obey-robots.txt
18 Juli 2018, 09:02
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Router defect of is het wat anders?

cyber7
Beste leden en webmaster. Ik kan geen gebruik meer maken van mijn Telfort Wireless internet. Wellicht weet iemand een oplossing?

Hieronder volgt een kleine chronologische samenvatting van de gebeurtenissen:
-----------------------------------------------------------------------------------------

Vanaf eind november 2009 ben ik gebruik gaan maken van Telfort wireless internetverbinding. Installeren geen probleem.
De eerste vier weken gaat alles uitstekend. Smile

Rond eind december 2009 wordt regelmatig de verbinding tussen PC en router automatisch verbroken maar meestal ook weer snel automatisch hersteld.

Vanaf begin januari 2010 komt dit patroon dagelijks voor en moet ik vervolgens handmatig de verbinding herstellen d.m.v. de 'repair' optie of het opnieuw aan en uit zetten van de router. Ethernet lampje valt ook regelmatig weg.
Telfort wireless van de buurman (onbeveiligd) fungeert gelukkig prima als noodoplossing. Pfff.

Op 22 januari de router ge-reset d.m.v. reset knop met pennetje 30 seconden ingedrukt houden. Einde van alle probleempjes?
Ethernet lampje blijft echter uit. Na opnieuw aan en uit zetten werkt zelfs alleen nog de power knop van de router.

Ik kan nu alleen nog gebruik maken van het internet via de buurman. Daar betaal ik geen abonnementsgeld voor..

Oplossing: nieuwe router aanvragen bij Telfort of is het toch iets met de verbinding die wegvalt?

Franzki
Hmmm.

Voor de zekerheid moet je alles uitsluiten...

Dus stap voor stap... eerst alle kabels uit het modem. Modem uitschakelen... het resetpinnetje indrukken... het modem aanzetten waarbij je het resetpinnetje ingedrukt houdt gedurende 30 seconden.

Vervolgens je modem aansluiten op het isra-punt (telefoon hoofd-aansluiting). En dan proberen of je internet kunt krijgen via een netwerkkabel.

Als het modem echt defect blijkt te zijn, dan kun je dit bij Telfort melden. Als je een bruikleenmodem hebt of een modem dat nog onder garantie valt, dan wordt dit kosteloos vervangen.

cyber7
Hoi Franzki! Dank voor je bericht. Nogmaal bovenstaande stappen gevolgd op jouw advies en alle kabels er weer in.
Bij de 'check up' van de modem (router) gaan wel alle controle lampjes branden. Vervolgens blijft het bij alleen die van de Power knop.

Ik wacht het nog even een paar uurtjes af. Als de situatie morgen ongewijzigd is (alleen power lampje aan) dan weet jij of iemand ander wellicht nog een oplossing en anders is het inderdaad kosteloos laten vervangen.

Franzki
Kun je wel het modem benaderen via de web-interface als je een computer via de kabel aansluit?

En kun je dan iets zien van de status?

cyber7
Dat ga het morgen nog even proberen. Nu tijd voor Top Gear op Antartica.
Wellicht tot dan en in ieder geval alvast bedankt voor je hulp tot nu toe!
Dit forum is een prachtig initiatief.Smile

cyber7
Hoi Franzki of wie dit leest.

Vanochtend de PC met een heel lange ADSL kabel op de modem aangesloten en de DSL en internet lampjes branden nu ook!
Ethernet en Wifi nog niet. Ik kan nu wel via de kabel internetten (eentje van 6 meter die dwars door de woonkamer loopt) maar weer gebruik maken van mijn Wireless abonnement lukt nog niet.

Daarna de pc ook weer aangesloten op de wireless van de buurman. Dat werkt ook nog steeds.

Ethernet lampje brand nu ook! Wlan (wireless) nog steeds niet. Kennelijk heb wireless van de buurman via de pc kaart en ontvanger.

Enig idee hoe ik mijn eigen Wireless aansluiting op de modem weer aan de praat krijg?

Er staat een geel vraagteken bij 'PCI Simple Communications Controller'. Deze staat disabled en de drivers ontbreken.
Kan dit de oorzaak zijn?
------------------------------------------------------------------------------

Update een uur later: out of the blue weer door de modem van het internet gegooid. Hoewel de PC aangeeft dat:
- Wireless connected, strength is excellent
- LAN idem dito
maar gn verbinding! Op de modem branden nu alleen nog maar de power en ethernet lampjes.

Opnieuw opstarten modem werkt niet. Na 5 minuten aanstaan is opeens het ethernet lampje ook verdwenen.

De LAN vervolgens disabled en nu heb ik wel internet via de wireless van de buurman.

Ik snap er niets meer van. Kan iemand nog enige logica ontdekken in bovenstaand verhaal??

Dank!
Gewijzigd door cyber7 op 23 januari 2010, 11:26

EdP
Gele vraagtekens bij apparaten moeten wel opgelost worden, maar aangezien je wel via de buren draadloos kunt internetten is dat niet je grootste probleem. Los dit wel op, door de juiste drivers te installeren (bezoek de website van de fabrikant en zoek de drivers voor jouw type pc).

Dat op het modem alleen het power ledje brandde betekent dat je uberhaupt geen WAN verbinding had, nu het modem totaal gereset is, staat volgens mij WLAN standaard uit, die zul je dus opnieuw moeten instellen (inschakelen, kanaal en protocol kiezen enz.).

Als je het WLAN weer aan hebt en het valt dan weer weg (aangenomen dat je voldoende dichtbij het modem zit), dan kan het best zijn dat je een ander draadloos kanaal moet kiezen. Daartoe kun je het programma inSSIDer van internet downloaden en installeren, zo kun je zien of jouw router z'n kanaal niet te dichtbij een andere actieve router zit. Ook moet je ervoor zorgen dat er geen DECT basis station pal naast staat, dat stoort elkaar namelijk.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

cyber7
Hoi EdP,

Dank voor je bericht!

Dat van de Wlan na het resetten klinkt logisch.
Het blijft echter vreemd dat Ethernet en DSL zomaar weg kunnen vallen tijdens het internetten terwijl ik alleen maar op hotmail zat..
Dat duidt toch meer op een defect in de modem lijkt me?

Ik zal van het weekend eens aan de slag gaan met je tips. Zal nog wel een aardige kluif worden maar ik ga mijn best doen.

Zodra ik meer weet en als het gelukt is of juist niet zal ik dit nog even posten hier.

Groetjes,

Steven

EdP
Als de Ethernet LED uit is heb je volgens mijn informatie geen LAN verbinding via de LAN poort, dat lijkt nogal tegenstrijdig met een werkende internet verbinding vanaf je pc.

Als dat weer gebeurt, maak dan 's een kopie van de resultaten van ipconfig /all en plak dat hier zodra je weer verbinding hebt.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

cyber7
Lan werkt ook niet. De enige internetverbinding die ik heb ik nog steeds wireless via de buurman. Zodra ik de LAN aansluiting enable (kabel ligt er nog steeds) gaat het ethernet lampje ook branden maar wordt ik van het internet gegooid. Terwijl in het taakbalkje de PC aangeeft dat zowel 'mijn' (die van de buurman) wireless aansluiting werkt en de LAN verbinding..

Pas als ik de LAN verbinding disable kan ik weer internetten via de wireless aansluiting.

Ik heb de config/all data klaar staan maar het lukt me niet die te kopieren vanuit C:/Windows/system32..
De optie copy via de rechter muis knop staat uitgeschakeld. Mark, paste , scroll, select all en find staan wel open.
Hoe doe ik dit?
Gewijzigd door cyber7 op 23 januari 2010, 12:58

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Router defect of is het wat anders?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
WiFi verbinding Samsung Tv Sitecom router WiFi 13 19 juni 2017, 20:20
Eigen router achter Experiabox v8 Eigen netwerk achter het Telfort modem 4 03 maart 2016, 18:48
Inlog pagina router p-2812HNU-f1 WiFi 2 02 januari 2015, 18:52
Eigen router achter modem: f wifi f televisie Eigen netwerk achter het Telfort modem 11 10 februari 2014, 12:22
eigen router ipv die van telfort? Eigen netwerk achter het Telfort modem 3 03 mei 2013, 00:24
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly09:16:53
| jbasomers 1 dag