obey-robots.txt
19 November 2018, 14:11
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

telfort mail in Outlook 2007

FraTab2009
Wij hebben 2 computers, Windows XP en Vista, en gebruiken voor het binnenhalen van onze mail van Telfort, Outlook 2007.
Nu willen wij, mijn vrouw en ik, de mail allebei op onze eigen computer ontvangen.
Helaas komt dit op 1 computer binnen maar niet op de andere. Hoe kunnen wij alle mail op beide computers binnen laten komen. Weet iemand hoe ik dit in moet stellen op mijn Outlook of op de Webmail van Telfort?

Zie graag een reactie tegemoet.

Telfort webcareteam
Ik begrijp dat jullie samen 1 emailadres gebruiken?

In dat geval moet op 1 van de computers ingesteld worden dat deze de mail 1 dag of langer op de server laat staan zodat de andere computer ook de kans krijgt om de mail op te halen.

Ideaal is dit echter niet.

U kunt op mijntelfort.nl ook een extra emailbox aanmaken zodat beide computers een eigen account hebben.
Zo zitten ze elkaar niet in de weg bij het ophalen.
Wel moeten de leuke en nuttige mailtjes dan naar elkaar doorgestuurd worden.

Hugo
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Richard
Feitelijk moet je dan op beide computers instellen dat de mail 1 dag of langer op de server blijft staan.

Als de pc waar dit niet is ingesteld namelijk eerder de mail ophaalt dan de pc waar het wel is ingesteld, krijgt laatstgenoemde alsnog het mailtje niet binnen.

Dus op beide pc's instellen en inderdaad liefst niet langer dan 1 dag want je loopt het risico dat je mailbox vol gaat raken en dan komt er ook geen mail meer binnen.

Persoonlijk onderschrijf ik ook de tip van het Webcare Team om gewoon een tweede mailbox aan te maken.
Werkt beter en handiger.
Greetings, Richard.

bruno001
Alternatief:
zet een forward rule op alle inkomende mail in Telfort naar bijv. gmail. Laat 1 pc de mailbox van telfort leegmaken en de andere kijkt op gmail, zo mis je geen mail die binnenkomt. uitgaand gebruik je gewoon de server van telfort, dan komen alle replies toch weer op de gemeenschappelijke mail binnen.
gmail heeft zoveel ruimte dat je makkelijk een maand je mail kunt laten staan en je hebt dan naast alle mail op je pc de mogelijkheid om van een ander adres met je brouwser op gmail te checken als je niet thuis bent, vakantie oid.

Het nadeel van twee mailboxes is idd het doorsturen of het missen van een mail als je niet elke dag met alletwee online bent.

gr

Bruno

EdP
Nog mooier dan autoforward naar Gmail: in Gmail je Telfort mail via POP laten ophalen en laten verwijderen van de Telfort mailbox.
Je kunt dan op beide pc's met IMAP en/of webmail al je mail bekijken, gratis geschoond van spam en met ruim 7GB opslag.
Via de Gmail Help en Settings pagina's kun je lezen hoe het werkt.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Richard
Nou dat noem ik niet nog mooier, want dan moet je telkens naar je Gmail webmail toe terwijl het sneller en handiger is je mail in je mailprogramma te lezen.
Je kunt ook Gmail via je mail programma ophalen, maar dan zit je dus weer met dezelfde vraag als in het begin.Smile

Het is dus maar waar je zin in hebt. Wil je het via mail programma's doen is de eerstgenoemde optie nog altijd de eenvoudigste.

Greetings, Richard.

Franzki
@Richard

Het magische woord in de post van EdP is IMAP.

Eenvoudig gezegd: "een soort webmail maar dan via Outlook"

EdP
Als je dat prefereert is een autoforward ook prima, maar let er op dat forwarding in Telfort webmail ervoor kan zorgen dat je ongemerkt emails kwijtraakt (als je het verkeerd ingesteld hebt).
Test dit wel even goed als je ervoor kiest.

Met Gmail webmail is niks mis hoor, ik gebruik niet anders meer. Af en toe doe ik nog een download met Thunderbird om toch ook een offline archief te hebben voor het geval je geen internet hebt en toch iets wilt terugzoeken.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Richard
@Frans: bedankt dat had ik overzien. Mij is wel bekend wat Imap is, ik wist echter niet dat Gmail ook middels imap te gebruiken was. Mij was alleen de pop3 en webmail optie bekend.

@EDP: Er is zeker niets mis met webmail, behalve dan het nadeel dat je er steeds je browser voor moet gebruiken om te zien of er iets nieuws is, dat als er een crash van de server is, je emails pleitmans kunnen zijn en dat er bij een hack je mails eenvoudig te lezen zijn die er nog staan.
Gmail is wat dat betreft in elk geval wel beter omdat je daar ook andere keuzes hebt zoals gebruik met pop3 en naar ik net begrepen heb ook imap.

Maar het is een keuze die je maakt. Ligt er ook aan hoe belangrijk email voor je is.
In mijn situatie, zelfs zonder mijn bedrijf is webmail uiterst onhandig.
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'telfort mail in Outlook 2007', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
TV-ontvanger aanmelden bij Telfort Hardware instellingen 9 24 januari 2017, 08:28
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden