obey-robots.txt
21 Augustus 2018, 11:40
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Poort 81 openen in 2602R-D1A

gsm
Even een uitleg hoe het zit bij mij.
Achter de 2602R-D1A hangt een switch
Uit de switch gaan 4 kabels naar resp. PC1 - PC2 - ASUS AP - IP camera
IP camera zit op 192.168.1.36 en poort 80
Poort 80 heb ik onder NAT - Portforwarding open gezet en bij controle via watismijnip.be staat die ook open.
Ik heb een 2e IP camera gekocht en die heeft een vast IP adres 192.168.1.126 en staat ingesteld op poort 81
Ik heb de 2e PC losgekoppeld en die UTP kabel verbonden met de nieuwe IP camera
Ik kan die bereiken via 192.168.1.126:81
Nu heb ik in de 2602R-D1A hetzelfde gedaan voor poort 81 als voor poort 80 maar uiteraard met het juiste IP adres van de nieuwe camera of te wel 192-168.1.126 en poort 81 als start en end maar toch wil die poort niet open gaan.
Ik heb firewal uitgezet in de Zyxel maar ook dat helpt niet.
Ik heb McAfee als AV draaien maar daar heb ik niets in gedaan, ook niet voor poort 80 dus dacht ik dan hoeft het ook niet voor 81.

Ik hoop dat het duidelijk is en dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt

gsm voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Telfort webcareteam
Firewall rule aanmaken, zie ook de overige topics over dit onderwerp Wink

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

EdP
Aan je schermafdruk te zien heb je de Management interface van het modem op port 80 draaien, die kun je dan dus niet meer forwarden. Je kunt kiezen: ofwel bij Remote MGMT port 80 vervangen door een andere vrije poort, ofwel een andere poort kiezen voor je camera (en een overeenkomstige firewall rule aanmaken).
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

gsm
Bedankt voor de reacties
Je schrijft dat ik Management Interface op poort 80 heb staan, waar kan ik dat vinden om het eventueel te wijzigen ?
Ik zie alleen onder Advance - Remote MGTM poort 80 staan.

Moet ik in McAfee een rule aanmaken ? Ik kan niet vinden waar. Heb je een aanwijzing waar ik dat moet doen.

Moet ik het vinkje van Firewal in de Zyxel weghalen ?

Nog een aanvulling, ik kan ook de camera met ip nummer 192.168.1.126 niet vinden in LAN - Client List
Hier moet die toch ook staan ?
Gewijzigd door gsm op 22 januari 2010, 17:10

Telfort webcareteam
In McAfee hoeft u geen rule aan te maken, deze draait alleen op uw eigen PC en gaat niet op voor de IP camera. Ik bedoel de firewall instellingen van de modem.
In de ZyXEL zou ik het vinkje laten staan, dit houdt ook een hoop rommel tegen. In hetzelfde scherm moeten de rules aangemaakt worden. Er staan meerdere topics over NAT forwarding in het forum.

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

EdP
Port 80 wordt door het modem afgevangen voor toegang tot de webinterface. Dat is waarom jij via http://192.168.1.254 kunt kijken in je modem. Het eenvoudigst is om de camera dan maar een andere poort toe te kennen, bijv. 82. Die port kun je dan evt. weer doorzetten naar een andere interne port van het betreffende IP adres.

Wil je per se port 80, dan moet je bij Remote MGMT die 80 veranderen in iets anders (v.b.: 8080) én je bent dan meteen je verbinding kwijt naar het modem, je moet dan ook naar die andere port voor het modem, bijv. http://192.168.1.254:8080.

Daarnaast moet je in de firewall van het modem dus de juiste regels aanmaken zodat dat verkeer ook door mag.
Gewijzigd door EdP op 22 januari 2010, 19:01

gsm
Ik denk dat er een misverstand is.

Ik heb al enige tijd een IP camera draaien op poort 80 zonder problemen !
Deze werkt goed en kan ik van zowel LAN als WAN bereiken.

Nu heb ik een 2e IP camera erbij gekocht en die heeft vanaf fabriek een vast IP adres (192.168.1.129) en vanaf fabriek staat de poort ingesteld op 81
Deze camera heb ik zichtbaar in LAN maar niet in WAN en dat komt omdat ik poort 81 niet open krijg in de Zyxel router.

Ik hoop dat het duidelijk is en anders hoor ik het wel.

Richard
Dat is inderdaad een misverstand want ik heb zeker een jaar lang een webserver achter de Zyxel gehad en webservers draaien ook op poort 80.Smile
Bij remote management hoef je die poort ook niet te wijzigen of anders te zetten, heb ik ook nooit gedaan.

Maar het kan dat je de poortforwardings anders moet instellen.
Ik zelt zelf altijd die hele firewall uit, dat geeft teveel geneuzel en brengt ook te weinig voordelen op.
Daarna hoef je alleen nog een port-forward regel te maken.
Probeer het eens als volgt:
start port 80, end port 81 voor de camera op poort 80.
En voor die op poort 81 doe je:
start port 81, end port 82.

Aanroepen doe je intern vanaf je internet ip dus bijv. 192.168.1.36:80 en van internet via http://jouwexterneip:80 of http://jouwdomeinnaam.be:80 (of :81 voor de andere camera).

Weet je trouwens zeker dat je alleen poort 80 en 81 hoeft te openen? De meeste ip camera's hebben namelijk 1 poort voor de webbesturing (poort 80 en/of 81) en 1 poort voor de datastream (vaak poort 1600 en/of 1601).

Nog een aanvulling. Ik zie dat je als service name ip camera gebruikt hebt.
Gebruik bij de poort 80 eens de bestaande "www" service met het ip van je camera in plaats van die wat je nu hebt voor poort 80 (die moet je dus eerst weghalen). Geheid dat ie dan wel al werkt.
Gewijzigd door Richard op 23 januari 2010, 02:12
Greetings, Richard.

EdP
Mijn reactie was niet helemaal zorgvuldig, hier een nieuwe poging.

Als je de camera op port 80 hebt staan en 'm alleen vanaf het LAN benadert is er niks aan de hand. Echter, als zowel port 80 bij Remote MGMT voor WAN is open gezet én je wilt de camera vanaf het WAN op port 80 benaderen, dan kan dat enkel als er voor de camera alléén UDP verkeer komt, anders kan de router niet TCP verkeer voor beide op port 80 doen.

mesa57
Ik vind het altijd spannend hoe mensen testen of een camera via internet te benaderen is. Dus vertel eens hoe je dat doet ?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Poort 81 openen in 2602R-D1A', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Xbox 360 poort openen Hardware instellingen 5 22 juli 2014, 14:13
Zyxel 2602R-D1A + Belkin N+ Router Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 27 augustus 2012, 18:27
ZyXel P-2602R ip-adres forwarden webserver Algemeen 25 03 juni 2012, 00:32
Zyxel P-2602R-D1A internet led blijvend Rood Eigen netwerk achter het Telfort modem 6 28 mei 2012, 10:44
Snelheid bij Router achter P-2602R-D1A Eigen netwerk achter het Telfort modem 6 26 januari 2012, 01:21
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly02:56:19