obey-robots.txt
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
zyxel alleen voor de telefoon maken, hoe?
Franzki
Zelf denk ik dat draadloos ook snel zou moeten kunnen werken.

Je zou nog kunnen proberen of een ander kanaal sneller gaat.

Je hebt toch niet draadloos op de Zyxel en op de Linksys aangezet? want dan zouden ze elkaar kunnen storen.

Richard
Oef ik ben te lang niet hier geweest zie ik.
Theoretisch zou het originele verhaal moeten kunnen, maar dan moet je vermoedelijk niet alleen poort 5060 gaan forwarden maar ook nog andere poorten.

Verder kun je dan ook het beste je Zyxel in Bridgemode zetten. Op die manier kun je hem wel nog bereiken via het interne LAN ip en werkt hij ook als switch en je kunt de voip poorten gewoon gebruiken.
Maar aangezien je dan achter een NAT router zit moet je die voip wel mogelijkheden gaan geven om te verbinden.

Daarvoor moet je bij mijn weten ook bepaalde RTP poorten forwarden.
Maarja als je toch een ATA gaat kopen heeft het vermoedelijk weinig zin om nog te testen wat ik aangaf.

Ook erg leuk is om je eigen asterisk server te draaien. Vermits het stroomverbruik van een oudere pc je niets uit maakt.Smile
Greetings, Richard.

IronSouL
Zonder de informatie wis ik niet dat er ook lossen ata kastjes waren.
ik heb hem sins zaterdag binnen gekocht
een cisco 186 ATA (2de hands))
alleen weet ik niet hoe ik hem moet instellen
als dat is in gesteld heb en het werkt dan kan ik eindelijk netjes de snoeren opruimen die naar me telefoon gaat
heeft iemand verstand van die Cisco 186 ATA
dan ik hem gelijk goed instellen

Franzki
Het enige wat ik kan vinden is een link over het instellen van de ATA 186:

http://www.cisco.com/en/US/products/h...3a50.shtml

IronSouL

Richard schreef:
Oef ik ben te lang niet hier geweest zie ik.
Theoretisch zou het originele verhaal moeten kunnen, maar dan moet je vermoedelijk niet alleen poort 5060 gaan forwarden maar ook nog andere poorten.

Verder kun je dan ook het beste je Zyxel in Bridgemode zetten. Op die manier kun je hem wel nog bereiken via het interne LAN ip en werkt hij ook als switch en je kunt de voip poorten gewoon gebruiken.
Maar aangezien je dan achter een NAT router zit moet je die voip wel mogelijkheden gaan geven om te verbinden.

ik wil jouw manier uit proberen volgens jouw is het wel gelukt ik ben benieuwd
want niet geschoten is altijd mis
wat moet ik doen?
Gewijzigd door IronSouL op 19 juni 2010, 17:02

Ape
Het is in theorie mogelijk om een ZyXel puur als ATA adapter te laten fungeren in je netwerk.
Maar dat is niet zo eventjes gedaan.

De SIP client is intern verbonden met de modem.
Dus alleen de ZyXel instellen en gebruiken als switch/AP is niet genoeg.
Er zijn extra Telnet instellingen nodig om de SIP client los te maken van het modem.
Eventueel is het ook nog nodig om van een LAN poort een WAN poort te maken.

Je hebt altijd een uitgebreide guide nodig van alle console commando's die de ZyXel heeft.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=www.Satelliet.start-plaats.nl]satelliet.start-plaats.nl[/url]

IronSouL
zou jij me kunnen uitleggen hoe ik dat voor elkaar kunnen krijgen
ik heb al de tijd om stap voor stap uit te kunnen voeren als dat echt werkt
ben ik heel blij mee ben zelf ook druk er mee bezig
de stappen die hier staan hoef je niet uit te leggen dat schilt weer
en als het lukt zal ik kijken of ik een nette handleiding kan maken
als andere mensen ook zoiets willen dat schilt weer om helemaal
opnieuw moet uitleggen

Ape
Het begin is het zoeken naar een document met console commando's voor de ZyXel.
Dan moet je kijken naar vergelijkbare apparaten die je wel succesvol kan configureren. De Speedtouch 7x0 serie bijvoorbeeld.
Gewijzigd door Ape op 20 juni 2010, 00:41
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=www.Satelliet.start-plaats.nl]satelliet.start-plaats.nl[/url]

EdP
Hoe de aansluitingen nu precies zitten ben ik even kwijt, er zijn al zoveel opties uitgeprobeerd.
Als ik even aanneem dat je de ZyXEL toch weer als modem hebt, dan kun je die in Bridge mode zetten, dan kun je alles regelen met de Linksys en daarop de instellingen in de ATA afstemmen. Je zult de desbetreffende handleidingen nodig hebben.

Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Ape
Is er nergens een CLI document over de ZyXel beschikbaar?
Heb zelf eens rondgekeken maar ik zie hem niet..

data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'zyxel alleen voor de telefoon maken, hoe?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zyxel P-2812HNU-F1 naar bridge mode? Eigen netwerk achter het Telfort modem : 2 17 apr 2016
alternatieven voor fritzbox Telfort met eigen modem/router : 2 03 mrt 2016
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing : 2 29 feb 2016
simlock vrij maken SGH-M150 Telfort Mobiel algemeen. O.a. SimLock, instellingen en advies : 1 09 apr 2015
Vermelding op de telefoon Telfort Mobiel algemeen. O.a. SimLock, instellingen en advies : 2 19 jan 2015