obey-robots.txt
20 April 2018, 11:00
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

ZyXel P-2602R ip-adres forwarden webserver

Reempie
Hallo allen.
Ik ben al even aan het proberen om het volgende voor elkaar te krijgen.

Mijn wens is om vanaf een ander extern internetadres mijn webserver te kunnen benaderen. Mijn modem is een ZyXel P-2602R-D1A.
Als ik mijn IP-adres via een browser intikt kom ik keurig in m'n modem uit, maar wat moet ik nu precies in m'n modem instellen om naar een intern IP-adres verder te komen?
Al van alles geprobeert maar tot nu geen resultaat.
Wellicht iemand die hier ervaring mee heeft?
Alvast bedankt voor de reacties!

Franzki
Ik neem aan dat je een webserver draait op poort 80.

Als je dan deze webserver van buitenaf wil benaderen, moet je deze poort naar buiten forwarden/openzetten.

Dit betekent:

- bij NAT instellingen een portforward aanmaken voor poort 80 naar het (interne) ip-adres van de server.
- poort 80 openzetten in de firewall zodat het dataverkeer doorgelaten wordt.
Gewijzigd door Franzki op 07 april 2010, 21:48

Reempie
Bedankt voor je reactie Franzki.
Helaas werkt dit niet, zodra ik de NAT configureer krijg ik geen gehoor meer op m'n Ip-adres, dus kom ook het modem niet inAngry
Tevens ook geprobeerd om de firewall in het modem uit te schakelen, maar bied ook geen oplossing.
Heb je misschien verder nog een idee?Wink

Mijn ip-adres is 82.168.xxx.xxx
ip-adres modem is 192.168.1.254
ip-adres router is 192.168.2.1
ip-adres webserver is 220.135.xxx.xxx

misschien kun je hier iets mee?

[Edit] ip-adressen gemaskeerd uit privacy overwegingen.

Gewijzigd door Franzki op 07 april 2010, 22:55

Franzki
Probeer je de web-interface van je modem ook van buitenaf te bereiken? De web-interface is ook een webserver.

Op je externe ip-adres gaat dat niet meer als je poort 80 hebt geforward... dan wordt je immers naar je server geforward.

Als je op je eigen netwerk je modem wilt bereiken, gaat dit via 192.168.1.254.

[EDIT]
Nog een paar vragen naar aanleiding van de ip-adressen die je had toegevoegd:

Heb je een router achter de Zyxel draaien? En staat de Zyxel ook als router geconfigureerd? Dan moet je wellicht ook in de router instellingen aanpassen (port forwards).
Gewijzigd door Franzki op 07 april 2010, 22:59

Reempie
Ik wil via een ander extern ip-adres binnenkomen op mijn eigen ip-adres 82.168.xxx.xxx(van provider) en zo op m'n webserver uitkomen welke ip-adres 220.135.xxx.xxx heeft.

[Edit] Ook hier even de ip's onherkenbaar gemaakt.
Gewijzigd door Franzki op 08 april 2010, 02:30

Franzki
Hoe zit dat met dat ip-adres van je server? Als je normaal gesproken een webserver draait, dan is hij van buiten bereikbaar op je Telfort ip-adres (82.xx.xx.xx).

Je webserver draait op een 192.168.xx.xx ip-adres.
Gewijzigd door Franzki op 07 april 2010, 23:00

Reempie
Ik heb een standaard modem, gewoon dsl in en netwerkkabel uitgang, geen routerpoorten.
Vandaar dat achter het modem een US robotics wireless router hangt met 4 poort-aansluitingen, in 1 van die poorten hangt m'n webserver.

Reempie
Het eerste probleem is dus hoe kom ik van buiten via het modem in m'n router.....en vandaar weer verder.
1 probleem tegelijkWink

Sorry voor mijn knullige uitlegAngry
Gewijzigd door Reempie op 07 april 2010, 23:10

Franzki
In je Zyxel-modem zit ook een router. Je hebt dus een router achter een router. Dat betekent dat je zowel in de Zyxel als in de US-robotics de portforwarding moet instellen.

Verder kan een webserver achter de US-robotics alleen maar een 192.168.2.xxx ip-adres hebben... ik begrijp dus niet hoe je aan dit 220.xx.xx.xx ip-adres komt.

Ik zou beginnen met het vereenvoudigen van je netwerk:

f de Zyxel in bridge-mode zetten. Alleen werkt dan VoIP op de Zyxel niet meer.

f de US-robotics alleen als access-point gebruiken:
- het ip-adres instellen op 192.168.1.1
- de dhcp-server uitzetten
- een lan-poort verbinden met de Zyxel.

Vervolgens kun je de router op de juiste manier configureren.

Richard
Het 220.x.x.x ip is van een externe server (van Hinet.net).

Dus volgens mij is het de bedoeling dat als iemand naar het 82 ip van TS gaat met de browser, dat ze uitkomen op die externe server.
Dat ga je met portforwarding dus niet redden.

Wat je wel kunt doe is forwarden naar een eigen proxyserver en die dan laten doorverwijzen naar 220.x.x..

Andere optie is dat je poort 80 forward naar een eigen webserver en daar bijv. een .htaccess redirect of een redirect middels een index.php ofzo maakt die dan weer naar 220.x.x.x verwijst.

Overigens vraag ik me af wat dat voor nu theeft want er draait geen webserver op dat 220 ip.

Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ZyXel P-2602R ip-adres forwarden webserver', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Zyxel P-2812HNU-F1 naar bridge mode? Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 17 april 2016, 18:56
Port forwarding zyxel p-2812hnu-f1 Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 13 juni 2013, 12:00
NAT uitschakelen op zyxel p2812hnu-fx Eigen netwerk achter het Telfort modem 1 29 mei 2013, 10:07
Portforwarding Zyxel P-2812HNU-F1 Eigen netwerk achter het Telfort modem 3 01 mei 2013, 21:38
WRT320n i.c.m. ZyXel P-2812HNU Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 13 februari 2013, 23:01
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly03:46:57
Steun ons
Onlinekabelshop