obey-robots.txt
18 Juli 2018, 02:47
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Raar snelheidsprobleem LAN

Franzki
Ik ben even met de volgende configuratie aan het testen:

Zyxel P-2602H-D1A multi-pc modem
ASUS WL500g Premium wireless router met USB

De Zyxel is geconfigureerd als internetmodem/router.

De ASUS staat geconfigureerd als wireless Access Point en krijgt een lokaal ip-adres van de Zyxel.
Aan de ASUS hangt een USB flashdrive die als Windows-share in mijn netwerk hangt.

Downloaden vanaf de USB flashdrive op de ASUS:
Bedraad (via Zyxel): 3MBps
Draadloos (via ASUS): 2MBps

Op zich lijken me dit redelijke waarden...

Downloaden vanaf internet:
Bedraad (via Zyxel) 1,2MBps
Draadloos (via ASUS) 0,8MBps

Die laatste waarde bevreemdt me... Op de een of andere manier zit er een bottleneck in de configuratie waardoor de snelheid begrensd wordt als ik draadloos via de ASUS van het internet ga downloaden.

Iemand een idee?
Gewijzigd door Franzki op 06 januari 2010, 15:44

Telfort webcareteam
Is dat met WPA2 encryptie? Aan de eerste test kunnen we opmaken dat er geen verlies tussen de ZyXEL en ASUS zou moeten zitten.., dus downloaden vanaf internet zou goed moeten gaan tot aan de ASUS. Heeft de ASUS een extra ethernetpoortje?

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Franzki
Het is nog sterker...

Nu is de draadloze snelheid ineens weer "normaal" bij het draadloos downloaden van internet.

Ik zit zelf nog even te denken aan de LAN-kabel tussen Zyxel en ASUS. Enige wat ik kan verzinnen is dat deze verbinding staat te knipperen tussen 10Mbps en 100Mbps.

Maar zeker weten doe ik dit niet. Shock

WPA2 lijkt me niet waarschijnlijk... omdat het benaderen van de USB share wel redelijk snel gaat.
Gewijzigd door Franzki op 06 januari 2010, 16:00

Telfort webcareteam
Franzki schreef:
Nu is de draadloze snelheid ineens weer "normaal" bij het draadloos downloaden van internet.

Probeer eens een AM radio... Waarschijnlijk is er gewoon wat storing op het draadloze kanaal. Misschien hebben de buren een lekkere magnetronmaaltijd genuttigd Smile

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Franzki
Misschien hebben de buren een lekkere magnetronmaaltijd genuttigd

Dan hoop ik maar dat het gesmaakt heeft.... :p

Ik hou het wel in de gaten...

EdP
Mooie dingen he, die Asusjes.
Heb er zelf ook een (gx versie) al gebruik ik nu de SMC weer.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Franzki
Heb de Asus vooral aangeschaft vanwege de twee USB-aansluitingen. Gewoon flash USB memorystick insteken en je hebt een NAS cq FTP-server.

EdP
Yep Smile
Kende je ook het Asus forum al?

[Edit:]
Overigens heb ik de mijne niet als Wireless Accesspoint ingesteld, maar als gateway (met een loos statisch WAN IP) en verbonden via een LAN port. Waarom ik ook weer Gateway heb gekozen is me nu ontschoten, misschien juist wel vanwege het inloggen op de shell of vanwege WDS, het werkte in elk geval wel prima.
Gewijzigd door EdP op 06 januari 2010, 20:47
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Telfort webcareteam
Waarschijnlijk is het apparaat niet te bereiken in bridge modus? Vaak zie je dat het dan een simpele switch wordt (geen webinterface e.d.)..
Overigens geef ik zelf de voorkeur aan een aparte NAS. Dat USB gedoe staat me altijd tegen, je weet nooit helemaal zeker wat er gebeurd bij stroompieken.

Wouter

Franzki
Ik heb zelf slechte ervaringen met netwerkschijven... ben laatst nog 300 Gig aan data kwijtgeraakt door een netwerkschijf die niet meer wilde. En verder valt de snelheid vaak tegen van de goedkopere netwerkschijven.

De beste oplossing zou een fileserver zijn... maar dat is in mijn geval niet echt nodig.

Vandaar de oplossing van het accesspoint met USB... daar zit een USB-stickje in als tijdelijke opslag voor als ik wat bestanden moet overzetten van de ene naar de andere pc.

Overigens is het snelheidsprobleem niet meer opgetreden nadat ik het AP een vast IP adres had gegeven en niet meer via de DHCP van de Zyxel. Maar het blijft vreemd.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Raar snelheidsprobleem LAN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly03:02:46
| jbasomers 1 dag