obey-robots.txt
22 Februari 2018, 04:06
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Problemen met telefonie ex-Speedlinq gebruiker

MarkoS79
Hallo!

Ik heb sinds 2006 een internetabonnement met bellen (Comfort) bij Speedlinq. Deze werd
begin 2008 overgenomen door Telfort. Ik heb tot nu toe heel weinig problemen gehad, vooral als het gaat om de internetverbinding, deze was altijd prima. Alleen met bellen had ik af en toe problemen.
Afgelopen weekend viel mijn draadloze verbinding uit. Ik heb een Speedtouch 716 WL modem.
Ik heb geprobeerd om de modem uit te schakelen en opnieuw op te straten, maar de draadloze verbinding kon niet tot stand worden gebracht. Dus ik besloot om de modem te resetten.
Sindsdien werkt mijn telefonie niet meer. Het internet doet het wel!

Ik heb een firmware versie 6.1.7.2. Tevens heb ik het configuratiebestand van Speedtouch laten draaien en de gebruikersgegevens voor bellen ingevoerd. Daarvoor heb ik gegevens gebruikt die ik destijds (2006) van Speedlinq heb gekregen.

Telefoonnummer: 3110xxxxxxx
Gebruikersnaam:3110xxxxxxx
Wachtwoord: door Speedlinq verstrekte wachtwoord

Nadat ik dit allemaal heb gedaan, werkt mijn telefoon nog steeds niet.
Ik heb ook naar de configuratie van de modem gekeken en daar staat bij Telefoon, dat het nummer niet is geregistreerd (rood kruisje).

Wat doe ik fout? De oplossing ligt denk ik voorhanden, zeker omdat ik hiervoor wel normaal
kon bellen.

Wie kan me helpen?

Alvast bedankt!!

Franzki
Gebruik je de oorspronkelijke configuratie cd-rom van Speedlinq? In de tussentijd zijn er wat veranderingen opgetreden, onder meer met de instellingen van de telefonieservers. Ik heb zelf in elk geval meerdere cd-roms ontvangen in de loop der tijd.

Ik zou het volgende adviseren:

Gebruik alleen de configuratiewizard van de Speedtouch website. (http://www.speedt...e.html#716)
Eventueel kun je ook de meest recente firmware downloaden en installeren (is niet persé nodig).

Kies bij het configureren voor het Tiscali netwerk.

Verder is het van belang dat je de brief met inloggegevens hebt voor telefonie. Als je de juiste inloggegevens voor telefonie niet meer bij de hand hebt, kun je op de Telfort website je wachtwoord voor telefonie resetten.
Gewijzigd door Franzki op 20 januari 2010, 09:58

MarkoS79
Hoi Franzki,

Bedankt voor het snelle beantwoorden!

Hierin zeg je dat ik tijdens het configureren voor de Tiscali netwerk moet kiezen,
is deze gelijk aan het KPN-netwerk?

Franzki
De instellingen voor Tiscali zijn (uit mijn hoofd) de juiste... en volgens mij zou dit voor alle Telfort abonnementen goed moeten gaan. Dus ongeacht of je nu via het KPN netwerk zit of via het eigen Telfort netwerk.

[EDIT]

Zo stel ik het zelf in elk geval in op mijn ST716.
Gewijzigd door Franzki op 20 januari 2010, 11:48

MarkoS79
Thanks!

Kun je me nog de juiste link doorgeven van de Telfort website waar ik mijn inlogcodes kan resetten,
ik kan het namelijk niet vinden.

Trouwens wat vul jij in bij gebruikersnaam en wachtwoord, het telefoonnummer met 31 ervoor of gewoon het 10-cijferige nummer?

Alvast bedankt!

Franzki
De link naar Telfort is https://internet....tings.html.

Ik vul het 10-cijferige nummer in.

MarkoS79
Hartstikke bedankt!

Ik ga het vanavond weer proberen!

Ik laat je weten als het gelukt is.

MarkoS79
Hoi Franzki,

Het is nog steeds niet gelukt.

Ik heb een nieuw wachtwoord aangevraagd via Telfort en het configuratiebestend (met Tiscali) gedraaid,
maar mijn telefoon doete het nog steeds niet. Het telefoonlampje op de modem brandt tijdens de configuratie maar één seconde ofzo en dan gaat ie weer uit. :-(

Wat kan ik nog meer proberen?

Franzki
Je hebt een recente firmware...

Als het goed is, heb je nu ook de juiste configuratie ingesteld...

Doet je internet het wel?

En wat geeft het modem aan qua telefonie? Niet geregistreerd?

Zie je in het logbestand van het modem foutmeldingen over VoIP?

MarkoS79
Hoi,

De firmware-versie is 6.1.7.2. Er is nog een nieuwere versie, maar het is me niet gelukt om deze te installeren,
omdat ik tijdens de installatie een foutmelding krijg. Hij zegt dat ie niet met de modem kan communiceren.

Bij telefonie krijg ik de melding: niet geregistreerd!
Het internet doet het verder prima.

Dit zijn de laatste logboekgegevens:

Fout 01:56:53 (since last boot) SNTP No Server(s) configured, check configuration

Fout 01:56:38 (since last boot) SNTP No Server(s) configured, check configuration

Fout 01:56:23 (since last boot) SNTP No Server(s) configured, check configuration

Fout 01:56:08 (since last boot) SNTP No Server(s) configured, check configuration

Fout 01:41:53 (since last boot) SNTP No Server(s) configured, check configuration

Fout 01:41:38 (since last boot) SNTP No Server(s) configured, check configuration

Fout 01:41:23 (since last boot) SNTP No Server(s) configured, check configuration

Fout 01:41:08 (since last boot) SNTP No Server(s) configured, check configuration

Fout 01:26:53 (since last boot) SNTP No Server(s) configured, check configuration

Fout 01:26:38 (since last boot) SNTP No Server(s) configured, check configuration

Fout 01:26:23 (since last boot) SNTP No Server(s) configured, check configuration

Info 01:26:12 (since last boot) VOIP: Recv 401 Unauthorized

Info 01:26:12 (since last boot) VOIP: Send REGISTER

Info 01:26:12 (since last boot) VOIP: Recv 401 Unauthorized

Info 01:26:12 (since last boot) VOIP: Send REGISTER

Fout 01:26:08 (since last boot) SNTP No Server(s) configured, check configuration

Fout 01:11:53 (since last boot) SNTP No Server(s) configured, check configuration

Fout 01:11:38 (since last boot) SNTP No Server(s) configured, check configuration

Fout 01:11:23 (since last boot) SNTP No Server(s) configured, check configuration

Fout 01:11:08 (since last boot) SNTP No Server(s) configured, check configuration

Fout 00:56:53 (since last boot) SNTP No Server(s) configured, check configuration

Fout 00:56:38 (since last boot) SNTP No Server(s) configured, check configuration

Fout 00:56:23 (since last boot) SNTP No Server(s) configured, check configuration

Fout 00:56:08 (since last boot) SNTP No Server(s) configured, check configuration

Fout 00:41:53 (since last boot) SNTP No Server(s) configured, check configuration

Fout 00:41:38 (since last boot) SNTP No Server(s) configured, check configuration

Fout 00:41:23 (since last boot) SNTP No Server(s) configured, check configuration

Fout 00:41:08 (since last boot) SNTP No Server(s) configured, check configuration

Info 00:34:49 (since last boot) LOGIN wireless station [64:B9:E8:61:2D:6B] can't get authorized.

Info 00:33:40 (since last boot) LOGIN wireless station [64:B9:E8:61:2D:6B] can't get authorized.

Info 00:32:36 (since last boot) LOGIN wireless station [64:B9:E8:61:2D:6B] can't get authorized.

Info 00:31:34 (since last boot) LOGIN wireless station [64:B9:E8:61:2D:6B] can't get authorized.

Fout 00:26:53 (since last boot) SNTP No Server(s) configured, check configuration

Fout 00:26:38 (since last boot) SNTP No Server(s) configured, check configuration

Fout 00:26:23 (since last boot) SNTP No Server(s) configured, check configuration

Info 00:26:13 (since last boot) VOIP: Recv 401 Unauthorized

Info 00:26:13 (since last boot) VOIP: Send REGISTER

Info 00:26:13 (since last boot) VOIP: Recv 401 Unauthorized

Info 00:26:13 (since last boot) VOIP: Send REGISTER

Info 00:26:08 (since last boot) FIREWALL level changed to Standard.

Info 00:26:08 (since last boot) FIREWALL event (1 of 5): created rules

Waarschuwing 00:26:08 (since last boot) DHCS server up

Fout 00:26:08 (since last boot) SNTP No Server(s) configured, check configuration

Info 00:26:06 (since last boot) GRP Default destination is routed via gateway 195.240.175.254

Waarschuwing 00:26:06 (since last boot) DHCC lease ip-address 195.240.xxx.xxx bound to intf Internet

Waarschuwing 00:26:06 (since last boot) DHCC IP address 195.240.xxx.xxx (255.255.240.0) set on intf Internet: ok.

[Edit: IP adres gemaskeerd]
Gewijzigd door EdP op 21 januari 2010, 01:20

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen met telefonie ex-Speedlinq gebruiker', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Proxy problemen Algemeen 7 14 september 2017, 20:51
Problemen met alles in 1. Service? Not! Klacht over Telfort 1 04 oktober 2013, 14:54
Problemen met Hosting2go Algemeen 8 14 augustus 2012, 21:54
Fritzbox 7270 problemen Telfort met eigen modem/router 10 06 oktober 2011, 22:02
problemen met het vinden van servers. Snelheid 5 12 september 2011, 06:51
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly06:47:25
| fveerman 1 dag
Steun ons