obey-robots.txt
21 Oktober 2018, 02:12
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

P-2602HW-D1A NAT probleem

Marcus
Hallo,

Ik ben al een week bezig om bepaalde porten open te zetten op het P-2602HW-D1A modem. Vorige week heb ik Call of Duty: Modern Warfare 2 voor op de PC gekocht en het geeft aan dat mijn nat op 'strict' staat, terwijl dit 'open' moet zijn, zodat ik onder andere de host kan zijn van het spel. Overigens heb ik ook een xbox 360 waar de Nat hiervan op 'moderate' staat (en dus ook niet op open), maar momenteel vind ik het belangrijker dat ik Modern Warfare 2 normaal kan spelen.

Na wat gezocht te hebben op het internet ben ik een hoop wijzer geworden, maar het is nog steeds niet opgelost. Waarschijnlijk ben ik iets vergeten of doe ik iets verkeerd.
Ik heb de 4 poorten toegevoegd (zie http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=1019454) bij network -> Nat -> port forwarding.
Dit ziet er zo uit: Instellingen1

Daarna heb ik bij security -> firewall -> rules -> Wan to Lan deze ook hier aan toegevoegd op bijvoorbeeld deze manier:
Instellingen2
, maar dit maakt ook geen verschil. Hij blijft nog steeds op strict staan. Ik heb verder nog wat andere manieren geprobeerd, zoals bijvoorbeeld bij 'service' alle 4 die dingen toegevoegd bij 'selected services' (zie afbeelding) maar dit werkt ook niet.

Ik vraag me af of het iemand met dit modem wel gelukt is om nat op open te krijgen(bij modern warfare 2 of op de Xbox 360), of iemand anders die mij kan helpen.

mvg,
Marcus

Telfort webcareteam
Heeft u wel een "WAN to LAN" rule aangemaakt en niet bijvoorbeeld een "LAN to WAN"?

Hugo
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Marcus
Ja, ik heb het zelfs beiden geprobeerd, maar dit maakte ook niks uit.

Het rare is wel dat hij af en toe op Open staat, en dan een paar minuten later weer op strict. Dit komt af en toe voor. Ik heb geen idee hoe dit komt...
Gewijzigd door Marcus op 18 november 2009, 22:08

EdP
Even een ogenschijnlijk domme vraag:
welk apparaat heeft IP adres 192.168.1.36?
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Marcus
192.168.1.36 is het adres van de computer waar ik op zit, en dus het spel op speel.
Gewijzigd door Marcus op 19 november 2009, 16:57

EdP
OK, dan is dat goed. Let er wel op dat je mogelijk ook (zonder het te weten) een firewall op je pc draait. Heb je die niet zelf geïnstalleerd, dan zet Windows gratis en voor niks de Windows Firewall aan (altijd!). Die zul je dus ook moeten vertellen dat het verkeer door mag (of firewall uitschakelen voor het testen).

Ook moet je jezelf ervan vergewissen dat er niet per ongeluk 2 apparaten hetzelfde IP adres 192.168.1.36 gebruiken.

P.S. zit er nog een router tussen je pc en de ZyXEL? Draadloos?
Gewijzigd door EdP op 19 november 2009, 21:28

Marcus
Ik heb inderdaad windows firewall aanstaan en gebruik ook AVG free, maar na deze uit te hebben gezet is het resultaat nog altijd Strict.

Hier in huis staan 3 apparaten die elk een verschillend ip adres hebben (mijn pc, nog een andere pc, en de xbox 360). Verder heb ik geen router zitten tussen mijn pc en het Zyxel modem, dus dat kan het ook niet zijn.

Richard
En als je dat 192.168.1.36 onder NAT bij "default server" in geeft, werkt het dan wel?

Greetings, Richard.

EdP
In post #6 heb ik ook al geschreven dat je naast NAT ook de firewall moet instellen om het te laten werken.
Als je alleen de bewegwijzering (NAT) aanpast en er niet voor zorgt dat de weg vrij is (firewall), dan kom je niet op de plek van bestemming.

Alibabba
Hallo..

Ik heb hetzelfde probleem met de poorten alleen dan voor mijn ps3 ... ik krijg mijn nat type in het spel modern warfare 2 ook niet op open voor een betere verbinding ..

Mijn situatie is het volgende ...

Ik heb het modem van telfort met daarop aangesloten een draadloze router van linksys ... ik heb de ps3 een vast ip gegeven en dat ip heb ik in de dmz gezet van mijn draadloze router ... in het modem van telfort ( P-2602HW-D1A ) heb ik via portforward de benodigde poorten geopend en daarna de rule settings gedaan bij mijn firewall maar helaas levert dat geen resultaat op als ik online ga gamen met mijn ps3. De draadloze functie van mijn P-2602HW-D1A modem heb ik uitgezet omdat op 1 of andere manier mijn draadloze verbinding daarbij steeds weg viel. (over gebeld met telfort maar das een lang verhaal) Vandaar dus ook die draadloze router erachter.

Waarschijnlijk doe ik iets niet goed kwa instellingen of aansluiten van router op modem maar ik hoop dat jullie me hier een beetje mee kunnen helpen ..

Alvast bedankt ..

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'P-2602HW-D1A NAT probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
netwerkadapter probleem Algemeen 1 16 november 2012, 21:52
P-2812HNU-F1 probleem in de nacht Eigen netwerk achter het Telfort modem 1 14 augustus 2012, 00:18
Acces point achter een zyxel p-2602hw d1a Eigen netwerk achter het Telfort modem 3 14 juli 2012, 18:23
Port forwarding Zyxel P-2602HW-D1A en Linksys WRT54G Eigen netwerk achter het Telfort modem 30 29 juni 2012, 18:03
wifi probleem nieuwe modem WiFi 3 20 maart 2012, 17:04
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wilfried Drie...11:37:44