obey-robots.txt
23 Juni 2018, 14:00
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemene gebruikers ervaringen zowel positief als negatief kun je hier kwijt.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Betalen voor problemen bij Telfort (vraag aan webcareteam)

Timelord
Afgelopen weekend hadden we geen telefoonverbinding.
Omdat Telfort de belkosten weer naar 30 cent gebracht heeft heb ik ze een mailtje gestuurd met de
vraag of het probleem bij hun lag of niet.

Krijg ik een mailtje terug dat ik dat alleen maar per telefoon kan navragen.
Op hun site zag ik later staan dat het probleem bij Telfort lag.

Ik vraag me nu af: moet IK gaan betalen (telefoonkosten) voor problemen aan Telfort zijde ?

WiND1
Ja, dat moet je. Toen je een overeenkomst met Telfort afsloot had je kunnen weten dat bellen met Telfort 30ct per minuut kost en er zijn geen uitzonderingen gesteld. Was je nu klant geworden bij xs4all, dan had je gewoon het normale tarief betaald voor de klantservice. Maar XS4ALL heeft wel weer een hogere prijs voor de ADSL dienst. You give some, you take some.

Timelord
Dat ik dat bedrag moet betalen dat weet ik, maar het probleem wordt nu door een ander veroorzaakt.

Als ik niet betaal en een incassoburo aan de deur krijg zijn de kosten toch k voor mij ?
Zulke dingen staan altijd hl duidelijk in de brief.
Misschien dat telfort dat dan ook maar eens zelf moet gaan betalen ?

Ik blijf het krom vinden: ik vraag waarom zij niet nakomen wat ze beloven en dan moet IK dat betalen. Sad

Trouwens: in dat contract staat ook dat ik zowel internet als telefoonverbinding heb. Als ze dat al niet kunnen
waarmaken, waarom zou de rest van dat contract dan wl geloofwaardig zijn. Grin

Franzki
Je bent een overeenkomst aangegaan met Telfort. En daarin is overeengekomen dat Telfort support levert via een telefonische supportafdeling tegen een bepaald tarief.

Als je niet tevreden bent over Telfort internet en bellen, of over de supportafdeling, kun je na afloop van de vaste contractperiode overstappen naar een andere provider.

Zoek dan wel vooraf uit hoe de provider zijn support heeft geregeld. Want zo eerder is gemeld... het moet uit de lengte of de breedte komen. Een provider zal zijn kosten (+ winst) moeten terugverdienen. En goedkope support betekent vaak een hogere abonnementsprijs.

Timelord
Ja ik weet het, maar het gaat gewoon om het idee.

Je betaalt omdat een ander slechte service geeft. Frown

Ik denk dat ik een bedrijf in webhosting begin.
Kosten: 1 euro per jaar.
Zodra ik dan veel gebruikers heb dan gooi ik de hosting plat en mijn telefoontarief is dan 5 euro per minuut.
Gouden handel!. Grin

Franzki
Ik heb ooit een usenet-provider meegemaakt die de telefoonkosten van het betaalnummer terugbetaalde omdat ze zelf een fout hadden gemaakt. Dit deden ze uit zichzelf en zonder dat ik een hele discussie hoefde te voeren.

Maar als ze zoiets bij Telfort zouden doen, dan zou het heel omslachtig zijn. Je moet dan van elk telefoongeprek bepalen wiens schuld het is dat er een probleem is. En je moet administratief al die terugbetalingen gaan regelen.

Overigens denk ik dat je voor 30cent per minuut geen helpdesk kunt draaien... daar leg je geld op toe. En als Telfort sommige bellers gaat compenseren, dan zou de helpdesk stukken duurder worden. Of je abonnement gaat in prijs omhoog.

[Edit]
De methode die jij noemt wordt als oplichtingspraktijk gebruikt. Mensen krijgen bijvoorbeeld een spookfactuur en moeten dan een duur betaalnummer bellen om info op te vragen.

Maar nogmaals... ik denk dat Telfort geen belang heeft bij grote aantallen bellers... ik denk dat elk telefoontje ze geld kost.
Gewijzigd door Franzki op 15 februari 2010, 13:27

SimOnly
Ik snap Timelord wel. Ik zou het ook bijzonder onrechtvaardig vinden als je kosten moet maken door schuld van een ander.

Helaas is het nu eenmaal zo.

Als voorbeeld: Je hebt een Toyota en moet terug naar de garage om je rem te laten repareren. Door deze 'storing' verbruik je benzine door de auto naar de garage te brengen. Heb ik het nog niet eens gehad over de tijd die dit kost. En in deze (overspannen) maatschappij geldt nu eenmaal tijd=geld.

Ook dit wordt niet vergoed.

SimOnly

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Franzki
Ik snap Timelord wel. Ik zou het ook bijzonder onrechtvaardig vinden als je kosten moet maken door schuld van een ander.

Misschien is dit onrechtvaardig, alleen kun je er als consument weinig tegen doen. Alternatief is dat je niets doet... maar daardoor wordt de kans klein dat je probleem wordt opgelost.

Ik heb zelf meegemaakt dat bij Speedlinq (voorloper Telfort) de facturen ineens te hoog waren na een aanpassing van mijn abonnement. Ik moest ineens betalen voor een "dedicated line" terwijl ik nog gewoon een KPN abonnement had. Ik heb daar meerdere keren voor moeten bellen naar Speedlinq om de fout in de administratie te laten rechtzetten. En ik heb ook KPN gebeld om na te vragen of Speedlinq de koperdraden zonder mijn toestemming had overgenomen.

Uiteindelijk heb ik een klachtenbrief naar Speedlinq geschreven en daardoor een deel van de gemaakte belkosten terug gekregen. De vraag blijft alleen of het al die moeite waard is... het is toch een hoop extra gedoe om die paar euro terug te krijgen.

Richard
Het valt allemaal wel mee want dit is gewoon bij alle providers zo.
Waar je in zo'n geval naar op zoek moet (en dat is min of meer tussen de regels door hier ook al gemeld) is naar een provider gaan die tijdig storingen die aan de provider te wijten zijn op zijn storingspagina zet en/of je per email antwoord daarop geeft. De enige die ik ken die dat ook doet (dus ook per email) is Tweakdsl. Die is net als xs4all ook duurder, alleen wel goedkoper dan xs4all. Maar zoals ook reeds aangegeven, wat je verdient op het ene verlies je weer op het andere.
Het is nogal persoonlijk met welke vorm iemand tevreden is. De een heeft liever een wat duurder abo met goedkopere helpdesk, de ander liever een goedkoper abo met wat duurdere helpdesk.

Dat verdient bij Telfort nog wel enige verbetering, net als bij andere providers overigens ook.
Er zijn er weinig die echt snel een bepaalde storing ook op hun storingspagina melden.

Vergelijk het met iets wat je op internet koopt. Vaak heb je daar wel garantie op en als het stuk is krijg je een nieuwe toegestuurd, maar over het algemeen zijn de kosten voor het opsturen van het defecte apparaat toch voor de koper.
Gewijzigd door Richard op 22 februari 2010, 02:02
Greetings, Richard.

Timelord
Ooit was er een provider en die zette de storingen op Teletekst op SBS6.
DAT was een goed idee, want wat heb ik er aan als men de storing op internet zet en m'n verbinding doet het niet ???? Grin

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Betalen voor problemen bij Telfort (vraag aan webcareteam)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Proxy problemen Algemeen 7 14 september 2017, 20:51
TV-ontvanger aanmelden bij Telfort Hardware instellingen 9 24 januari 2017, 08:28
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly03:25:42