obey-robots.txt
27 Mei 2018, 07:20
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Hier kun je ervaringen kwijt over je eigen telefoonnetwerk. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale, asterix, etc
 Onderwerp afdrukken

Gigaset sx762 nummerweergave

frankr
Dit weekend met behulp van de info op dit Forum vaste telefonie van Telfort geinstalleerd. Aangezien ik geen gebruik maak van de standaard Telfort modem maar de Siemens Gigaset sx762, was dit nog wel even zoeken. Maar de telefoon werkt werkt weer. Ik kan weer bellen en gebeld worden.
Alleen de inkomende nummerweergave werkt niet. Heeft iemand een idee waar dit aan ligt? En zo ja, weet je dan ook hoe ik dit kan oplossen?

Highland
Als je inlogged op je siemens (standaard http://192.168.2.1 ) dan kun je daar op het kopje Geavanceerde instellingen klikken (of advanced settings als je engels hebt), daar klik je dan op telefonie -> VOIP -> bewerk je je telefoonlijn (die knop rechts) en daar de optie Out-of-band DTMF op Aan (of als er 3 opties zijn dan moet je RFC2833 nemen).
Zou moeten werken daarmee.
Toen ik nog bij InterNLnet werkte kreeg ik daar continu vragen over, standaardinstallatie vraagt het wel maar stom dat daar dan zo'n vakterm voor krijgt ipv nummerweergave.
Gewijzigd door Highland op 22 december 2009, 13:09

frankr
Highland,
Bedankt voor je reactie. Het is alleen niet de oplossing. Ik had hier alle drie de mogelijkheden al geprobeerd, geen van drie werkt. Heb je nog andere ideeën?

fkamman
Ik heb zelf ook een sx762 en heb het als volgt opgelost (rechtstreeks via de Linux prompt):

via putty (kan je zo downloaden zonder te installeren).
192.168.2.1
login: administrator
password: zelfde als web login

via help lijst met commando's opgevraagd

get Services.VoiceService.1.V_CommonConfig.Hardware.CommonConfig.CallerIdProtocol
geeft als resultaat 1

Daarna via:
set Services.VoiceService.1.V_CommonConfig.Hardware.CommonConfig.CallerIdProtocol = 2

wederom:
get Services.VoiceService.1.V_CommonConfig.Hardware.CommonConfig.CallerIdProtocol
geeft als resultaat 1 (2)

daarna:
commit

nu opnieuw:
geeft als resultaat 2 en de nummerherkenning werkt !!!!

Hefaistos
Ik heb mijn out-of-band DTMF op Sip-Info staan.
Werkt prima

fkamman
Wellicht hangt het van een combinatie van Internet aanbieder, toesteltype en firmware af.

Ik heb sindskort (van een belgische site) de nieuwste firmware op de sx762 gezet en nu werkt alles net even stabieler. Ik had nl problemen met het krijgen van IP adressen (na enkele dagen) (dhcp issue?). Dit is nu lijkt het opgelost.

Telfort webcareteam
Dingen om te proberen;
- DTMF -> FSK instellen
- LAN IP veranderen (subnetmask van de ZyXEL is standaard 255.255.255.0, 192.168.2.1 valt hier niet onder)
- SIP op de ZyXEL instellen en analoog aansluiten

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Gigaset sx762 nummerweergave', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Voipbuster gebruiken met Telfort en zyxcel modem P-2812HNU-F1 en Siems Gigaset box N3000A IP Eigen voip telefoon netwerk: voipbuster, budget phone, optibel, etc. 4 31 januari 2013, 23:49
nummerweergave werkt niet via budgetphone Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 4 12 februari 2011, 15:45
gigaset sx376 en zyxel Telfort met eigen modem/router 11 22 juni 2010, 01:00
Siemens Gigaset Telfort met eigen modem/router 6 15 december 2009, 01:57
Nummerweergave werkt niet met Fritz? Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 9 17 mei 2009, 17:09
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly 1 dag
Steun ons
AliExpress