obey-robots.txt
23 September 2018, 01:06
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Hier kun je ervaringen kwijt over je eigen telefoonnetwerk. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale, asterix, etc
 Onderwerp afdrukken

Problemen Profoon CX4 Plus centrale

Smiles
Mijn CX4 centrale werkt niet i.c.m. mijn Zyxel modem. telfort adsl 20 mb plus internet.
Uitgaande gesprekken geen probleem. Neem ik echter een inkomend gesprek aan, dan valt de verbinding
elke keer na 5 seconden weg. Voorheen bij Hetnet met mijn Siemens experiabox geen probleem.
Zijn er meer menzen die dit hebben en/of een oplossing.

Franzki
Mijn ervaring is dat Zyxel en CX4 geen fijne combinatie is...

Misschien dat je in de Zyxel nog een instelling kunt aanpassen. Maar dan moet je wel weten waar het fout gaat en waarom.

Wellicht is het handiger om te "ugraden" naar een iets nieuwere centrale.

Richard
Probeer het volgende eens:
Network -> NAT -> ALG en daar de SIP ALG eens uitvinken als die aan staat, of net aanzetten als hi juit staat.

Ik heb dat ook gehad met de Asterisk centrale in het begin met de Zyxel. Bleek toch aan instellingen te liggen, met name NAT instellingen.
Dus misschien biedt bovenstaande wat soelaas, anders gewoon eens die hele firewall uitkiepen in de Zyxel, die is eerder lastig dan dat hij problemen voorkomt.

Greetings, Richard.

Franzki
@Richard,

Voor zover ik weet is de Profoon CX4 (plus) een analoge telefooncentrale... deze hangt aan het VoIP-gedeelte van het modem.

Ik denk dat de problemen eerder in het "analoge domein" zitten. Dus dat de Zyxel denkt dat het gesprek is beŽindigd na een bepaalde time-out. Of zoals in mijn geval dat het opleggen door de Zyxel werd opgevat als Call Waiting (wachtstand) zodat je een gesprek niet kon beŽindigen.

Ik weet niet of het aanpassen van SIP-settings dan een oplossing biedt. Het zit meer in de call waiting settings etc. van het modem. De CX4 is alleen in te stellen met een soldeerbout vrees ik.

Ik zou zelf adviseren om eens een ander modem te proberen (Speedtouch) of een andere centrale (Homevox). Wellicht zijn dan de problemen weg.

Telfort webcareteam
Misschien is een Fritzbox het overwegen waard? Kost iets meer maar werkt ook (vrijwel) probleemloos als telefooncentrale.

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privťberichten.

Smiles
Ik ga vanavond aan de slag. Ik laat weten of het iets opleverd. alvast bedankt

Smiles
Heb Sip alg uitgevinkt werkt helas niet. Ik ga op zoek naar een nieuwe centrale. Bedankt voor de tips

Franzki
De suggestie van Webcare lijkt me wel een goede.... een modem met ingebouwde centrale.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen Profoon CX4 Plus centrale', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Proxy problemen Algemeen 7 14 september 2017, 20:51
Problemen met alles in 1. Service? Not! Klacht over Telfort 1 04 oktober 2013, 14:54
Problemen met Hosting2go Algemeen 8 14 augustus 2012, 21:54
Fritzbox 7270 problemen Telfort met eigen modem/router 10 06 oktober 2011, 22:02
problemen met het vinden van servers. Snelheid 5 12 september 2011, 06:51
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly05:34:46