obey-robots.txt
20 Mei 2018, 21:47
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

NAT Type niet consistent

Sudden
Hallo allemaal,

ik heb lange tijd de topics gevolgd op dit forum omtrent de NAT Type instelling voor het PC-spel Modern Warfare 2. Ik heb heel veel suggesties langs zien komen om het Strict-probleem op te lossen, maar niet een heeft echt 100% gewerkt. Ik heb gemerkt, dankzij een vriend met hetzelfde probleem, dat zodra er meer dan één client op het LAN-netwerk actief is, het NAT Type verspringt van Open naar Strict. Ik had echter zelf nog niet de kans gekregen om te zien dat mijn NAT Type op Open staat. Vandaag ging ik toch maar weer eens proberen of er niet toch een oplossing bestaat. Na een tijdje zoeken kwam ik terecht op een thread waarin melding werd gemaakt van een nieuwe beta-firmware (V3.40(AJZ.6)b1_20091125) voor de ZyXEL P-2602H(W)-D1A (zilverkleurig). Hierin werd melding gemaakt van de volgende fix:

Bij het gebruik van Upnp-functie werden alleen de UDP-poorten in forward gezet en geen TCP. Dit is gerepareerd.

Na het uitvoeren van de vereiste port forwards en het aanzetten van UPnP leverde dit uiteindelijk een Open NAT Type op. Daarbij moet ik wel opmerken dat ik de verbindingen met alle andere clients op hetzelfde LAN-netwerk had uitgeschakeld. Toen ik echter de andere clients weer op het netwerk aansloot versprong het NAT Type van Open naar Strict. Waarom dit zo is durf ik niet te zeggen, maar het is wel vervelend voor alle andere gebruikers van het netwerk om het elke keer zonder internet te moeten stellen als ik besluit om een potje Modern Warfare 2 te gaan spelen. Daarom ook dit topic:
heeft iemand enige tips om te zorgen dat ik ook deze andere helft van het probleem kan oplossen?

Alvast bedankt,
Geert

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Samenvattend, ik heb de onderstaande handelingen uitgevoerd (in deze volgorde):
  1. Firewall uitgeschakeld
  2. Poorten geforward
  3. UPnP geactiveerd
  4. DHCP Pool veranderd (beginnen bij .1 i.p.v. .32) en een IP uit de nieuwe range gekozen (.1)
  5. Firmare upgrade uitgevoerd

En na stap 5 werkte het, maar zodra er anderen bij op het netwerk kwamen, versprong het NAT Type toch weer naar Strict.

Hieronder heb ik een aantal relevante screenshots van mijn router settings geplaatst, mocht het bovenstaande verhaal niet voldoende toereikend zijn op dit gebied.

Device Information:
DeviceInfo

Firewall Setup:
FirewallSetup

Forwarded Ports:
ForwardedPorts

UPnP Setup:
UPnPSetup

DHCP Setup:
DHCPSetup

EdP
Wat je hier meldt is interessant, maar eigenlijk ook weer niet verrassend, want er is al eerder opgemerkt dat de UPnP functie in overige pc's ook van invloed is op het slagen/falen van UPnP in het modem. Blijkbaar is geen van de eerdere vraagstellers serieus daarmee aan de slag gegaan.

Daarin zit wellicht toch de crux in dit verhaal.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'NAT Type niet consistent', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly01:19:52
Steun ons
GameSeek