obey-robots.txt
25 September 2018, 02:03
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

ADSL snelheid van Compuserve naar Telfort

ansu
Na de overname van Compuserve door Telfort is mijn ADSL snelheid 2,5 Mb gezakt.
In november trainde mijn modem in op 13875 kbps up en down 1044 kbps.
Op 2 december gemeten, 11022 kbps up en down 970 kbps.
Deze verschillen merk ik bij surfen, voorheen een strakke 11,5 Mb snelheid en nu een
9,3 Mb snelheid. Bij mij is er hardware- of softwarematig niets veranderd.
Mijn ZYxel modem 2602H kan die snelheden aan.
Ik blijf dan ook met de vraag zitten, heeft deze snelheidsvermindering met Telfort te
maken? Iemand een suggestie om weer op de hogere snelheid te komen.
 
data-full-width-responsive="true">
Telfort webcareteam
Aan de verandering in uploadsnelheid is af te leiden dat er iets aan de bekabeling is veranderd.
Kunt u de kabels opnieuw goed aansluiten/vastklikken en dan nogmaals naar de snelheid kijken?

Staat uw modem dicht bij uw IS/RA punt?

Omdat Compuserve al gebruik maakte van onze hardware is er in die situatie niets veranderd. De overgang is dus feitelijk alleen administratief.

Hugo

Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
Roel
Hugo, dat de overgang louter administratief is begrijp ik niet, maar wel eerlijk:
de CS gebruikers, zoals ik met 8MB zouden overgaan naar het 20 MB abonnement. Je mag dan aannemen incl. een snelheidverhoging.

Ik heb het wel trouwens zoals u beschreven louter als administratief ervaren: mijn snelheid is niet gewijzigd
bron het programma Nuria.
Teleurgesteld: Ja, want mij is anders voorgesteld. Roel
Gewijzigd door Roel op 04 december 2009, 22:21
 
EdP
Allereerst haal je up en down door elkaar.
Dan stel je dat je een 8Mb abonnement had, terwijl je modem op 13Mb intrainde.
Dat klopt dan toch niet?
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.
 
ansu
Ik heb speciaal mijn 20 Mb abonnement getest op 29-11, omdat per 1-12 Telfort de nieuwe provider werd. Mijn modemadministratie zag en ziet er als volgt uit:
Compuserve 29-11:
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 10 db
tone 0- 31: 00 00 00 0a bc cd dd ed ee ee ee ed dd cb a9 74
tone 32 t/m 511 allen 00

Telfort 2-12:
noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 10 db
tone 0- 31: 00 00 00 09 aa cc cc cc dd dd dd dd cd cb a9 64

Compuserve 29-11
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 25 db
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 32- 63: 00 05 79 99 ab bb bb cc cc cc cd dd dd dd dd dd
tone 64- 95: dd dd dd dd cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 96-127: bc cc bc cb cc bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 128-159: bb ba aa ab ab bb bb bb bb bb bb ab ba 2a aa aa
tone 160-191: aa aa a9 a9 99 99 96 89 99 99 99 9a 99 99 99 99
tone 192-223: 99 99 99 99 9a 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 224-255: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 256-287: 0a a9 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 288-319: 99 99 99 99 99 99 88 99 98 89 99 98 88 88 88 88
tone 320-351: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 352-383: 88 88 88 88 88 88 88 88 87 78 88 87 77 77 77 77
tone 384-415: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 66
tone 416-447: 66 66 66 66 66 66 66 66 66 65 55 55 55 55 55 55
tone 448-479: 55 55 55 00 00 00 00 00 44 44 44 44 44 44 40 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Telfort 2-12
noise margin downstream: 9 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 25 db
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 32- 63: 00 05 78 99 aa bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba aa
tone 64- 95: aa aa 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 9a aa aa
tone 96-127: aa aa aa bb ba aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 128-159: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 2a aa aa 99 99 99
tone 160-191: 99 99 99 99 99 99 85 78 89 99 99 99 99 99 99 99
tone 192-223: 99 99 99 89 99 98 99 99 98 99 98 99 99 88 89 88
tone 224-255: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 77 88
tone 256-287: 08 98 88 88 88 99 99 99 89 98 89 88 88 88 88 88
tone 288-319: 88 88 88 89 88 88 88 88 88 87 88 88 88 88 87 74
tone 320-351: 67 78 77 87 77 07 78 68 87 77 87 77 77 77 77 77
tone 352-383: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 66 66
tone 384-415: 66 66 66 66 66 65 56 66 66 66 66 65 56 65 55 55
tone 416-447: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 44 44 44 44
tone 448-479: 44 44 44 44 44 00 00 00 00 00 00 02 32 22 22 22
tone 480-511: 20 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Kabels nagecheckt, alles ok.
Hugo, zoals je schreef is de overgang alleen administratief gegaan.
In dat weekend is mijn snelheid lager gegaan, misschien toch iets gebeurt
waar ik geen invloed op kan hebben.

Ansu
 
EdP
Zoals je kunt zien is de Noise Margin Downstream bij Telfort hoger ingesteld, dit resulteert in een iets lagere snelheid.

P.S. ik zie nu pas dat hier 2 vraagstellers door elkaar aan het posten zijn.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.
 
Telfort webcareteam
De Noise Margin is bij ons hetzelfde als voorheen, dit omdat het netwerk niet veranderd is. Normaal gesproken zou dit 6 dB moeten zijn, dat het nu 9 is betekent dat er iets is veranderd op de lijn (meer ruis).
Zou u de modem eens opnieuw op kunnen starten?

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
Franzki
@ Wouter:

Niet helemaal mee eens...

Je stelling klopt als de kwaliteit van het signaal sterk varieert in de loop der tijd. Het modem traint dan op 6dB in als het signaal wat slechter is... vervolgens wordt het signaal beter en wordt de SNR hoger (bijvoorbeeld 9dB ).

Als het modem consequent op een SNR van 9dB intraint, lijkt me hier sprake van een snelheidsprofiel (?) of afwijkend ruisprofiel.
Gewijzigd door Franzki op 07 december 2009, 11:19
 
Telfort webcareteam
@Franzki,

De profielen zijn niet aangepast, er is alleen een administratief veldje gewijzigd Smile

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
Franzki
Dat betekent dan inderdaad dat het modem een keer uit en aan gezet moet worden om weer op 6dB uit te komen.

Maar ik ben wel benieuwd of de signaalkwaliteit stabiel blijft... anders zal het modem vanzelf weer op een lagere snelheid intrainen.
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ADSL snelheid van Compuserve naar Telfort', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
TV-ontvanger aanmelden bij Telfort Hardware instellingen 9 24 januari 2017, 08:28
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly18:43:39