obey-robots.txt
26 April 2018, 17:01
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

verhuisperikelen (naar nieuwbouw)

Anna100
Onlangs hebben wij onze verhuizing naar een nieuwbouwwoning doorgegeven. Hierop ontvingen wij een brief dat Telfort op het nieuwe adres geen verbinding kon leveren om onbekende reden en dat wij bij onze toekomstige netwerkleverancier (in de meeste gevallen KPN) moesten informeren naar de reden.
Nou lijkt me dat juist een taak voor Telfort aangezien ik geen contract meer heb met KPN.

Vervolgens Telfort gebeld en tadaaa ze konden wel zien dat er wel een lijn lag, maar dat deze niet geactiveerd was. Dat zou KPN moeten doen. En moesten we doen door een goedkoop abonnement bij KPN te nemen en dan over te stappen naar Telfort. De reden was dus niet zo onbekend, maar wtf we worden aangemoedigd naar de concurent over te stappen??

Kpn gebeld. Die persoon viel van verbazing haast van haar stoel. Daar had ze nog nooit van gehoord, maar ze wilde ons graag als klant hebben Grin . Volgens haar moet iemand van Telfort langskomen om in de centrale iets om te zetten.

Vervolgens Telfort weer gebeld, maar daar weer volgehouden dat we bij KPN een abo moesten nemen en dan overstappen (waardoor je een nieuw abo krijg en meer moesten gaan betalen+ 2x kosten voor nummerbehoud)
Als er iemand lang zou komen zou dat doorberekend worden naar de klant maar dat kostte heeeeel veel geld.
Vervolgens werden we doorverbonden naar de afdeling Sales. Die vond het ook allemaal maar raar. De betreffende kosten bedragen maar 49,95 (en mi zit dat juist in de verhuiskosten van 59,00 die telfort voor verhuizen rekent). En verder had ze alleen maar het advies een aanvraag bij hun in te dienen voor een nieuw abonnement om te kijken of de aanvraag er dan wel doorheen kwam.
Ja de groeten, dat zitten we straks met twee abonnementen, waarvan een op een oud adres en een met een hoger maand tarief.

Iemand hier nog suggesties, want anders neem ik het advies van de helpdesk ter harte en neem ik een abonnement bij KPN maar dan zonder verdere overstap. Frown

Alvast bedankt.

Franzki
Volgens mij heeft kpn een leveringsplicht voor wat betreft analoge telefonie. Het lijkt erop dat Telfort hier op een slinkse wijze gebruik van maakt door te adviseren om eerst een telefoonlijn bij kpn aan te vragen. Dan komen de kosten blijkbaar bij kpn te liggen. En als de telefoonlijn is gerealiseerd, wil Telfort het met alle plezier overnemen.

Misschien dat Telfort Webcare jouw zaak verder wil uitzoeken...

Telfort webcareteam
Klinkt raar, vermoedelijk zit er nog een ander signaal op de lijn. Daardoor gaat de verhuizing niet goed.

Is uw huide abonnement contractvrij? Dan kunt u ook de verhuiskosten uitsparen door inderdaad een nieuw abonnement te bestellen.. Anders zullen we toch even verder moeten kijken.

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

EdP
Zo'n situatie is al eens eerder voorbij gekomen. Waar het precies staat weet ik zo even niet meer, maar uiteindelijk bleek het in die situatie niet mogelijk voor Telfort om te leveren.

Overigens mag die dame best van haar stoel vallen van verbazing, ze begrijpt namelijk een essentieel ding niet: Telfort kan en mag niet in de centrale werkzaamheden verrichten, dat moet altijd door een KPN monteur gedaan worden. Ze moet dus nog e.e.a. bijleren voor haar functie.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Anna100
"Zo'n situatie is al eens eerder voorbij gekomen. Waar het precies staat weet ik zo even niet meer, maar uiteindelijk bleek het in die situatie niet mogelijk voor Telfort om te leveren."

Maar dan is een nieuw abonnement ook niet mogelijk en kan ik kennelijk alleen maar bij KPN klant worden. Overigens heeft onze overbuurman die op dezelfde centrale zit ook klant bij Telfort. Of hij daadwerkelijk wat binnen krijgt zou ik moeten navragen. Smile

Het betreft een compleet nieuwe wijk, dus welk ander signaal er zou kunnen zijn is mij een raadsel.

Ik heb ook even zitten rekenen, omdat we idd contractvrij zijn. Na zo'n 3 a 3,5 jaar zouden we op het breakeven punt zitten. We betalen nu 29,95 voor 20 MB met een nieuw contract wordt dat 34,95. En kan ik dan nog wel mijn oude telefoonnr meenemen?

Franzki
EdP schreef eerder: Zo'n situatie is al eens eerder voorbij gekomen. Waar het precies staat weet ik zo even niet meer, maar uiteindelijk bleek het in die situatie niet mogelijk voor Telfort om te leveren.

Kijk eens hier: geen internet - "kabel zit vol" Grin

En het lijkt er inderdaad een beetje op...

EdP
Dit was (in mijn herinnering) niet precies het geval dat ik in gedachten had, maar het is er wel net zo een.
Bedankt voor het nazoeken, Franzki.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Telfort webcareteam
Anna100 schreef:
Ik heb ook even zitten rekenen, omdat we idd contractvrij zijn. Na zo'n 3 a 3,5 jaar zouden we op het breakeven punt zitten. We betalen nu 29,95 voor 20 MB met een nieuw contract wordt dat 34,95. En kan ik dan nog wel mijn oude telefoonnr meenemen?

U kunt inderdaad uw oude telefoonnummer mee nemen. Betaald u nog netwerkkosten van 10 euro pmd? In het nieuwe abonnement zit dat inbegrepen.

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Franzki
Webcare schreef: Betaald u nog netwerkkosten van 10 euro pmd? In het nieuwe abonnement zit dat inbegrepen.

Hier wordt gesuggereerd dat sommige 20Mbps abonnees netwerkkosten betalen. Volgens mij is dat een foute suggestie... in mijn geval toen Telfort nog Speedlinq was, was het 20Mbps abonnement al inclusief de kosten voor de "dedicated line". Voor het aanvragen was in principe ook geen kpn abonnement meer nodig.

Voor zover ik weet gelden de genoemde netwerkkosten alleen voor de oude Tiscali en Speedlinq abo's op de lagere snelheden, dus de T4, T6, T8 en T12 of hoe ze allemaal mogen heten.
Gewijzigd door Franzki op 26 februari 2010, 16:58

Telfort webcareteam
[Edit: onnodige quote verwijderd]

Nee, ook een aantal van de oude 20Mb abonnementen hadden deze toevoeging. Frown

Wouter
Gewijzigd door EdP op 26 februari 2010, 20:18

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'verhuisperikelen (naar nieuwbouw)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Zyxel P-2812HNU-F1 naar bridge mode? Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 17 april 2016, 18:56
met mobiel naar eigen nummer bellen werkt niet Eigen voip telefoon netwerk: voipbuster, budget phone, optibel, etc. 3 25 december 2014, 15:09
Wifi werkt niet naar tv WiFi 2 07 februari 2014, 23:28
bellen naar buitenland Algemeen 2 28 maart 2012, 16:19
SMS naar Libanon Algemeen 3 16 januari 2011, 17:07
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:47:43
Steun ons
Youfone TV