obey-robots.txt
18 Oktober 2018, 19:41
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Telfort 20 mb, levert niet wat er beloofd wordt!

digitxpress
In navolging op deze link [urlhttp://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2010/01_januari/05/binnenland/internet-veel-trager-dan-beloofd.xml][/url], wens ik alle medeforummers op de hoogte te stellen van deze praktijken.

Heb al vaker gebeld met de helpdesk van Telfort om na te gaan waarom ik zo'n trage verbinding heb.
Medewerkers schepen mij altijd af met "Meneer, de snelheid die wij op uw lijn meten is echt 20mb".
Ik wist altijd al dat het onzin was. Tuurlijk weet ik dat er vescheidene factoren zijn die de snelheid kunnen be´nvloeden.
Ik heb zelf 20mb internet van Telfort, maar ik kom nooit boven de 8mb uit...het is van de zotten, zit slechts 63 meter van de centrale vandaan!

Vandaag heeft de consumentenbond dus eindelijk mijn vermoedens bevestigd, mensen we worden in de maling genomen.
In mijn geval krijg ik dus meer dan 50% van de snelheid waarvoor ik betaal niet geleverd...
Conclusie: Oplichting en diefstal, je krijgt gewoon niet wat je wordt beloofd!

Ik vind eigenlijk dat Telfort zijn klanten tegemoet moet komen door, of geld terug te storten, danwel internet sneller maken abbo goedkoper ivm de gelden schade...
Als je een auto koopt waarbij je afspreekt dat je hem met sportvelegen geleverd krijgt, ga je er toch ook niet mee kkoord als er gewone standaard stalen velgen
op zitten!??Angry

digitxpress voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

EdP
Dit is volkomen zinloos en kansloos.
Met exact dezelfde accuratesse kunnen deze "onderzoekers" mijn gas- en elektraverbruik vaststellen.

Dit onderwerp is zˇ kansloos dat ik het eigenlijk liefst meteen op slot gooi.

Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Franzki
Conclusie: Oplichting en diefstal, je krijgt gewoon niet wat je wordt beloofd!

Ik zat met gekromde tenen vandaag het nieuws te kijken. En ik vind dat je met dit topic de plank gedeeltelijk mis slaat.

Kenmerk van ADSL is dat je snelheid sterk afhangt van de afstand tot de centrale en de kwaliteit van de koperlijn. Dat betekent dat je vrijwel nooit 20Mbps haalt. Ook een slechte manier van aansluiten binnenhuis be´nvloed de haalbare snelheid negatief.

Het zou mooi zijn als we allemaal 20Mbps zouden halen... maar dit kan met de huidige techniek niet.

Wel moet je de snelheid kunnen halen die de Telfort postcodecheck belooft.

Als dit in jouw geval niet zo is (je modem traint lager in) dan kun je dit bij Telfort melden en moeten ze dit oplossen.

[EDIT]

Conclusie van het aangehaalde onderzoek is hooguit dat Telfort gebruikers gemiddeld verder van de centrale afwonen.
Gewijzigd door Franzki op 06 januari 2010, 00:19

EdP
Daarnaast zou ik nog even fijntjes willen opmerken dat GEEN ENKELE adsl provider belooft dat je 20Mb krijgt (als voorbeeld).
Er staat in ieder geval heel duidelijk leesbaar op de Telfort bestel-pagina dat het maximaal 20Mb is en wat er allemaal aan redenen bestaat waarom het lager kan uitvallen.

Dit geeft ook aan dat de "onderzoekers" er geen barst van begrijpen. Volksverlakkerij noem ik dat, een beetje mooie sier maken met een indrukwekkend klinkende organisatie, terwijl je eigenlijk klinkklare onzin staat te verkopen.

digitxpress
Ja Franzki,...ik kan daar wel inkomen, maar in mijn geval...
Ik woon slechts 63 meter bij de centrale vandaan!! Dus ik zou zeker wel een connectie van 15mb moeten hebben, kweet ook wel
dat eea te verwaarlozen is. Maar goed waar ik kwaad over ben is dat ik eigenlijk steeds weer van het
kastje naar de muur wordt gestuurd door Telfort. Nee meneer uw verbinding is in orde volgens onze meting.
Ik woon zelf in Haarlem dus heb ook daadwerkelijk een ADSL+2 verbinding, geen SSID ADSL+2 (wat eigenlijk ADSL1 is) zoals in de kleine dorpjes in den lande.

Misschien even leuk ter illustratie onderstaand plaatje van speedtest van mijn @)mb abbo, vertel jij het me maar....
Bedrading kort en dicht bij ISRA-punt, maar toch zo traag?? Hoe kan dat....
Met Telfort helpdesk kom ik geen stap verder hoor dus...als jij het weet hoor ik het graag , no hard feelings...Wink

Franzki
Heb al vaker gebeld met de helpdesk van Telfort om na te gaan waarom ik zo'n trage verbinding heb.
Medewerkers schepen mij altijd af met "Meneer, de snelheid die wij op uw lijn meten is echt 20mb".
Ik wist altijd al dat het onzin was. Tuurlijk weet ik dat er vescheidene factoren zijn die de snelheid kunnen be´nvloeden.
Ik heb zelf 20mb internet van Telfort, maar ik kom nooit boven de 8mb uit...het is van de zotten, zit slechts 63 meter van de centrale vandaan!

Ondanks je negatieve insteek... traint je modem op 8Mbps in? en wat geeft de Telfort postcodecheck aan? Eventueel in een nieuw onderwerp posten.
Gewijzigd door Franzki op 06 januari 2010, 00:30

EdP
digitxpress schreef:
Ik woon zelf in Haarlem dus heb ook daadwerkelijk een ADSL+2 verbinding, geen SSID ADSL+2 (wat eigenlijk ADSL1 is) zoals in de kleine dorpjes in den lande.

No hard feelings ..... maar .... ik twijfel aan je materiekennis.

Franzki
Ja Franzki,...ik kan daar wel inkomen, maar in mijn geval...

Maar goed waar ik kwaad over ben is dat ik eigenlijk steeds weer van het kastje naar de muur wordt gestuurd door Telfort.

Dat je je als klant niet serieus genomen voelt is vervelend... En je bent niet de enige... ik las ergens dat Telfort qua klanttevredenheid (?) hekkesluiter is met een krappe 6.

Maar het lijkt me niet zinvol om dit onderzoek (met in mijn ogen weinig zeggende conclusies) te gebruiken als argument om jouw probleem kracht bij te zetten.
Gewijzigd door Franzki op 06 januari 2010, 00:35

Liberty
Wat een onzin.
Ik ben een tevreden gebruiker van Telfort en ik weet dat 20 Mbps bij ADSL nooit haalbaar is met de huidige techniek.
ADSL is niet vergelijkbaar met kabel of beter gezegd glasvezel.
Ik haal ook helaas maar 8 Mbps maar ik als je je even goed nadenkt wat heb je nu aan een hogere snelheid, sneller downloaden?
Hebben we tegenwoordig zo weinig geduld.
Wil je sneller dan zou ik zeggen ga naar de glasvezel en je weet dan ook dat je veel meer gaat betalen.

Dus wat die onderzoekers nu vertellen is niets nieuws maar sommige onder ons worden plotseling wakker en gaan dan hun provider als dief uitmaken en gebruiken dit onderzoek als argument om iets te beginnen tegen zijn provider.
Als je niet tevreden bent met je snelheid dan moet je gewoon bij een andere provider (dus niet adsl) gaan en meer gaan betalen.

Ik ben alleen niet tevreden als er teveel storingen zijn, maar de laatste tijd werkt weer alles prima.

Dus dit onderwerp is kansloos en kan het best een slotje op.
Gewijzigd door Liberty op 06 januari 2010, 00:44
Sinds 29 april 2008 Telfort internet. Tevens voip telefonie via smsdiscount en verder heb ik nog KPN budget en voip nr. van budgetphone voor binnenkomende gesprekken. Dus 2 telefoonnummers voor buitenaf. Valt internet uit ben ik nog bereikbaar via de vaste lijn van KPN.
update: vanwege een verhuizing vanaf 29 mei 2009 geen KPN meer bel met VOIP via SMS discount. Inkomende gesprekken via een voip nr. van Budgetphone.

Franzki
En nog als aanvulling...

Bij het artikel op de pagina van de consumentenbond zit ook een Speedtest zodat je zelf kunt testen (via speedtest.nl?).

Zie het bijgevoegde plaatje.

Voor alle duidelijkheid...

Postcodecheck Telfort geeft 10-13Mbps
Werkelijke intrainsnelheid >13Mbps

Als de consumentenbond dit onderzoek werkelijk met Speedtest heeft gedaan, dan kan dit onderzoek meteen al in de prullenbak... zoals je duidelijk kunt zien, haal ik in werkelijkheid ruim 50% meer dan de snelheid die Speedtest aangeeft.

Franzki voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Franzki op 06 januari 2010, 00:55

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telfort 20 mb, levert niet wat er beloofd wordt!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
TV-ontvanger aanmelden bij Telfort Hardware instellingen 9 24 januari 2017, 08:28
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden