obey-robots.txt
26 Mei 2018, 21:46
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken

routing/bridging

jonagold
Het lukt me niet om met VOIP te bellen als mijn modem in de bridge modes staat.
Is dit normaal? En is er wat aan te doen (niet terug in routing modes).
Ik heb er nu een adsl adapter tussen, maar wil liever direct via het modem.
bedankt
groetjes
jan
Gewijzigd door jonagold op 16 december 2009, 09:49

Telfort webcareteam
Dat is normaal. Als u de routeringsfunctie van de modem uitschakelt, kan deze ook geen VoIP verbinding opzetten.
Wat bedoeld u met een ADSL adapter, en waarom zou u deze ertussen plaatsen? Waarom wilt u de modem in bridge modus?

Wouter
Gewijzigd door Telfort webcareteam op 16 december 2009, 12:30
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

jonagold
het spelen via internet doe ik in bridge modes.
bedankt voor het antwoord

Telfort webcareteam
Dan hoop ik dat u een goede firewall heeft, aangezien al het verkeer direct op uw computer binnenkomt.
Hoeveel apparaten heeft u overigens aangesloten op de modem? Als u de modem in bridge modus zet, zullen alle apparaten individueel een eigen IP adres opvragen. Het is niet de bedoeling dat u meerdere IP adressen tegelijkertijd in gebruik heeft.

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Franzki
Als u de modem in bridge modus zet, zullen alle apparaten individueel een eigen IP adres opvragen.

@Webcare:

Betekent dit dat alle aangesloten apparaten een eigen ip-adres krijgen van de Telfort DHCP-server?

Telfort webcareteam
@Franzki,

Ja, en dan ook steeds om en om.
Kan dus zijn dat je er op die manier 10 WAN IP's per dag doorheen jaagt en dit wordt niet gewaardeerd.

Hugo

EdP
@jonagold: dit is een vrij lompe workaround voor het probleem dat je de portforwarding niet correct ingesteld lijkt te krijgen.

Zoals gezegd kun je niet VoIP bellen vanuit Bridge mode. Zet 'm in Routing mode en stel NAT en Firewall en NAT Loopback correct in en je moet het in principe rond kunnen krijgen.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Richard
Of gewoon NAT instellen en dan de hele firewall van de Zyxel uit kiepen, dan hoef je daar ook geen rekening mee te houden, dus maar 1x een portforward maken, geen 2x.
Greetings, Richard.

mesa57
Buiten het feit dat die bridge mode bijzonder onhandig is, kan Telfort beter met vaste IP's gaan werken net zoals b.v. Online. Dan wordt er slecht's 1 IP per aansluiting uitgedeeld.

Richard
Online werkt ook niet met vaste ip adressen.
Telfort werkt net als Online met ip adressen die door dhcp worden uitgedeeld maar in principe hetzelfde blijven.
Ook bij Online is er geen garantie dat je jouw ip blijft houden, of er moet sinds mijn vertrek iets gewijzigd zijn. Is er iets gewijzigd wat dat betreft?

De wijze van vastleggen gebeurt echter bij Online anders. Ik kan bij Online ongeacht welke Livebox aansluiten, krijg toch hetzelfde ip dus vermoedelijk is het daar gekoppeld aan de DSLam en dat is wel handig.

Verder krijg je bij Telfort ook niet oneindig ip's. Ik zou Wouter eens willen vragen bij de TD na te gaan of het echt wel kan wat hij daar beweerd.

Ik heb al eens 3 verschillende modems aan mijn aansluiting gehangen, toch kreeg ik maar 2 ip adressen. Dat wat ik al had en 1 ander ip adres.
Er is een tekort aan ipv4 adressen, het zou dus niet bepaald getuigen van een adequate inregeling als blijkt dat iemand die wat modems gaat testen de mogelijkheid heeft om een 10 verschillende ip adressen te krijgen op een dag bijvoorbeeld.

Dat het er 2 kunnen zijn kan ik me voorstellen, maar meer? Dan wordt het toch echt tijd voor een nadere blik op de inregeling.
Gewijzigd door Richard op 20 december 2009, 02:02
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'routing/bridging', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Netgear voor Routing, ZyXEL voor SIP? Telfort met eigen modem/router 7 21 mei 2010, 15:07
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly 1 dag
Steun ons
AliExpress