obey-robots.txt
16 Juli 2018, 18:36
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/switch achter het Telfort modem, post hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

2602H-D1A icm wireless router

xPhantom
Hallo,

Ik heb een telfort 20mbits abonnement in combinatie met een 4 poorts router van zyxel die ik mee geleverd kreeg, de 2602H-D1A.
Nu hebben we een laptop en willen graag boven/ op de bank gaan internetten, zonder dat wel over een draad struikelen.
Welke router kan het beste samenwerken voor een redelijk stabiele verbinding icm met de zyxel 2602H-D1A?
Omdat ik ook wel eens gelezen heb dat sommige routers gewoon niet blij zijn dat ze samen met een andere modem/router moet werken.

xPhantom

EdP
Dat laatste kan ik me weinig bij voorstellen, ik kan me wel voorstellen dat er routers niet goed geconfigureerd waren om samen met het ZyXEL modem (is k een router) te opereren en er zijn ook routers en modems me tdefecte LAN poorten helaas.

Ook zijn er (zeer goedkope) routers die je liever maar niet zou willen aanschaffen omdat ze eigenlijk geen knip voor de neus waard zijn.

Er zijn erg veel routers op de markt, dus om nou daar enkele uit te pikken is ondoenlijk, hangt ook af van wat je nog meeer wilt, bijv. wel of geen USB en/of LPT poort(en), welke Wireless standaard (G of N bijv.), welk budget, etc.

Persoonlijk heb ik goede ervaringen met SMC, Asus, Belkin, Sitecom, Netgear, maar er is nog zoveel meer. Als je een beetje meer criteria kunt aangeven komt er misschien een gerichter advies. Zodra je een router hebt, gebruik dan de Howto op dit forum om 'm op de juiste manier in te stellen voor gebruik achter de ZyXEL.
Gewijzigd door EdP op 23 januari 2010, 11:23
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

xPhantom
Bedankt voor je antwoord, het ging mij hoofdzakelijk om of er mensen hier waren met een draadloze router achter de 2602H-D1A, en of er goede ervaringen mee zijn.
De draadloze router heeft geen usb of iets dergelijks nodig, printen doen we gewoon op het netwerk (gedeelde printer) en een netwerk schijf is niet nodig, aangezien dat ook via het netwerk gedeeld word met een computer die daar speciaal voor in elkaar is gezet.
Het hoeft alleen maar een draadloos signaal uit te sturen voor de laptop, de snelheid maakt nog niet zoveel uit.
Budget is maximaal zo'n 50 euro.

EdP
Tja dan kun je zo ongeveer elke router nemen die je maar wilt. Behalve de al genoemde kan ik je verder nog Belkin aanbevelen, Linksys ben ik niet kapot van maar wordt erg veel verkocht en als je wat meer wilt uitgeven zijn er nog Draytek en AVM. Wat ik je niet zou aanbevelen is iets als Sweex of Trust. Er zijn vast horden mensen die ook daar probleemloos mee werken, ik koop die merken niet meer.

Let wel, een N-router heb je alleen profijt van als je pc/laptop ook N ondersteunt, of je moet er een aparte N adapter bij kopen.

Je kunt evt. ook voor 14,95 een draadloos HW (54G) modem bestellen bij Telfort. Afhankelijk van hoeveel muren en vloeren er tussen zitten kan dat ook geschikt zijn.

Franzki
Je kunt evt. ook voor 14,95 een draadloos HW (54G) modem bestellen bij Telfort.

Hoe zit dat nu met die prijzen? Ik weet dat nieuwe abonnees van 20Mb internet het draadloze bruikleen-modem goedkoop kunnen krijgen.

Maar voor bestaande abonnees gelden geloof ik andere prijzen...

xPhantom
EdP schreef:
Let wel, een N-router heb je alleen profijt van als je pc/laptop ook N ondersteunt, of je moet er een aparte N adapter bij kopen.

Je kunt evt. ook voor 14,95 een draadloos HW (54G) modem bestellen bij Telfort. Afhankelijk van hoeveel muren en vloeren er tussen zitten kan dat ook geschikt zijn.

op de laptop (acer extensa 5230E) staat ''Acer Nplify(TM) 802.11b/g/draft-N WLAN

De wireless router komt in de woonkamer bij de ZyXEL zelf, de laptop staat ook in de woonkamer, soms boven (1 vloer) en soms in de keuken (1 muur).

Hoe kan ik die draadloze HW modem bestellen bij telfort? (ik zie het namelijk niet op de website staan bij producten en shop internet.)

In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden, mocht de draadloze HW modem bij telfort niet doorgaan, ga ik voor een belkin router.

Franzki
Zie de Telfort website: http://klantenser...Modem.aspx

Het draadloos modem is kosteloos inbegrepen bij een nieuwe aanvraag van Telfort 20Mb (na 1 december 2008). Bij het 4Mb abonnement betaalt u eenmalig 59,- voor het draadloos modem. Het basismodem is voor beide abonnementen gratis in bruikleen. Voor het nabestellen van het draadloos modem betaalt u eenmalig 59,-. Er worden verzendkosten in rekening gebracht.

Ik lees hier dus iets anders dan de 14,95 die EdP noemt.

Afhankelijk van de eisen die je stelt, is het misschien voordelig om eens te kijken wat er tweedehands wordt aangeboden.
Gewijzigd door Franzki op 23 januari 2010, 13:21

EdP
Eigenlijk ga ik standaard uit van 20Mb en denk zelden aan de 4Mb variant :$. Het zou me redelijk klinken dat die 59 alleen een eenmalige bijdrage is en dat elke volgende slechts 14,95 aan administratie- en verzendkosten kost.
Misschien dat Webcare dat nog even kan bevestigen dan wel ontkrachten.

Richard
Staat er toch duidelijk dat die 59 euro eenmalig is? En er wroden verzendkosten in rekening gebracht, die komen er dus bovenop.

Dus je bent een kluns als je daar in trapt.
Verzendkosten, stel die eens op 10 euro. Dan die 59 eenmalig erbij, heb je voor 69 euro een HUUR apparaat. Moet je dus terugsturen als je bij Telfort op stapt.

Dan ben je toch gek als je geen Linksys (ik ben er wel kapot van want zeer goed en eigendom van Cisco) of een Belkin ofzo zelf nieuw koopt, die je niet hoeft in te leveren? Want zoiets kost nauwelijks meer als het al niet minder is.

Greetings, Richard.

xPhantom
Richard schreef:
Dan ben je toch gek als je geen Linksys (ik ben er wel kapot van want zeer goed en eigendom van Cisco) of een Belkin ofzo zelf nieuw koopt, die je niet hoeft in te leveren? Want zoiets kost nauwelijks meer als het al niet minder is.

Daar heb je een punt, denk dat ik dan maar beter een draadloze router ga kopen, van belkin.
Mijn oog is gevallen op: Belkin Wireless G Router F5D7230-4 omdat hij compact is, 4 ethernet poorten heeft, 1 wan (als ik het goed heb moet deze wan aansluiting verbonden worden met een ethernet aansluiting op de zyxel), en opzich niet echt duur is.

Bedankt voor alle reacties!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '2602H-D1A icm wireless router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
WiFi verbinding Samsung Tv Sitecom router WiFi 13 19 juni 2017, 20:20
Eigen router achter Experiabox v8 Eigen netwerk achter het Telfort modem 4 03 maart 2016, 18:48
Inlog pagina router p-2812HNU-f1 WiFi 2 02 januari 2015, 18:52
Eigen router achter modem: f wifi f televisie Eigen netwerk achter het Telfort modem 11 10 februari 2014, 12:22
eigen router ipv die van telfort? Eigen netwerk achter het Telfort modem 3 03 mei 2013, 00:24
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly09:20:30