obey-robots.txt
25 September 2018, 03:03
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Telfort Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Telfort internet hardware gerelateerd » WiFi
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken

instellingen wireless router zyxel 600

Picasso
Hallo,

ons huis zit met het volgende probleem. Wij hebben internet van Telfort en ook de bij behorende modem (niet wireless). Dit alles werkt perfect. Nu hebben wij op de switch een zyxel wireless router aangesloten. Deze verzorgd dus alleen het draadloze internet. Ik kan wel bij de instellingen van de modem komen en mijn laptop heeft ook uitstekend bereik. Echter krijg ik het niet voor elkaar om een internet verbinding te maken. Krijg steeds te zien dat de server niet bereikbaar is. Wat te doen?

Alvast bedankt.

Telfort webcareteam
De situatie is mij niet helemaal helder. Heeft u 1 ZyXEL modem of 2? Wat bedoelt u met switch? Is dat echt een switch, of is het een (draadloze) router / accesspoint?
Heeft u de modem in bridge modus gezet, of gebruikt deze nog de fabrieksinstellingen?

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

EdP
Met de "switch" werd waarschijnlijk bedoeld een van de LAN poorten van het modem.

Volg deze procedure maar. In een 600 series modem ziet het er net even anders uit, maar het principe blijft gelijk:
Howto: Router aansluiten op het Telfort modem
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Picasso
THANKS! Het is gelukt. Bedankt voor jullie snelle reactie. Nog even een kleine uitleg over de situatie. Wij hebben dus een adsl modem van telfort (p-2602R). Hier is een switch op aangesloten die alles verdeelt naar de verschillende pc's in huis. De modem van telfort heeft geen wireless en daarom hebben wij een ZyXEL 660 aangesloten op de nog overgebleven poort in de switch. Deze 660 hoeft dus alleen als wireless doorgeefluik te fungeren. Ik heb nu de howto gevolgd en zijn ip op 192.168.1.254 (van de adsl modem) ingesteld om hier zijn dhcp te halen. Dat lijkt te werkenSmile

Nogmaals bedankt!

Groeten Roy

namens huize Picasso

www.huizepicasso.nl

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'instellingen wireless router zyxel 600', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
WiFi verbinding Samsung Tv Sitecom router WiFi 13 19 juni 2017, 20:20
Zyxel P-2812HNU-F1 naar bridge mode? Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 17 april 2016, 18:56
Eigen router achter Experiabox v8 Eigen netwerk achter het Telfort modem 4 03 maart 2016, 18:48
Inlog pagina router p-2812HNU-f1 WiFi 2 02 januari 2015, 18:52
Eigen router achter modem: óf wifi óf televisie Eigen netwerk achter het Telfort modem 11 10 februari 2014, 12:22
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly19:44:08