obey-robots.txt
15 December 2017, 01:36
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Ervaringen met speedtouch 716

puls
Goedenavond forummers,

Ik gebruik dit modem/router sinds een tijd voor Telfort internet. Denk erover om ook telefonie erbij te nemen. Iemand ervaring met Telfort VOIP via de 716?

Groet,

Puls

Franzki
In principe werkt de ST716 gewoon goed met VoIP bij Telfort. Ik merk zelf weinig verschil met de Zyxel.

Enige nadeel is dat Telfort er officieel geen support op geeft. Maar er is genoeg informatie beschikbaar op internet.

puls
Dank voor je antwoord. Heb je gebruik gemaakt van het speedtouch configuratiebestand? Dat werkte bij mij prima voor
de normale internet instellingen. Support is standaard ook niet zo geweldigSad dus dat ze er geen support op geven neem ik wel op de koop toeWink

Franzki
Als je de meest recente configuratiewizard download, kun je daarmee ook VoIP configureren (kiezen voor Tiscali).

Eventueel kun je ook de nieuwste firmware downloaden. Enige nadeel is dat je dan DMT (DSL-Modem Tool) niet meer kunt gebruiken om het modem te tweaken. Maar dat heb ik zelf niet als probleem ervaren, het modem traint vanzelf al in op een goede snelheid.

EdP
LCS: zie m'n post in jouw topic.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Franzki
Voor portforwarding en het instellen van een firewall is het altijd handig als je een beetje kennis van zaken hebt. Anders maak je snel fouten en dan werkt het dus niet of niet goed.

De ST716 is voor zover ik weet makkelijker te configureren. Ik weet alleen niet of een ST716 nu echt zoveel beter werkt dan een Zyxel qua NAT-mogelijkheden. Met de Zyxel heb ik in principe ook weinig problemen. Ik heb dus nooit echt verschil gemerkt... behalve bij UPnP misschien.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ervaringen met speedtouch 716', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Speedtouch 780 adsl verbinding lukt niet Telfort met eigen modem/router 7 10 februari 2013, 13:41
Philips CD295 ervaringen bekend? Algemeen 2 31 januari 2013, 20:21
Telfort met Speedtouch 780WL Telfort met eigen modem/router 43 18 april 2011, 01:43
Telfort en Speedtouch 585 v 6 Telfort met eigen modem/router 21 15 april 2010, 23:38
TK Speedtouch 780 WL Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur 6 12 april 2010, 08:50
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly 1 dag
| Lutz 1 dag
Steun ons