obey-robots.txt
20 Mei 2018, 21:43
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Lukt niet om over te stappen naar Telfort 20 Mb

nuijensd
Ik heb op dit moment internet via TweakDSL maar wil graag overstappen naar Telfort omdat die een stuk voordeliger zijn.

Bij de Check op de maximaal haalbare snelheid op mijn adres (postcode check) kom ik echter uit op een Geschatte snelheid van 2 tot 3 Mb en daarmee is kan ik alleen Telfort internet 4Mb bestellen.

Via mijn huidige provider (TweakDSL) haal ik via het KPN netwerk (dat Telfort ook gebruikt) op dit moment volgens mijn Zyxel 2602HW modem (zelfde als bij Telfort) 6389 kbps (ruim 6 Mb!). Ik heb navraag gedaan bij TweakDSL en deze hebben de verbinding begrensd op 8 Mbit omdat ik toch niet veel meer als 6 MBit kan halen en er daarmee een stabiele verbinding ontstaat.

Als ik de postcode check doe op http://www.unet.nl/?wholesale_xdsl komt hier voor PSTN uit: kpn_wholesale ADSL 6144 / 1024 yes.

Ik realisser me dat ik gezien de verbinding naar mijn huis niet meer als deze 6 Mbit zal halen maar wil graag een 20Mb abonnement bij Telfort afsluiten (begrenst op 8 Mbit?). Dit is voordeliger als via TweakDSL en hiermee haal ik meer dan 50% extra snelheid uit mijn internetverbinding dan het (nu duurdere) 4 Mb abonnement.

Ik heb al contact gehad met de klantenservice van Telfort maar daarmee kom ik helaas niet verder. Is er hier iemand (misschien het Webcare team) die me verder kan helpen?
Gewijzigd door nuijensd op 29 december 2009, 23:00

Richard
Ik hoop dat het webcareteam je verder kan helpen, maar ik ben bang dat je jezelf illusies aan het maken bent.

Als Tweak iets goedkoper zou zijn, zou ik zo weer overstappen naar Tweakdsl. Ik heb er een of twee jaar gezeten en ben toen ook uit kosten overwegingen overgestapt (toen waren ze nog een stuk duurder), maar ben tot nu toe nog geen kwalitatief gelijkwaardige provider tegen gekomen.

Dan even terug naar je snelheid. Als je nu bij Tweak maximaal 6 mbit haalt met en stabiele verbinding, ga je ook geen stabiele 8 mbit of hoger halen bij Telfort.
Daarnaast is 2 mbit echt qua snelheid niet zoveel, daarmee kom je uit om ongeveer 200 kbyte/sec downloadsnelheid meer effectief.

Oke als je het ook om de prijs doet, kan ik me dat voorstellen, maar ga er vooralsnog maar niet van uit dat ook je snelheid hoger zal worden.
Mocht dat wel het geval zijn, is het mooi meegenomen, maar mocht het niet zijn, dan is dat niet ook meteen een teleurstelling als je er al rekening mee houdt dat het niet zo zal zijn.
Greetings, Richard.

nuijensd
Richard,

Bedant voor je reactie. Ik ben op zich (op de prijs na) ook erg tevreden over Tweak.

Ik verwacht ook niet dat ik bij Telfort meer als 6 mbit ga halen. Het gaat mij er om om de 6 mbit te behouden (voor een betere prijs) en er niet 2 mbit (dik 30%) op achteruit te gaan als ik alleen over kan stappen op een 4 Mb abonnement.
Ik hoop dat het via hier alsnog lukt bij Telfort, anders wordt het waarschijnlijk Online (duurder).

P.S. Denkt iemand dat ik ergens anders wel een hogere snelheid kan halen? Via de postcode check van BBNED () geeft hij aan: "10Mb/1Mb - Beschikbaar" en "16-24Mb/1Mb - Waarschijnlijk beschikbaar". Volgens mij blijft mijn afstand van de Centrale (Dt-Vhf = Delft-Voorhof) hetzelfde en is het laatste stuk altijd mijn vaste KPN-verbinding dus zal het nooit meeer worden als mijn huidige 6 mbit.

Telfort webcareteam
De aanmeldpagina op Telfort.nl is inderdaad strenger geworden.
De postcodecheck geeft doorgaans redelijk nauwkeurig de haalbare snelheid weer.
In uw geval zit hij iets te laag en valt u onder de 4Mbit grens waardoor bestellen niet lukt.

Helaas mag ik aansluitingen niet handmatig ombouwen van 4 naar 20Mbit.

4Mbit profiel zal met een goed signaal intrainen op ~4,6Mbit met een download snelheid van ~470-500KB/s

Hoger dan uw 6,2Mbit zult u ook bij andere providers niet halen. Lijnkaartprofielen en modemfirmware worden door providers wel optimaal op elkaar afgestemd. Zoals wij met onze Zyxels doen en KPN met hun Speedtouches (Experiabox). Dit zorgt voor kleine verschillen in snelheid en stabiliteit maar daar gaat u geen hele Mbits winst mee behalen. We werken immers allemaal met hetzelfde koperpaar wat van uw woning naar de wijkcentrale loopt.

Hugo
Gewijzigd door Telfort webcareteam op 30 december 2009, 10:46
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

nuijensd
Hugo,

Bedankt voor de uitgebreide reactie. Goed om te weten dat ik bij andere providers ook niet hoger dan 6,2Mbit zal halen.

Ik vind het erg jammer dat je me niet kunnen helpen, dan moet ik toch overstappen naar het 20 Mbit abonnement van Online. Die hebben wel een ander modem (wel Speedtouch) dus maar hopen dat het daarbij ook lukt om hem in te trainen op 6,2Mbit (toch een kleine 35 % sneller als 4,6Mbit).

EdP
Met de beschikbaarheidscijfers van BBNED zul je wel bij Alice terecht kunnen, al zou ik wel huiverig zijn voor de administratieve gang van zaken bij Alice.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Richard
Zijn die dan nog niet voorbij bij Alice? Of zijn ze weer terug? Zomer 2009 heb ik voor een kennis een aanvraag Alice gedaan en die werd zonder problemen binnen 3 weken opgeleverd.
Gewijzigd door Richard op 02 januari 2010, 01:07
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Lukt niet om over te stappen naar Telfort 20 Mb', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
TV-ontvanger aanmelden bij Telfort Hardware instellingen 9 24 januari 2017, 08:28
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly01:16:14
Steun ons
Praxis