obey-robots.txt
23 September 2018, 01:09
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

tips oversluiten

oekel en servet
Het zoveelste Telfort drama bij mijn moeder is weer bezig. Het hoeft niet altijd hun schuld te zijn als ze dingen verplicht door de kpn monteurs moeten laten oplossen, maar ben het wekenlange niet bellen en lang wachten door andere storingen een beetje beu. Rechtstreeks bij kpn lijkt me een betere optie (heb zelf nooit storingen en anderen met kpn ook niet).
Zijn er nog tips voor het overstappen van telfort naar kpn? Moet ik wachten tot telfort de huidige storing (weer een fout op de lijn of in de centrale denk ik, bellen en internet klappen er na enkele minuten steeds uit en nieuw modem helpt ook niet) heeft opgelost of kun je tijdens een storing ook al overstappen?

Franzki
Tijdens een storing kun je overstappen... dan zou ik alleen wel de opzegtermijn in de gaten houden en de overstap goed inplannen zodat je maar korte tijd zonder verbinding zit.

De vraag is wel wat je er mee opschiet... als er nu problemen zijn met de koperdraden dan zullen die bij KPN (of welke andere provider dan ook) problemen geven.

oekel en servet
Ja ik begrijp dat dat bepaalde problemen niet perse oplost maar dat het vlotter werkt bij de kpn omdat dan de tussenstappen van telfort vervallen.
Bij mijn schoonmoeder (ook kpn) kwam er direct een monteur toen er iets niet klopte bij aanzetten in haar nieuwe woning.
Bij telfort merken we steeds dat telfort eerst met de kpn monteurs moet zien af te spreken en dat dat niet erg vlotjes verloopt.

Als je nu overstapt komt er overigens sowieso gratis een monteur voor het aansluiten dus hoef ik geen anderhalf uur heen en weer te rijden naar mijn moeder en mocht er iets met de lijn zijn dan kan hij dat mooi gelijk met zijn collega's oplossen.

oekel en servet
Overigens zit ze al langer dan een jaar bij telfort. Klopt het dat je dan automatisch maar 1 maand opzegtermijn hebt?
En zijn de oude en nieuwe provider tegenwoordig verplicht om de overstap zonder dubbele rekeningen en dergelijke problemen te verzorgen?

EdP
Klopt, 1 maand opzegtermijn.
Die laatste vraag zou ik niet kunnen beantwoorden;
bij mijn overstap in 2008 had ik nog wel een dubbele nota voor 1 maand, maar die had ik er binnen de kortste keren uit door de lagere abonnementsprijs Smile
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Richard
De 1 maand opzegtermijn geldt niet altijd.

Een kennis van me had een probleem met een bijzonder slechte verbinding en klapperlijn. Dat was bij Online.
Het probleem was dat de lijn halverwege ergens een storing bevatte. Online wilde dat niet repareren omdat dit teveel kosten met zich mee zou brengen.
In zo'n geval kun je met ingang van onmiddellijk en zonder opzegtermijn je contract stopzetten.

Hierbij moet je echter wel bewijs hebben dat je provider niet wenst te werken aan een oplossing.

Nee providers zijn niet verplicht om de overstap zonder dubbele rekeningen etc. te verzorgen.
De klant is zelf verantwoordelijk voor de opzegtermijn en voor het aanvragen van de juiste aansluitdatum bij de nieuwe provider.

Zoiets gaat over het algemeen vrij vlekkeloos maar een probleempje kan er altijd gebeuren.
Het kan echter niet zo zijn dat de nieuwe provider al begint te factureren op het moment dat jouw verbinding nog niet werkt.

Dus feitelijk kan het probleem wat jij zegt niet voor komen, tenzij je jezelf niet aan de opzegtermijn zou houden.

Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'tips oversluiten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Twee tips om je LAN netwerk te herstellen. Helpdesk 1 16 oktober 2007, 14:47
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly05:38:07