obey-robots.txt
19 December 2018, 10:12
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
Telfort Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Telfort internet verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Wegvallende internetverbinding

HTJP1984
Goedemorgen,

Sinds kort hebben we steeds meer problemen met het verkrijgen van een stabiele internetverbinding. Vooral sinds de laatste 2 weken, volgens mij vanaf het moment dat KPN een storing had. Voor die tijd hebben we ook wel eens gehad dat de verbinding weg viel, maar dat was incidenteel en dat kon worden verholpen door het herstarten van het modem.

De verbinding vliegt er om de haverklap uit en fatsoenlijk internetten zit er niet in. De frustraties beginnen inmiddels vrij hoog op te lopen en ik begin steeds meer te denken aan overstappen naar een andere provider of kabel.
Ik heb het modem ook al regelmatig een herstart gegeven. Ik heb het draadloze multi-pc modem. De draadloze verbinding blijft wel on-line, alleen het internet valt dus weg. Het modem zit op ongeveer 5 meter vanaf het ISRA-punt, wat normaal gesproken een stabiele verbinding had.

Graag hulp bij deze,

Met vriendelijke groet,

HTJP1984
 
WiND1
Ik zou eens beginnen met je modem nij het ISRA punt aan te sluiten en de intrain-gevevens van je modem hier te posten.

Het modem zit op ongeveer 5 meter vanaf het ISRA-punt, wat normaal gesproken een stabiele verbinding had.


Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Gewijzigd door WiND1 op 12 januari 2010, 09:38
 
HTJP1984
Hoi WiND1,

Ik zal het vanavond even proberen om het modem direct op het ISRA-punt aan te sluiten.
Waar vind ik trouwens de intrain-gegevens als ik op het modem inlog?

Groet,

HTJP1984
 
EdP
Op de Status pagina van het modem en/of in de Packet Statistics pagina.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.
 
Telfort webcareteam
De ISRA kabel moet absoluut eerst uitgesloten worden.
Het modem minimaal 4 uur laten draaien met een zo kort mogelijk kabeltje naar uw ISRA.

Hugo
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privÚberichten.
 
HTJP1984
Goedenavond,

Ik zal het geheel omzetten en later jullie daarover posten.

Hieronder de gegevens die in de status pagina staan:

Host Name: adsl-modem
Model Number: P-2602HW-D1A
MAC Address: 00:02:cf:de:f8:6b
ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.5)
DSL Firmware Version: TI AR7 06.00.04.00
WAN Information
- DSL Mode: ADSL_G.dmt
- IP Address: 82.170.xxx.xxx
- IP Subnet Mask: 255.255.254.0
- Default Gateway: 82.170.123.254
- VPI/VCI: 0/34
LAN Information
- IP Address: 192.168.1.254
- IP Subnet Mask: 255.255.255.0
- DHCP: Server
WLAN Information
- SSID: Bazuinslaan
- Channel: 7
- Security: WPA2-PSK
Security
- Firewall: Enabled
- Content Filter: Disable

DSl/Up 6784 kbps / 704 kbps

Groet HTJP1984

Edit:
hieronder de DSL-diagnostics:


noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 19 db
tone 0- 31: 00 00 00 08 87 89 99 99 99 99 a9 99 99 99 96 00
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 5 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 27 db
tone 32- 63: 00 00 00 99 99 99 99 98 89 99 9a ba aa aa a9 aa
tone 64- 95: 09 aa aa aa aa aa aa aa 99 9a aa a9 99 99 99 99
tone 96-127: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 89
tone 128-159: 99 98 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 160-191: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 87 88 88 88
tone 192-223: 87 88 88 88 77 88 77 88 88 87 78 77 77 77 77 77
tone 224-255: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 88 88 88 99 98
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00


[Edit: IP adres gemaskeerd voor je privacy]
Gewijzigd door EdP op 12 januari 2010, 19:28
 
EdP
Daar staat helaas de intrain snelheid niet bij, we bedoelen de upstream/downstream getallen.
Overigens zie ik al wel dat je een ADSL1 verbinding hebt, wat niet betekent dat het instabieler zou zijn (vaak zelfs integendeel).

Edit: ik zie dat je het er net bij hebt geplaatst.
Gewijzigd door EdP op 12 januari 2010, 19:26
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.
 
EdP
De noise margin downstream staat wel laag met 5dB, daar kun je inderdaad instabiliteit door verwachten. Daar kun je zelfs niks aan doen zover ik weet, maar Telfort zou het wel kunnen be´nvloeden.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.
 
HTJP1984
Hoi EdP,

Ik heb net het modem achter het ISRA-punt geplaatst. Ik ben benieuwd hoe hij zich houdt de komende uren.

De DSL-test geeft trouwens het volgende aan:

noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 18 db
tone 0- 31: 00 00 00 08 88 99 a9 99 9a aa ba aa aa ba a6 00
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 1 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 27 db
tone 32- 63: 00 00 00 99 99 99 99 98 89 99 9a aa aa aa aa aa
tone 64- 95: 09 9a aa aa aa aa aa aa aa aa aa 99 99 99 99 99
tone 96-127: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 128-159: 99 99 99 88 89 88 88 88 98 88 99 89 98 88 98 88
tone 160-191: 88 88 88 88 89 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 192-223: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 87 77 87
tone 224-255: 78 88 88 87 78 87 87 87 77 78 88 87 78 88 87 77
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00


Ik hoop dat jullie hier wat meer mee kunnen,

Groet,
 
EdP
Nu is het nog erger, 1dB downstream noise margin, dat moet minstens 6 a 7 zijn.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wegvallende internetverbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
wegvallende VOIPin verbinding FB 7170 achter Zyxel P2812HNU-F1 Eigen netwerk achter het Telfort modem 6 31 januari 2013, 23:41
Internetverbinding/snelheid Snelheid 8 15 juni 2011, 23:28
internetverbinding maken lukt niet Storing 11 14 juni 2011, 12:41
Internetverbinding valt telkens weg Storing 15 08 november 2010, 21:04
Internetverbinding valt regelmatig weg Storing 16 28 juli 2010, 14:24
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden