obey-robots.txt
23 Juni 2018, 14:03
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Telfort instellingen, problemen en ervaringen voor; SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc...
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Geen versleutelde verbinding

mare
ha infohandigen,
Tot nu toe heb ik met het Mail programma van Apple gewerkt.
Ik wilde overschakelen naar Thunderbird. Nu ik thunderbird activeer en een account aanmaak krijg ik een WAARSCHUWING dat ik met mijn pop.3.telfort.nl instellingen GEEN VERSLEUTELDE VERBINDING heb. Details:
Niet beveiligde mailservers gebruiken geen versleutelde verbindingen om wachtwoorden en priveinfo te beschermen.
Door verbinding te maken met deze server kunt u uw wachtwoorden en priveinfo onthullen.

Angeraden wordt contact op te nemen met mijn e-mail provider.

Kan ik hier zelf iets aan doen bij mijn huidige instellingen?
Hoe dring ik door tot telfort hierover?

Groeten willem

mesa57
Ik denk niet dat Telfort een versleutelde verbinding gaat ondersteunen.

SimOnly
Sterker nog, Telfort is verplicht je (onversleutelde) email verkeer te bewaren. Dit is per wet zo geregeld in het kader van terrorisme bestrijding.

Een beetje terrorist gebruikt versleuteling, wat de email onleesbaar maakt.

Deze maatregel slaat dus ook nergens op, maar is er door gedrukt om brave burgers te bespioneren. En "wij" vonden het allemaal prima om wat privacy op te geven voor een vals gevoel van veiligheid.

Met een omweg kun je een beveiligde smtp server van gmail gebruiken. Heb je wel een gmail email adres nodig.

SimOnly

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

mesa57
@simonly : het bewaren van mail heeft niets met versleutelen te maken. Versleutelen beschermt alleen het transport van het bericht. Zelfs als de mail server versleuteld is, komt het bericht toch gewoon leesbaar bij de telfort server aan.

SimOnly
Daar heb je gelijk in. Ik was in de war met PGP.
SimOnly

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

mare
Hoe moet ik dit bezien. Als telfort geen versleutelde verbinding gebruikt hoeveel eventuele aanvallen kan ik op zo'n verbinding dan verwachten. Zijn dat duizenden per soconde zoals bij spam en consorten, meen ik of gaat er incidenteel iets mis?

Voor zover ik begrijp maak ik bij bankzaken via mijn telfort provider wel gebruik van een versleutelde verbinding.

Bij welke providers zijn versleutelde verbindingen dan wel gebruikelijk?

Ik heb op wiki de Wet Bescherming Persoonsgegevens en die doorgedrukte Wet Bewaarplicht Telecommunicatiegegevens van Hirsch Ballin nagelezen. Ik heb de indruk dat de gemiddelde Nederlander zich de consequenties van deze wet niet gerealiseerd heeft

mesa57
Als je een Gmail account neemt kun je versleuteld je berichten verzenden. Wat Gmail verder met je berichten doet is mij niet bekend. Overigens denk ik dat het risico van het niet ge-encrypt versturen van berichten erg klein is.

mare
Volgens de GMail site worden de berichten gescand om op basis van gevonden gegevens gerichte reclame te kunnen leveren binnen het mail programma.
Voorlopig houd ik het maar op de bestaande verbinding.
Wel goed om te weten hoe ik deze dingen moet bezien.
Dank en groeten, willem
Gewijzigd door mare op 29 januari 2010, 11:45

Richard
Ik heb de indruk dat de gemiddelde Nederlander zich de consequenties van deze wet niet gerealiseerd heeft

Dat heeft de gemiddelde Nederlander zich wel degelijk gerealiseerd. Net zoals de gemiddelde Nederlander heel goed door heeft wat de consequenties en gevolgen zijn van invoering van de kilometerheffing.
Maar het maakt geen ruk uit, 85% is tegen en het gaat toch gewoon ingevoerd worden.
Net als met het bewaren van dat verkeer, providers zijn tegen geweest, mede vanwege kosten. Niets mee te maken, niemand had wat te zeggen, het werd gewoon doorgevoerd.

Dus of je het jezelf nu realiseert of niet want het betekent, dat maakt verder totaal niet uit want ze doen daarboven in de regering toch wat ze zelf willen.

Greetings, Richard.

mare
Ik had de indruk dat deze wet werd aangenomen op een moment dat half nederland nog versuft door de buitenlandse zon, hiermee overdonderd werd. Op zich vind ik de vergelijking met vervoersproblematiek niet zomaar de juiste. De gevolgen van fijnstof, het er doordraaien van de olievoorraden en nog meer asfalt, is iets waar het merendeel zich niet mee bezig wenst te houden.
Het recht dat de staat zich toe-eigent om meningen / gevoelsleven vanuit hun schuilhoek te observeren is van een andere orde. Alhoewel ik niet graag de ambtenaar zou willen zijn die een terroristische aanslag had moeten voorkomen zonder middelen daartoe.
Als men zou accepteren dat er af en toe tientallen doden vallen, zonder de staat te beschuldigen, dan zou die wet er hoogstwaarschijnlijk niet geweest zijn.
Gecompliseerde zaken waar ik geen antwoord op heb.

De contouren van die beveiligde verbinding beginnen zich wel af te tekenen. Dank

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen versleutelde verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
WiFi verbinding Samsung Tv Sitecom router WiFi 13 19 juni 2017, 20:20
VPN verbinding Hardware instellingen 18 13 januari 2017, 20:07
Geen TV signaal Algemeen 2 18 december 2016, 17:23
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing 2 29 februari 2016, 19:53
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly03:28:45