obey-robots.txt
24 Februari 2018, 15:12
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

P-2602HW-D1A NAT probleem ps3 (modem + draadloze router)

Alibabba
Hallo..

Ik heb een probleem met het openen van poorten voor mijn ps3 ... ik krijg mijn nat type in het spel modern warfare 2 ook niet open voor een betere verbinding ..

Mijn situatie is het volgende ...

Ik heb het modem van telfort met daarop aangesloten een draadloze router van linksys ... ik heb de ps3 een vast ip gegeven en dat ip heb ik in de dmz gezet van mijn draadloze router ... in het modem van telfort ( P-2602HW-D1A ) heb ik via portforward de benodigde poorten geopend en daarna de rule settings gedaan bij mijn firewall maar helaas levert dat geen resultaat op als ik online ga gamen met mijn ps3. De draadloze functie van mijn P-2602HW-D1A modem heb ik uitgezet omdat op 1 of andere manier mijn draadloze verbinding daarbij steeds weg viel. (over gebeld met telfort maar das een lang verhaal) Vandaar dus ook die draadloze router erachter.

Waarschijnlijk doe ik iets niet goed kwa instellingen of aansluiten van router op modem maar ik hoop dat jullie me hier een beetje mee kunnen helpen ..

Alvast bedankt ..
Gewijzigd door Alibabba op 21 november 2009, 19:42

mesa57
Is de telfort router verbonden met de wan of de lan poort van de draadloze router ?
Wat voor merk/type router is dat ?
Gewijzigd door mesa57 op 21 november 2009, 19:49

Alibabba
Het is een Wireless-G Broadband Router WRT54G2 van Linksys en hij zit aangesloten op de internet poort maar ik neem aan dat dat de wan poort is idd ..
Gewijzigd door Alibabba op 21 november 2009, 19:53

EdP
In dat geval kun je niet met NAT in alleen de ZyXEL een portforward tot stand brengen. Je hebt een aantal keuzes:
  1. Firewall & NAT instellen in beide routers (2 verschillende netwerksegmenten)
  2. Linksys router als Default Server instellen in de ZyXEL en portforward instellen in de Linksys
  3. Linksys router via een LAN port aansluiten en NAT, Firewall & DHCP-server daarin uitschakelen
  4. ZyXEL in Bridge mode zetten en Firewall, NAT & DHCP regelen via de Linksys router (als je geen VoIP telefonie gebruikt)

Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Alibabba
Ok..

Even over optie 2 ...

Default server instellen doe ik dan bij de NAT settings als ik het goed heb en hoef ik dan verder niks te doen kwa poorten en firewall ?? Laat ik daarbij de modem via utp kabel aangesloten zitten op de wan poort van mijn linksys router en moet ik mijn linksys router dan een vast ip adres geven ??

Optie 3 heb ik zojuist geprobeerd met de beschrijving uit de mini how to uit het router aansluiten op telfort modem ... ik heb daarbij Firewall & DHCP-server uitgeschakeld kan alleen geen nat functie vinden om uit te schakelen ?? De Operating Mode staat op gateway weet niet of dat goed is ??

EdP
Eerst even over optie 3:
in de user guide staat dat je 'm zou kunnen instellen als Routing mode (vreemd genoeg). NAT uitschakelen in de Linksys zie ik ook niet, misschien is het voldoende om 'n via een LAN poort aan te sluiten.

Nu over optie 2:
Hierbij gebruik je inderdaad de WAN poort, stel de Linksys in op een LAN IP address in een ander segment dan de ZyXEL, dus bijv. 192.168.2.1. Bij de WAN instellingen kies je dan een vast IP adres uit de 192.168.1.x reeks, 192.168.1.1 ligt voor de hand. Bij deze optie stel je alle DHCP, Firewall en NAT zaken in in de Linksys router. Dit is net als bij optie 1, alleen moet je bij optie 1 ook nog extra portforwards maken in de ZyXEL, wat niet hoeft bij optie 2.

Alibabba
Dat van die routing mode klopt wel idd ... je kan hem op gateway of router mode zetten. Ik heb het spel met optie 3 nu al wel een stapje verder ... ben van strict naar moderate gegaan maar krijg hem nog niet op open ... ik heb mijn ps3 als vast ip 192.168.1.40 gegeven wat ik me nog af vraag is of je in je zyxel ook met 1 optie kunt zeggen dat ik alle poorten open wil hebben voor dat ip adres van mijn ps3 net als een dmz functie zeg maar ?? Overigens heb ik de UnPn functie ook aanstaan maar ook daarmee kom ik niet op open in het het spel.

Optie 2 gaat ik ook eens proberen want als ik mijn ps3 dan in de dmz zou zetten van mijn linksys zou alles open moeten staan voor mijn ps3 als ik dat goed heb..
In mijn linksys zet ik dan het router ip op 192.168.2.1 en bij internet settings zet ik hem dan op static ip en daar maak ik dan 192.168.1.1 van en dat ip adres zet ik in mijn zyxel in de nat settings als default server of heb ik het nu helemaal mis ??

Sorry voor de vele vragen maar alvast reuze badankt voor de hulp want dit is net hogere wiskunde voor mij hehehe Smile
Gewijzigd door Alibabba op 22 november 2009, 10:06

EdP
Nou ben ik een beetje confuus over welke optie je nu wilt nemen.
Ja OK, de optie die werkt, dat snap ik, maar het kan werken met alle vier.

Maak je gebruik van VoIP telefonie via je modem?

Antwoord op je vragen:
Als je bij optie 1 alle poorten (1 t/m 65535) doorstuurt naar de PS3, dan heb je in feite optie 2 gekregen, dat werkt n.l. hetzelfde. Je moet wel de overeenkomstige poorten op doorlaten zetten in de firewall van het modem. Het doorsturen van alle poorten is eigenlijk helemaal niet nodig, je kunt vergelijken met schieten met een mortier op een mug, het werkt vast wel, maar je hebt slechts een vliegenmepper nodig. En je maakt mogelijk meer kapot dan je bedoelde.

Wat je schreef over optie 2 klopt, dat heb je goed begrepen.

Voor zowel optie 1 als 2 als 3 moet je k de firewall in het modem instellen. Portforwarding kun je zien als iemand die je vertelt welke deur je moet kiezen. De Firewall bepaalt of de deur die je gekozen hebt ook open is of op slot. Je moet dus altijd beide instellen om het te laten werken. Stel je alleen de portforward in, dan komt het verkeer voor een dichte deur te staan omdat de firewall niet op doorlaten staat. Voor test-doeleinden kun je de firewall ook uitschakelen, uiteindelijk vind ik het altijd prettiger als die aan staat i.v.m. de bescherming.

Alibabba
Ik gebruik VoIP telefonie idd dus optie 4 valt af ...

Wat ik begreep van optie 2 is dat ik daar dan geen portforwarding hoef te doen in mijn zyxel .. mijn lynksys heeft een dmz functie dus leek me dat kwa instellen gemakkelijker als ik de ps3 een vast ip geef. Wat ik dan wel moet doen is de firewall rule instellen .. om te testen kan ik dan de firewall in mijn zyxel even uitzetten en kijken wat ik dan voor status heb in het spel.

Maar goed ... ik heb nu optie 3 dus laat ik het daar ff bij houden ... mijn lynksys staat op gateway .. Firewall & DHCP-server staan uit. Kan het kwaad als ik daar alsnog het vast ip van mijn ps3 in de dmz zet voor alle zekerheid dat ik zeker weet dat alle poorten in mijn lynksys open staan?
In mijn zyxel heb ik de poorten voor de ps3 geforward naar het vaste ip adres van mijn ps3 dus ik denk dat ik iets fout doe met die opzet van die firewall ... wat ik nog niet heb gedaan is testen met mijn firewall uit ... dat ga ik eerst even proberen om te zien of ik dan een open nat krijg in het spel ..

EdP
Als ik de user guide van Linksys lees zie ik staan dat je Routing mode zou moeten kiezen. De dmz heeft alleen betekenis voor een NAT router, dus volgens mij moet het niet uitmaken in optie 3. NAT wordt in deze optie gedaan door het modem en de Linksys is daarmee gereduceerd tot een switch met ingebouwd wireless accesspoint. Voor Firewall instellingen moet je dan ook in de ZyXEL zijn.

Let op met dmz en VoIP bellen, ik weet niet of dat soepel samengaat (zou kunnen). Voor VoIP moet je modem n.l. een aantal poorten voor zichzelf claimen. Je PS3 moet dus wel poorten kiezen/krijgen buiten deze reeks.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'P-2602HW-D1A NAT probleem ps3 (modem + draadloze router)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
WiFi verbinding Samsung Tv Sitecom router WiFi 13 19 juni 2017, 20:20
Welk modem moet ik aanschaffen ? Telfort met eigen modem/router 3 07 maart 2016, 19:57
Eigen router achter Experiabox v8 Eigen netwerk achter het Telfort modem 4 03 maart 2016, 18:48
Inlog pagina router p-2812HNU-f1 WiFi 2 02 januari 2015, 18:52
Modem P-2601HN en een Synolgy NAS Eigen netwerk achter het Telfort modem 7 11 oktober 2014, 12:27
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:36:56
Steun ons