obey-robots.txt
24 Februari 2018, 15:02
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Snelheid Telfort

kobus
Wij zijn recentelijk verhuist, en hebben dit doorgegeven aan Telfort. Nieuw draadloos modem gekregen en een prima aanbieding gehad. ( tot dusver prima)
Zijn we op ons nieuwe adres...., geen internet. Na bellen op vrijdag, maandag een monteur van de KPN, de lijn was niet vrijgegeven in de wijkcentrale, terwijl de helpdesk zei dat alles goed was opgeleverd...... hmmmmm.
Nu zitten we 2100mtr van de wijkcentrale af, en ik kan bestandjes downloaden met 280KB per seconde jawel 280Kb. Ben nu al de hele week aan het bellen, en testjes aan het doen met de helpdesk met het 0900 nummer..., en de snelheid word er niet beter op. Uiteindelijk de snelheid van de overbuurman gemeten, met hetzelfde abonnement, en die kan downloaden met 1,5MB. Toen was er eindelijk een medewerker die de KPN heeft ingeschakeld, maar daar moest ik na lang aandringen nog een week op wachten. Die van de KPN moeten nog steeds komen. Na 2 weken kan dit toch ook "sneller" geregeld worden???? BEN ZEER ONTEVREDEN MET DEZE AFHANDELING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gewijzigd door kobus op 30 maart 2010, 22:35

Franzki
Op welke snelheid traint je modem in?

Dit staat op de startpagina van je modem als je inlogt.

kobus
Neem aan dat je de ADSL snelheid bedoelt daar staat het volgende.
Onder de kop status Interface
DSL status Up 2679Kbps/Kbps.

Franzki
Je modem traint in op 2679kbps? En wat is de snelheid volgens de postcodecheck op de Telfort site?

Als het modem met een goede korte kabel direct op het isra-punt zit dan zit het probleem waarschijnlijk aan de Telfort kant.

Het kan inderdaad soms even duren voordat zo'n probleem is opgelost... zeker als Telfort hiervoor afhankelijk is van KPN.
Gewijzigd door Franzki op 31 maart 2010, 12:32

kobus
Heb inmiddels bezoek gehad van de KPN en de snelheid is ingesteld op 14MB dat is al een hele vooruitgang, maar de verbinding valt gewoon weg.
De monteur van de KPN heeft dit ook tegen een collega gezegd, dat hij er niets van begreep dat de verbinding gewoon wegv valt.
Weet eerlijk gezegd niet wie ik hiervoor nu moet aanspreken, KPN of Telfort....... Buren en overburen hebben wel een stabiele verbinding. De één via Telfort en de ander via Tele 2... Wie heeft een advies?????

EdP
Wat bedoel je precies met "valt weg"?
Gaan de DSL / Internet lampjes op het modem uit?
Kun je nog op het modem inloggen als het wegvalt?
Doe je dat bedraad of draadloos?
Wat geeft het modem aan bij Packet Statistics?
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Franzki
kobus schreef: Weet eerlijk gezegd niet wie ik hiervoor nu moet aanspreken, KPN of Telfort

Jij hebt alleen te maken met Telfort. KPN handelt in jouw geval in opdracht van Telfort.

Telfort webcareteam
@kobus,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per PB om te kijken wat er met uw aansluiting aan de hand is.

Hugo
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Telfort webcareteam
@Kobus,

Heb uw gegevens ontvangen en uw ticket nagekeken.
Uw lijn is vanaf 31-03-10 stabiel verbonden. Het DSL signaal en de lijn is dus in orde.

Het wegvallende internet wat u ervaart is dan neem ik aan via wifi?
Met inSSIDer kunt u het rustigste (en dus beste) kanaal zoeken om uw modem op in te stellen.

Hugo
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

hagen72
ADSL heeft de beperking en of het nadeel dat de afstand tot de centrale een rol speelt
bij het behalen van je uiteindelijke snelheid, (traagheid in uiterste gevallen)

Ik heb bijv een bruto Bps van +- 18000 met een max van 20Mbits/sec=~~ 90% , afstand tot centr +- 700 Mtr, en mij dnld vanaf een snelle server, 1,4 Mbyte/s = 11200bits/sec ~~ 62 % van de 18000, al met al niet echt slecht tenoemen.
Reken fouten voorbehouden!!

Maar ik maak me daar ook niet druk over, heb wel wat anders tedoen.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid Telfort', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
TV-ontvanger aanmelden bij Telfort Hardware instellingen 9 24 januari 2017, 08:28
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:27:22
Steun ons
Voordeelcode: happy2018 I-Telligent Usenet