obey-robots.txt
24 September 2018, 13:48
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

onterechte en onrechtmatige A2 BKR registratie

jmaas
Ik probeer op dit moment een hypotheek af te sluiten en loop tegen een A2 BKR registratie aan. Deze is onterecht omdat de vordering wel degelijk door mij betaald is maar niet geregistreerd door Telfort. De registratie is daarnaast ook onrechtmatig omdat Telfort mij nooit heeft geďnformeerd over de op handen zijnde BKR registratie. Hieronder het hele verhaal.

Telfort heeft ergens in januari van 2009 geprobeerd een bedrag van omstreeks 15 euro geprobeerd te incasseren. Dat is toen niet gelukt. Telfort heeft mij een herinnering gestuurd, en uiteindelijk een aanmaning met verhoging van kosten vanwege het niet tijdig betalen. Dit bedrag was € 19,94.

Dit bedrag is op 30 maart 2009 voldaan aan Telfort binnen de gestelde termijnen van die herinnering. Betaling is echter gedaan op het rekeningnummer van Telfort Internet, waarvan ik na overname van Tiscali ook klant bent. Het betreft bankrekeningnummer 5115.28.981. De betaling had kenmerk 2000003504490309.

Toen voor de eerste maal het mobiele telefonie abonnement werd onderbroken, bleek dat deze betaling nooit is geregistreerd. Ik heb tijdens mijn contact met Telfort de bovenstaande situatie uitgelegd. Dat leidde er meteen toe dat de situatie hersteld werd en dat de betaling intern correct geadministreerd zou worden. Aangezien dat niet gebeurde, werd mijn mobiele abonnement tot nog tweemaal toe onderbroken. Ook de tweede maal werd het abonnement hersteld en zou de betaling intern worden geregeld.

Bij de derde maal heb ik wederom contact opgenomen met Telfort. Tijdens dit laatste gesprek, dat plaatsvond op 11 september 2009, met de heer G. (naam wel bekend), heb ik wederom de situatie uitgelegd. Ik heb er echter ook aan toegevoegd dat ik per direct mijn abonnement wilde stopzetten gezien het complete falen van Telfort om deze situatie op te lossen. De heer G. heeft 1. opnieuw bevestigd dat de betaling was ontvangen en intern nooit juist is verwerkt zoals beloofd, 2. gezien de historie per direct het abonnement stopgezet, en 3. wederom de belofte gedaan dat het bedrag niet opnieuw voldaan hoefde te worden. Ik kan bevestigen dat het abonnement inderdaad diezelfde dag nog is geannuleerd. Ik was daarmee in de veronderstelling dat ik hiermee “de kous af was”.

Niets is blijkbaar minder waar. Ik ben sindsdien aangeschreven door Lindorff Incasso BV te Zwolle (hierna Lindorff) inzake de openstaande vordering van, inmiddels, € 53,06. Tevens ben ik door Telfort op de Preventel-lijst geplaatst, een lijst van wanbetalers van mobiele abonnementen.

Ik ben tevens geregistreerd bij het BKR (week 43, 2009). Ik ben echter nooit geďnformeerd over een (aanstaande) BKR registratie en heb derhalve ook nooit een laatste kans gehad om dit te voorkomen door nogmaals te proberen de situatie op te helderen.

Aangezien Telfort voor de vordering uiteraard verwijst naar Lindorff, heb ik dit hele verhaal ook voorgelegd aan Lindorff en vervolgens, op hun verzoek, op 6 januari 2010 een betalingsbewijs overlegd. Ik heb Lindorff een aantal malen verzocht om op mijn dossier een beslissing te nemen, tot nu toe zonder succes. Lindoff heeft mij verzekerd dat zij 1. het dossier en betalingsbewijs heeft voorgelegd aan hun cliënt Telfort 2. niet in staat is om telefonisch contact op te nemen met Telfort om de behandeling te bespoedigen, en 3. nogmaals schriftelijk heeft verzocht bij Telfort om zo snel mogelijk een beslissing te nemen op dit dossier. Telfort doet hier geen uitspraken over.

Ik heb uiteraard bij Preventel bezwaar aangetekend tegen de registratie, echter zonder succes want zij verwijzen mij naar Telfort om de openstaande vordering te bespreken. Bij Telfort wordt ik automatisch doorverwezen naar Lindorff.

Ter overweging geef ik mee dat de door mij gedane betaling nooit is gecrediteerd en het bedrag is derhalve nog in het bezit van Telfort.

Ik sta op het punt een koopakte te tekenen en hoop op deze manier wellicht een oplossing te forceren.

J.Maas
Den Haag

Franzki
Als je iets wilt forceren naar Telfort kun je beter een aangetekende brief laten sturen door je advocaat. Wat dat betreft is dit forum redelijk vrijblijvend... ik verwacht niet dat Telfort zich hier laat forceren. Wel is er een kans dat Telfort Webcare dit op wil pakken.

Overigens vind ik de kwestie inhoudelijk lastig... in eerste instantie zat je fout door een verkeerd rekeningnummer te gebruiken. Maar op het moment dat Telfort de betaling accepteerde en toezegde om de betaling administratief te verwerken heb je volgens mij volledig voldaan aan je betalingsverplichting.

Ik ben benieuwd wat hieruit gaat komen...
Gewijzigd door Franzki op 31 maart 2010, 21:55

EdP
Vind 't vervelend te moeten opmerken, maar op mij komt 't wel over als dat je fout zat en dat er geen onterechte BKR notering staat (waar Telfort je overigens niet vooraf over hoeft in te lichten). Wel een rot-situatie natuurlijk, nu maar hopen dat er nog iets aan gedaan kan worden.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Lindorff
Goedendag heer Maas,

Op deze site heeft u een topic geplaatst betreffende een codering bij het BKR. Binnen Lindorff ben ik de persoon die klachten afhandelt. Graag zou ik met u in contact komen om te kijken of we een oplossing kunnen vinden cq kunnen bemiddelen.

Zou u zo vriendelijk willen zijn om een e-mailbericht te sturen aan zodat ik contact met u kan opnemen?

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geďnformeerd en wacht uw reactie af.

Met vriendelijke groet,

Mevr. M. Bosch
Afdeling klachten
Lindorff B.V.

www.lindorff.nl

Lindorff_Logo
Gewijzigd door Lindorff op 01 april 2010, 09:52

Franzki
jmaas schreef: Lindoff heeft mij verzekerd dat zij [..] 2. niet in staat is om telefonisch contact op te nemen met Telfort om de behandeling te bespoedigen.

Bijgevoegde printscreen van de Telfort Website laat zien waarom het telefonisch contact met Telfort soms moeizaam verloopt.
(bron: de officiële Telfort website.)

Franzki voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Franzki op 01 april 2010, 10:04

EdP
LOL nou snap ik 'm pas...

hagen72
Vreemde zaak dat Lindorff via een forum enpublic kenbaar maakt tot een regeling tewillen komen.

Waarom zou dat nu pas kunnen, en niet eerder?
Komt het omdat hun naam hier genoemd wordt?

Mijn persoonlijke ervaringen met die, eerbied kan er niet voor opbrengen, incasso nazies,
dat zij maar aanmodderen, schijt hebben aan de aangeschrevene, en eigenlijk de boel
hopelozer maken dan dat die al is, zeker voorwat betreft de betaling die de partij tegoed heeft, voordat een I.B wordt ingeschakeld, doordat er oneigenlijk hoge "Buitengerechtelijke" sommen worden opgelegd.

Ook wordt er niet of nauwelijks gereageerd op toegestuurde stukken.

Zelf heb ik het zo bond meegemaakt dat men mij vroeg om mijn persoons gegevens tecorrigeren en zo dus aan mijn, mogelijke, eigen veroordeling zou moeten meewerken,
iets dat bij de wet op straf vordering niet hoeft, ik heb daar uiteraard niet op gereageerd.

Ik weet wel dat het geen strafrecht zaak is, maar je beraden, en wat artikeltjes erin stampen is nooit een overbodige luxe.

De nieuwe wet die in de maak is, verandert daar toch niet zoveel aan, omdat het MINIMUM 40€ bedraagt, en max 15% kan bedragen, althans dat maakte ik op uit de voorbeeld berekening.

Eigenlijk zou er in die wet moeten staan dat er bij een minimum bedrag van bijv 100€ pas een I.B mag worden ingeschakeld, dit om de persoon nog enige finaciele bescherming tegeven, inplaats van hem/haar totaal in de grond teboren.
En niet dat je voor 15€ er 50€ bovenop krijgt alleen maar omdat men je een vodje toestuurd

Wat betreft BKA registraties of plannen daartoe om iemand daar telaten registreren, weet ik eigenlijk niet of de eisende partij verplicht is om dat temelden aan de betrokkene.
Maar dat valt wel tegoegelen lijkt me.BKA voorwaarden etc?

SimOnly
Als beheerder van alle gebruikers forums valt het mij op dat alleen Telfort klanten veelvuldig melding maken van een registratie bij het BKR.

Ik constateer dit alleen maar en spreek er geen oordeel over uit.
SimOnly

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Franzki
Als je mobiele telefonieaanbieder niet is aangesloten bij BKR dan zul je ook geen registratie krijgen... en ook geen problemen achteraf.

Bij BKR zijn alleen de gsm-abonnementen bekend van de aanbieders van mobiele telefonie die bij ons zijn aangesloten.

Aanbieders mobiele telefonie

* KPN BV, Den Haag
* Telfort BV, Amsterdam Zuidoost
* T-Mobile Netherlands BV, Den Haag
* Vodafone Libertel NV, Maastricht

Bron: http://www.bkr.nl/

PS: zijn er op de andere gebruikersfora ook specifiek rubrieken voor mobiele telefonie?
Gewijzigd door Franzki op 02 april 2010, 21:47

EdP
Veel van onze landgenoten denken dat ze een conflict met de provider wel kunnen oplossen door de incasso te storneren. Ik zeg niet dat dat hier het geval is hoor. Ook een (kleine) betalingsachterstand wordt door de consument snel als onschuldig gezien. Misschien is het wel zo dat Telfort hier veel eerder op reageert richting BKR dan de andere providers.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'onterechte en onrechtmatige A2 BKR registratie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen reactie Telfort maar wel BKR registratie Algemeen 1 05 augustus 2010, 18:20
BKR registratie Algemeen 5 11 april 2010, 19:26
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly06:28:47