obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Telfort Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Telfort internet verbindingsproblemen » Storing
 Onderwerp afdrukken
Telfort internet ligt eruit
Gonzo1980
@Franzki,

Ik heb inderdaad de twee (firmware en config wizard) van de Speedtouch website thuis. Ik draai de firmware nog een keertje, reset modem, config wizard met keuzes zoals eerder aangegeven en deze keer niet BBNed maar KPN/Tiscali optie.

Moet lukken. I'll keep you posted.

Telfort webcareteam
@Franzki,

Helemaal goed. Kleine correctie op mijn vorige bericht; KPN had 8/48.

Hugo
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Gonzo1980
@Franzki,

Nog een vraag (helemaal vergeten); hoe belangrijk is het dat ik een (tijdelijk) vast IP adres gebruik wanneer ik de Firmware update? Afgelopen paar dagen lukte het wel (nieuwe Firmware staat op de modem) maar ik zie op elke website die hier over gaat dat het wel belangrijk is om te doen.

Franzki
Als je met een netwerkkabel werkt en je netwerkverbinding staat op dynamisch, zou het ook moeten werken.

Het zou *in theorie* fout kunnen gaan als de dhcp-server van het modem uit staat of als je een ip-conflict op je netwerk hebt, maar die kans is erg klein.

Gonzo1980
@Franzki,

Ok. Dan probeer ik het eerst zonder aan IP adressen te sleutelen.

Heeft het nog voorkeur om Firmware en config wizard te draaien op een XP machine of Win7 machine? Ik heb namelijk twee PCs met die twee verschillende Windows versies.

Gonzo1980
@Franzki,

Het is raar, maar waar... alles doet het. Hiep, hiep...

Enorm bedankt voor alle hulp (vooral gisteravond!) en nogmaals; bedankt.

Liberty
Vandaag een e-mail bericht ontvangen van Telfort over de uitleg van deze storing van de afgelopen week en de excuses.
Bij deze een copie van de brief.
Ik vind het in ieder geval een positieve zet van Telfort om haar klanten op de hoogte te brengen middels deze brief, ik waardeer dit.

Geachte meneer ****,

Een deel van de Telfort internet klanten heeft deze week te maken gehad met een verstoring in de dienstverlening. Dit heeft tot gevolg gehad dat internet, en eventueel vast bellen, enkele malen tijdelijk is uitgevallen. Volgens onze gegevens maakt u deel uit van deze groep klanten.

Wij hebben inmiddels vastgesteld hoe deze uitval wordt veroorzaakt in ons netwerk. Hiervoor is er een tijdelijke oplossing aangebracht en is er momenteel 24 uur per dag, 7 dagen per week extra bewaking op deze apparatuur. Vooralsnog lijkt nieuwe uitval van de verbinding hiermee te zijn voorkomen. Daarnaast zijn al onze inspanningen gericht op een structurele oplossing van deze verstoring.

Wat zijn de kenmerken van deze verstoring?
Uw internet- of telefoonverbinding valt uit. Tijdens de uitval blijft het DSL-lampje op het modem aan en het internetlampje is rood of uit. Let op! Een regelmatig knipperend internetlampje betekent een werkende verbinding.

Wat kunt u doen om dit op te lossen?
In veel gevallen startte het modem de verbinding na 10 minuten automatisch weer op. Zet anders uw modem zelf eerst uit en opnieuw aan. Na ongeveer 3 minuten start het modem de verbinding alsnog weer op. Dit herkent u aan een regelmatig knipperend internetlampje. Is dit niet het geval? Neem dan telefonisch contact met ons op.

Volgende week zullen wij u opnieuw informeren over de status van deze situatie. Wilt u tussentijds op de hoogte blijven? Kijk dan op telfort.nl/storing voor de meest actuele informatie. Telefonisch zijn wij bereikbaar op 0900-9596. U betaalt voor een gesprek momenteel € 0,01 per minuut (met een maximum van € 15,- per gesprek) plus eventueel de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon. Deze kosten kunt u vinden op de website van uw mobiele aanbieder.

Wij bieden onze oprechte excuses aan voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Telfort

Sinds 29 april 2008 Telfort internet. Tevens voip telefonie via smsdiscount en verder heb ik nog KPN budget en voip nr. van budgetphone voor binnenkomende gesprekken. Dus 2 telefoonnummers voor buitenaf. Valt internet uit ben ik nog bereikbaar via de vast

sonja
Wij hebben dus geen email gekregen(natuurlijk wel de storingenAngry)

Gelijk maar een vraag erbij.
Sinds de storingen hebben wij een echo tijdens het bellen naar andere nummers .hoe kan ik dit
oplossen.

gr.sonja
Gewijzigd door sonja op 06 december 2009, 20:35

Telfort webcareteam
@sonja,

Echo's worden veroorzaakt door een probleem in de verbinding tussen het telefoontoestel en de modem. U kunt het volume van de telefoon aanpassen, of de modem resetten en opnieuw instellen.

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telfort internet ligt eruit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TV-ontvanger aanmelden bij Telfort Hardware instellingen : 9 24 jan 2017
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing : 5 09 jan 2017
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router : 2 23 dec 2016
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie : 3 14 nov 2016
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen : 2 13 nov 2016
Advertentie
data-full-width-responsive="true">