obey-robots.txt
27 Mei 2018, 07:14
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken

Laptop verbindingsproblemen

sigi
Ik maak gebruik van het draadloos modem van Telfort.
In eerste instantie werkt alles naar behoren totdat ik mijn laptop opstart. Hij zegt namelijk dat ie verbonden is en ook het signaal is uitstekend. Als ik mijn internetbrowser opstart zegt ie echter dat hij geen verbinding kan maken. Als ik het modem vervolgens uitzet en weer aanzet dan werkt ie wel.

Nou lijkt het mij niet de bedoeling om iedere keer het modem aan en uit te zetten als ik draadloos wil internetten.

Iemand een oplossing voor dit probleem?

bvd

Karel
Sigi,

Voor wat het waard is en uitgaande van een bijgewerkte XP als besturingssysteem:

1. Heb je een telefooninbeladapter geinstalleerd op je laptop? Verwijder die dan want die wil het maken van een verbinding met Internet via een bedraad of een draadloos netwerk nog wel eens in de weg zitten.
2. Open configuratiescherm, ga naar Systeembeheer en nadat je dat geopend hebt ga naar "Services", scroll nu helemaal omlaag en je vindt daar de "Wireless Zero Configuratie" (WZC). Klik deze aan en kijk eens naar de stand van zaken: WZC zou op "automatisch" en "gestart" moeten staan. Als dat het geval is vind je bovenaan links in je scherm de optie "Service opnieuw starten".
Als je wel verbinding hebt maar Internet niet kan benaderen, helpt het wel eens om de WZC-service opnieuw te starten.
Natuurlijk neemt deze methode de oorzaak niet weg maar je hoeft nu niet elke keer je modem opnieuw te starten. Van het onderdeel "Services"kun je een snelkoppeling op je bureaublad plaatsen. Succes ermee.

Groet,

Karel

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Laptop verbindingsproblemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
geen opneemfunctie via tv Ún draadloos op laptop Telfort overige diensten 2 25 juni 2013, 23:40
intv op laptop lukt niet Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 18 maart 2013, 20:27
Laptop Wifi probleem op 802.11 b/g/n op 802.11 b/g gaat het goed WiFi 3 28 november 2011, 17:49
nieuwe laptop Algemeen 3 15 januari 2011, 07:21
TV op je pc of laptop. WK voetbal kijken via internet livestreams Algemeen 1 14 juni 2010, 19:47
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly 1 dag
Steun ons
Youfone