obey-robots.txt
25 Juni 2018, 11:37
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Telfort Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Telfort internet verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

zeer frequente resyncs van het modem..waarom?

hondengek
In de logs van mijn Fritzbox 7170 wordt de laatste tijd zeer frequent melding gemaakt van kortdurende onderbrekingen van het DSL-signaal. (soms meerdere malen per uur)
Weliswaar herstelt het modem zich steeds zelfstandig van deze resyncs maar het is natuurlijk niet zoals het hoort.

Of dit fenomeen samenhangt met de -hoge- SNR van 9 (en heel af en toe: 10) weet ik niet maar ik vermoed wel een causaal verband.

Mag ik een open oproep doen aan het Telfort webcareteam onze lijn eens te monitoren?
Postcode XXXXXX, huisnummer XXXX
Klantcode: XXXXXXXX

Ik ben sinds december 2007 klant en heb dergelijke uitval niet eerder meegemaakt, noch op mijn oude adres en evenmin op het huidige sinds april 2009.

Dank & groet,

roy

n.b.: geen wijzigingen aangebracht aan configuratie.
Modem is rechtstreeks middels een kwalitatief goede kabel van 50 cm aangesloten op het ISRA=varkenssnuit.
Slechts 1 LAN-poort wordt gebruikt om m.b.v. een onberispelijke netwerkkabel een AV-netwerkadapter aan te sturen...

[Edit]
Privé-gegevens verwijderd vanwege privacy. Als Webcare om aanvullende gegevens vraagt, kun je die met een PM versturen.

Gewijzigd door Franzki op 22 maart 2010, 11:36

Telfort webcareteam
De huidige firmware van de Frizbox werkt niet in alle gevallen even goed. AVM is bijna klaar met het tweaken van de nieuwe versie, vermoedelijk worden deze problemen daarmee opgelost. Heeft u het al eens met de ZyXEL geprobeerd?

Wouter
Gewijzigd door Telfort webcareteam op 22 maart 2010, 11:24
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

hondengek
Fijn dat u mijn vraag zo snel oppakt, Wouter!
Begrijp ik uit uw reactie dat AVM nu al zou werken aan een opvolger van de nog kersverse firmware 58.04.78 ?
Hiervan afgezien zou ik u er toch op willen attenderen dat de resyncs pas recentelijk optreden.
In concreto: direct na het uitbrengen van voornoemde AVM-firmware trad het door mij beschreven fenomeen niet op!

Eerlijk gezegd heb ik indertijd de Zyxel voor het Fritsje verruild vanwege de betere (én meer uitgebreide) Voip-kwaliteiten van de laatste.
Qua bandbreedte was de Zyxel echter toen al (ik spreek van augustus 2008) overigens niet te kloppen!

Als mijn problemen, hangende een nieuwe AVM-release, onverhoopt mochten voortduren dan ben ik natuurlijk graag bereid de Zyxel weer in stelling te brengen....
Eventueel tussentijds gewijzigde DSL-firmware pakt ie zelf op neem ik aan?
En welke Zyxel-firmware is op dit ogenblik actueel en aan te bevelen? (uitgezonderd Bêta's)

Dank

roy

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'zeer frequente resyncs van het modem..waarom?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Welk modem moet ik aanschaffen ? Telfort met eigen modem/router 3 07 maart 2016, 19:57
Modem P-2601HN en een Synolgy NAS Eigen netwerk achter het Telfort modem 7 11 oktober 2014, 12:27
Ongevraagd een nieuw modem Algemeen 4 09 april 2014, 22:17
Eigen router achter modem: óf wifi óf televisie Eigen netwerk achter het Telfort modem 11 10 februari 2014, 12:22
Terugsturen Modem Algemeen 3 13 januari 2014, 16:29
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly04:17:19