-probleem is, voor zover mij bekend, niet al een jaar oud, er is een nieuw en zeer complex probleem dat naar verwachting zeer binnenkort opgelost zal zijn (uit betrouwbare bron). Meer details kan ik niet geven.

Het heeft wel alles te maken met waarom jij een Nokia als toestel ziet staan.

De Leden-enquête op deze site zegt wat mij betreft erg weinig, want doorgaans komen alleen de mensen die problemen hebben zich hier registreren. Logisch dat je dan eerder de Nee-knop zult gebruiken. Bovendien kun je, als je probleem opgelost is, je stem niet meer wijzigen. Geldt andersom overigens ook. Wat mij betreft mag de enquête helemaal weg, het zegt niks.

Dat terugbel-afspraken vaak niet worden nagekomen vind ik wel slordig, dat ben ik met je eens. Misschien leuke input voor binnenkort, Franzki? Dat je er de conclusie aan verbindt dat er geen technische kennis in huis is, vind ik onterecht, die is er wel degelijk.

Ook de telefonische helpdesk kan wat mij betreft wel meer aan verbeterd worden, maar goed, waar vind je nog meer zo'n goede webcare ondersteuning? Over het algemeen zie je overwegend positieve resultaten door ze geboekt worden.

Daarom (onder andere) vind ik dat je een heel bedrijf niet zomaar kunt afdoen als prutsers.
Gewijzigd door EdP op 11 juni 2010, 23:01

Bernard
EdP

Je schrijft:
"Dat je er de conclusie aan verbindt dat er geen technische kennis in huis is, vind ik onterecht, die is er wel degelijk."

Als jij dat meent dan moet je wel met iets concreets komen waaruit blijkt dat dat zo is, anders is het gewoon maar prietpraat.
Als die technische kennis er wel is hadden ze mij beslist teruggebeld.
Die kennis is er niet daarom durven ze niet terug te bellen en wachten net zo lang te de klant afhaakt.
Dat gebeurt dan ook. Ik ben afgehaakt. Ik maak mijn beltegoed op en dan is het exit Telfort.

Als het "Mijn Telfort" probleem inmiddels nog niet is opgelost dan loopt dat al langer dan een jaar.
In oktober 2008 heb ik mij daar aangemeld en enkele maanden daarna kon ik er niet meer in.
In oktober 2009 wilde ik mijn unlock codes opvragen en kon nog steeds niet inloggen.
Heb er toen maar eens werk van gemaakt.

Je schrijft:
"Het heeft wel alles te maken met waarom jij een Nokia als toestel ziet staan"

Leg eens uit waarom dat er wat mee te maken heeft.
Anders is het gewoon prietpraat.

Als het zo' n ingewikkeld probleem is waarom doen die ingewikkelde problemen zich dan niet voor bij "Mijn Hi"?
Zou het mogelijk kunnen zijn dat men daar wel vakbekwaam personeel in dienst heeft?

Waarom is de Ledenenquête ineens nietszeggend?
Omdat ik je nu feiten noem waar je niet op had gerekend?
Doorgaans vinden de meeste mensen het helemaal niet zo erg als er zich een storing voor doet.
Maar men wordt door Telfort niet goed geholpen.

Ok..., als ik dan niet mag schrijven dat het prutsers zijn laat ik dan schrijven dat ze prutswerk leveren.
Op één ding moet ik je wel gelijk geven. Niet alles bij Telfort is prutswerk.
Met het afboeken van het beltegoed zijn nog nooit problemen mee geweest.
En als je binnen een half jaar je tegoed niet ophoogt, dan wordt het resterende bevroren.
Dat gaat ook niet fout. Verder kunnen ze het niet erg onder de knie krijgen.

Als je het daar niet mee eens bent leg mij dan eens uit waarom het bij Hi wel goed kan en bij Telfort niet?
Beide zijn een dochter van KPN.
Gewijzigd door Bernard op 12 juni 2010, 00:36

Franzki
Als die technische kennis er wel is hadden ze mij beslist teruggebeld.

Ik denk (of weet wel zeker) dat bij Telfort die technische kennis aanwezig is. Maar als gewone sterveling kom je meestal terecht bij een eerstelijns supportmedewerker die een scriptje afloopt. Ik krijg wel eens de indruk dat de coördinatie en communicatie niet altijd soepel lopen waardoor er dingen blijven hangen... maar dat ligt mijns inziens niet aan technische kennis.

Als het "Mijn Telfort" probleem inmiddels nog niet is opgelost dan loopt dat al langer dan een jaar.
In oktober 2008 heb ik mij daar aangemeld en enkele maanden daarna kon ik er niet meer in.
In oktober 2009 wilde ik mijn unlock codes opvragen en kon nog steeds niet inloggen.

Misschien waren dit toevallig twee problemen...? Dus niet één langlopend probleem?

Waarom is de Ledenenquête ineens nietszeggend?

De ledenenquête is niet nietszeggend... maar de mensen die zich hier aanmelden hebben vaak een probleem met Telfort en zijn daarom vaker negatief over Telfort. Als hun probleem later alsnog wordt opgelost en ze positiever zijn over Telfort dan kunnen ze niet alsnog hun stem in de enquête aanpassen.

Doorgaans vinden de meeste mensen het helemaal niet zo erg als er zich een storing voor doet. Maar men wordt door Telfort niet goed geholpen.

Ik vind dit als algemene stelling niet kloppen. Maar er zijn wel genoeg gevallen bekend van mensen die zich niet goed geholpen voelen door Telfort support. En in veel van deze gevallen zijn deze mensen terecht ontevreden.

Ok..., als ik dan niet mag schrijven dat het prutsers zijn laat ik dan schrijven dat ze prutswerk leveren.

Wat mij betreft mag je alles schrijven zolang het geen ordinaire scheldpartij wordt. En het woord "prutsers" vind ik persoonlijk geen probleem. Al ben ik het er inhoudelijk niet mee eens.

Als je het daar niet mee eens bent leg mij dan eens uit waarom het bij Hi wel goed kan en bij Telfort niet?

Zou het te maken kunnen hebben met tarieven en het budget dat daardoor beschikbaar is voor het verlenen van goede support? Zelf heb ik geen idee want ik heb nooit zaken met Hi gedaan.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'lang houdbaar prepaid beltegoed', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Hoe lang moeten we nog wachten? Klacht over Telfort 5 09 april 2014, 22:59
Hoe lang mag de telefoonlijn naar de modem zijn? Hardware instellingen 7 16 augustus 2010, 22:10
Prepaid, Internet en MMS, Mijn Telfort Algemeen 1 05 mei 2010, 19:56
Telfort prepaid 100% extra gratis (??) Telfort wijzigingen in de voorwaarden 2 13 april 2010, 12:56
te vroeg over gezet van prepaid naar abonnement Telfort Mobiel Tips en Truuks voor mobiele telefoons 7 17 maart 2010, 20:25
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly02:52:53
| jbasomers 1 dag