obey-robots.txt
10 December 2018, 00:36
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Telfort Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Telfort internet verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

downloadsnelheid verlies/terugval

ignootje
20Mb abbo - sinds enkele dagen downloaden van ca 15 a 16 Mb naar 4 a 5 Mb -
modem resetten helpt niet - volgens techneuten Telfort lijn test etc. o.k. zou
dus gewoon 15 a 16 Mb moeten zij - hun conclusie: virus -
computer volgens hitman pro -spywarefighter en avg schoon ! Modem-compu verbinding draad.
Gevraagd: goed idee om (weer) op oude snelheid te komen - b.v.d.

[EDIT] verplaatst naar juiste rubriek...
Gewijzigd door Franzki op 22 februari 2010, 14:40

Franzki
Welke snelheid geeft je modem aan als intrainsnelheid (up en down)?

En welke snelheid zou je moeten halen volgens de Telfort postcodecheck?

Hoe test je je snelheid? Heb je het ook al geprobeerd om een groot bestand te downloaden vanaf ftp://ftp.telfort...?
Gewijzigd door Franzki op 22 februari 2010, 15:39

ignootje
Franzki, aardige vragen aan een digibeet -
intrainsnelheid modem: waar vind ik die? Ik weet dat i een modem heb, die volgens de info van vandaag van Telfort o.k. zijn.
Postcode check Telfort geeft 15 tot 20 Mb aan (3344rb85)
100Mb downloaden van ftp.telfort resulteert in een bin-bestand en dat kan ik niet openen.
Alternatieve snelheidcheck - 19 Mb KPN geeft 4.19 Mb
en de min of meer bevriende relatie v an hen UPC toont 4.76 Mb dus beide minder dan 5 !
Mijn vraag blijft dus onverkort hoe krijg ik weer snelheid ??

Franzki
intrainsnelheid modem: waar vind ik die?

Als je inlogt op het modem via deze link: 192.168.1.254
En dan kijken bij de DSL-gegevens.

100Mb downloaden van ftp.telfort resulteert in een bin-bestand en dat kan ik niet openen.

Test-sites geven niet altijd een betrouwbaar beeld. Vandaar de vraag hoe lang je bezig bent om zo'n groot bestand te downloaden. Je mag het bestand na het downloaden gewoon weggooien.

Maar als je weet hoe lang je over zo'n bestand doet, kun je ook je snelheid uitrekenen.
Gewijzigd door Franzki op 22 februari 2010, 16:08

ignootje
ik begin me nu "lullig" te voelen - leuke link 192.168.1.254
MAAR die vraagt naar een paswoord EN 1234 wordt niet
geaccepteerd - hoe krijg ik nu toegang???

Franzki
1234 is het standaardwachtwoord van het Zyxel modem.

De allereerste keer dat je inlogt (bijvoorbeeld om telefonie in te stellen) moet je dit wachtwoord wijzigen. Wellicht heb je dit ook gedaan en het wachtwoord ergens opgeschreven.

Anders zul je het modem moeten resetten... het wachtwoord wordt dan 1234, maar je moet dan het modem wel opnieuw instellen. Ik weet niet of je dat aandurft.

ignootje
je verklaring dat 1234 gewijzigd is lijkt me logisch -
ik archieveer "losbladig" in het prullenbaksysteem -
m.a.w. weg, uit geheugen etc... Is er geen manier
om achter dat "nieuwe" wachtwoord te komen?
Modem heb ik gereset dmv uit- en aanzetten -
hielp niet - verder durf ik niet echt aan dat modem te
(gaan) zitten - kan jij dat op "afstand" niet voor me fiksen?
b.v.d.

Franzki
Op afstand fiksen gaat niet zonder wachtwoord en juiste instellingen op het modem.

Je kunt het modem een harde reset geven door het knopje in het gaatje naast de aan/uit knop 30 seconden in te drukken met een scherp voorwerp. Dan zul je nog wel telefonie moeten instellen als je dat via Telfort hebt.

Als je extra ondersteuning nodig hebt, kun je beter contact opnemen met de Telfort helpdesk. Zij kunnen wellicht zien wat er aan de hand is. Ook kunnen ze misschien wel de gegevens van je modem uitlezen.

schouwenaarr
Ach ja, ook ik ben vanmiddag na een (niet geplande) herstart van mijn Speedtouch 780WL ineens meer dan 4 mb terug gegaan nadat het bijna twee jaar goed gewerkt heeft. Was altijd ruim 20, nu ineens krap 16mb. Korte kabeltje van ISRA vervangen, Zyxel 2602 HW even geinstalleerd, helaas allemaal maar net 16mb.
Mail gestuurd naar Telfort, ik wacht af.

Franzki
@ignootje:

Ik begreep uit het Privé Bericht dat je vanavond stuurde het volgende:

- Je hebt het modem gereset naar de fabrieksinstellingen
- het modem traint in op 18265kpbs down/1031 kbps up
- volgens je eigen indruk haal je effectief (nog steeds) <5 mb

In je eerste post schreef je (samengevat):
20Mb abbo - sinds enkele dagen downloaden van ca 15 a 16 Mb naar 4 a 5 Mb -
volgens techneuten Telfort lijn test etc. o.k. (dus gewoon 15 a 16 Mb )
Modem-compu verbinding draad.

Op dit moment is de conclusie dat het modem op de juiste snelheid intraint en dat het probleem dus niet in de Telfort-lijn zit.

Hoe test je je snelheid? Gebruik maken van testsites op internet levert niet altijd betrouwbare informatie op.

Ik adviseer nogmaals om een bestand te downloaden van de Telfort ftp-server. De bedoeling is hiervan dat je tijdens het downloaden kunt zien wat de downloadsnelheid is.... ňf je kunt de tijd opnemen die het duurt om zo'n bestand volledig te downloaden. Als je hier post welk bestand je download en hoe lang het duurde, kunnen we daar conclusies uit trekken.
Het bestand mag na het downloaden weer verwijderd worden.

Het zou mis kunnen gaan tussen je pc en modem... misschien is er iets mis met de netwerkkabel, je netwerkkaart of de netwerkaansluiting van het modem.

Kun je op je computer zien (bij de eigenschappen van de netwerkverbinding) met welke snelheid je netwerkkaart verbonden is met het modem?

PS:
Ik beantwoord je Privé Bericht bewust hier rechtstreeks op het forum.
Het is voor mij niet te doen om individuele problemen via Privé Berichten op te lossen
Dit forum heeft verder als meerwaarde dat er meer mensen kunnen meedenken. Daarnaast kan de gevonden oplossing ook weer interessant zijn voor anderen.
Gewijzigd door Franzki op 10 maart 2010, 01:05

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'downloadsnelheid verlies/terugval', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden