obey-robots.txt
21 Februari 2018, 12:08
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/switch achter het Telfort modem, post hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

portforwarding en/of upnp zorgen niet voor open poorten

portforwarder
Hallo mensen,

Ik zit met een probleem, ik probeer nu al meerdere dagen om mijn NAT open te krijgen op mijn PC om een pc spel te spelen die gebruik maakt van P2P (modern warfare 2). Ik maak gebruik van een Zyxel modem type= P-2602R-D1A in combinatie met een Planet XRT-401C router. Ik heb van alles geprobeerd:
-Firewall zowel in modem als in router uit
-zowel modem als router een harde reset gegeven
-upnp aan op modem, upnp uit op router en andersom.
-ook met upnp uit heb ik geprobeerd de desbetreffende poorten te forwarden vanaf mijn router naar mijn Computer's ip adres (ipv4 adres)
toch blijft het spel aangeven dat mijn NAT op strict staat (en dus niet open)

Wat kan ik nog doen om dit op te lossen? Ben al dagen bezig en begin het nu echt vervelend te vinden.

Alle hulp is welkom!

Franzki
Op dit moment heb je twee routers achter elkaar zitten... dan is het niet altijd even duidelijk waar het probleem zit.

Je zou de Planet als accesspoint/switch achter de Zyxel kunnen aansluiten. Dan hoef je alleen maar in de Zyxel de NAT en Firewall in te stellen. En dan kun je ook gerichter zoeken waar het probleem kan zitten.

EdP
In navolging van Franzki: Je zult even een keuze moeten maken:
Hoe wil je het inrichten, modem als bridge, of router als accesspoint of met een DMZ, of met 2 verschillende netwerksegmenten? Maak je ook gebruik van VoIP telefonie?
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

portforwarder
mijn Zyxel fungeert toch alleen als modem en niet als router? Zit immers maar 1 ethernet poort op het modem. Of zie ik dat verkeerd? Verder maak ik geen gebruik van voip.
DMZ en modem als bridge instellen, wat houdt dat precies in? Ben redelijk technisch maar niet zo thuis in het hele netwek gebeuren.

Franzki
Standaard is de Zyxel een combinatie van een modem en een router.

Als je een computer aansluit op de Zyxel dan krijgt deze standaard een lokaal ip-adres in de 192.168.1.xxx reeks.

De routerfunctie van de Zyxel zorgt ervoor dat je lokale subnet verbonden wordt met het internet en dat het verkeer tussen beide netwerken op de juiste wijze verloopt. Vandaar dat de Zyxel ook NAT- en firewallinstellingen heeft.

Als je geen VoIP gebruikt, kun je de Zyxel als bridge instellen. Dan heb je nog maar één router om je mee bezig te houden. Of de eerdere gesuggereerde oplossing dat je de Planet alleen als access-point en switch gebruikt.

portforwarder
Het idee van de Zyxel als bridge lijkt me wel wat. Dan is de Zyxel eigenlijk gewoon hetzelfde als een regulier modem maar dan zonder router functies?
Hoe zou ik de Zyxel als bridge kunnen instellen? En zitten er nog nadelen aan?

Bedankt voor de snelle reacties trouwens!

Franzki
Het instellen van de Zyxel als bridge zou in jouw situatie alleen maar voordelen hebben. Zolang je er maar een router achter hebt zitten met NAT en firewall.

Ik zou de Zyxel een keer helemaal terugzetten naar de factory defaults. En dan inloggen en als bridge instellen. Uit mijn hoofd weet ik niet waar de instelling zit maar volgens mij wijst dit zichzelf.

EdP
Instellen als bridge gaat via Network > WAN > Internet Connection.
Daar kun je Mode wijzigen van Routing naar Bridge.
Dan Apply en het modem opnieuw laten opstarten.

De enige nadelen die ik zou kunnen noemen zijn dat je niet kunt bellen via het modem in Bridge mode, en dat als je ooit de router er tussenuit zou halen, de aangesloten computer onbeschermd is.

Maar goed, je kunt altijd weer een factory reset doen en dan is het weer zoals nu.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

portforwarder
ok zal het morgen ff proberen, huisgenoot van me zit nu op andere pc die is aangesloten op router dus kan het nu niet uittesten. Laat het morgen wel even weten. Thx voor zover!

portforwarder
Als ik mijn router als bridge wil instellen op de manier zoals beschreven wordt, vraagt hij om de volgende dingen:

Op welke waardes moet ik deze instellen?

Encapsulation = ?
Multiplexing = ?
VPI = ?
VCI = ?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'portforwarding en/of upnp zorgen niet voor open poorten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly04:53:44
| fveerman14:12:44
Steun ons
Voordeelcode: happy2018 I-Telligent Usenet