obey-robots.txt
19 Juli 2018, 13:35
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

12mb verbinding betalen en 6mb geleverd

djowi
Hai,

vandaag kwam ik via een medewerker van Telfort (!) erachter dat ik een 6mb verbinding heb, maar voor 12mb betaal.
De reden dat ik hierachter kwam, is dat ik Telfort belde met de vraag, waarom ik als oud tiscali klant, meer dan 40 euro moet betalen voor 12mb verbinding (incl telefonie) en dat nieuwe en bestaande telfort klanten minder hoeven te betalen. (even hand in eigen boezem steken: ik ben er na x jaar achter, dat ik meer betaal dan de anderen).

Eerst kreeg ik het verhaal, dat Telfort bij de overname van Tiscali niet zomaar eenzijdig contracten kan aanpassen. Dat begreep ik ook, maar begreep niet, waarom zij niet alle abonnementen van Tiscali gelijk getrokken hebben met telfort. Misschien kwam dit wel door het feit, dat tiscali klanten meer voor minder betaalde (zei ik sarcastisch).

Maar goed, ik heb reeds via wat sites wat snelheidtesten gedaan en de medewerker van Telfort vertelde mij, dat ik in de gegevens van het modem dit ook zou kunnen bekijken.

Lang verhaal kort: heb een mail gestuurd naar TElfort en hun de tijd tot woensdag gegeven, om contact met mij op te nemen, morgen ook nog een aangetekende brief richting telfort, met het verzoek om tot een oplossing te komen.

Zo, ik kan weer slapen, na al deze emoties Smile

Ik veroordeel telfort (nog)niet, maar verwacht van telfort wel dat ze mij het teveel betaalde geld netjes gaan teruggeven, Maar goed, dit is even een veronderstelling, want ik ben bang, dat ik aan het kortste eind trek, omdat zij natuurlijk altijd kunnen zeggen,dart mijn snelheid, pas sinds een maand was teruggebracht....

wordt vervolgd

dennis

Franzki
Dat Telfort de abonnementen onder dezelfde voorwaarden als de oorspronkelijke providers voortzet kan niet anders vrees ik. Ze mogen namelijk niet zomaar eenzijdig de voorwaarden aanpassen van de oorspronkelijke overeenkomst.

Mijn eigen (Speedlinq) abo is in eerste instantie ook onder de oude voorwaarden overgenomen door Telfort. Maar ik ben kort na de overname overgestapt naar een Telfort abo omdat dat prijstechnisch gunstiger was.

De vraag is of Telfort je erop had moeten wijzen dat het goedkoper zou kunnen... het zou ze sieren als ze het wel doen. Maar zolang ze zich aan de oorspronkelijke overeenkomst houden staan ze in hun recht. Als consument heb je hier zelf een verantwoordelijkheid in. Als je groenteman 25 euro vraagt voor een bloemkool en jij betaalt dat ervoor kun je de groenteman niets verwijten.

Hetzelfde geldt voor andere providers... ik heb afgelopen week nog iemand geholpen die bij een ander provider voor hetzelfde abonnement 10 euro minder ging betalen door het abo te laten vernieuwen bij dezelfde provider.

djowi
je heb gelijk, als je stelt, dat je nooit eenzijdig een contract kan opzeggen/omzetten/aanpassen.
Groenteman verhaal: die bloemkool is eigen keuze, maar ik denk te begrijpen waar je op doelt.

Mijn geval was iets anders. Ik kreeg een brief dat Tiscali zou worden overgenomen door Telfort en dat er niets voor mij zou veranderen. DIt is alles wat ik ontvangen heb van Telfort/Tiscali.
Als ik eerder mijn oogjes had geopend en had gekeken, dat ik teveel betaalde voor eenzelfde product die andere consumenten goedkoper kunnen afnemen dan ik, dan had ik al aan de bel getrokken.

Ik kwam er pas vanavond achter, dat mensen voor hetzelfde product, dat ik heb, minder hoeven te betalen. (feit dat er iets mis is met mijn verbinding laat ik even los staan van deze uitspraak).
En hier wringt de schoen voor Telfort, naar mijn mening. Het consumentenrecht is, naar mijn beste weten duidelijk. Een bedrijf zal nooit verschillende prijzen mogen hanteren, als het gaat om een en hetzelfde product (dan heb ik het niet over grote afnemers welk korting kunnen krijgen, maar enkel en alleen over consumenten welk dezelfde rechten en plichten hebben)

Zal dit morgen nog even navragen bij mensen die hier meer verstand van hebben.

groet
dennis

Franzki
hmmm

Ik begrijp wat je bedoelt maar ben het niet met je eens.

Je had een overeenkomst met Tiscali. En Telfort heeft deze overeenkomst overgenomen en heeft volledig aan haar verplichtingen voldaan die voortkomen uit die overeenkomst. En blijkbaar heb je nooit eerder bezwaar gemaakt tegen het tarief dat in rekening werd gebracht. Dan sta je niet zo sterk als je achteraf vindt dat je teveel hebt betaald.

Telfort is volgens mij niet verplicht om jou erop te wijzen dat een nieuw abonnement onder de nieuwe voorwaarden in jouw situatie gunstiger zou kunnen zijn.

Ik zou zelf ook teleurgesteld zijn als ik meer zou betalen dan andere abonnees voor een vergelijkbaar product. Maar nogmaals... zolang je zelf geen actie onderneemt, staat Telfort in haar recht zolang ze de gesloten overeenkomst netjes nakomen.

Als er sprake is van technische problemen neem ik aan dat je die gemeld hebt en dat deze opgelost zijn. Als de technische problemen niet bevredigend zijn opgelost ondanks aandringen bij Telfort, heb je wellicht toch recht op financiële compensatie omdat Telfort dan misschien in gebreke is gebleven.

[EDIT]
Je hebt overigens niet hetzelfde product afgenomen maar een vergelijkbaar product. En zelfs àls het exact hetzelfde product is, mag Telfort verschillende prijzen en kortingsacties hanteren via verschillende verkoopkanalen.
Gewijzigd door Franzki op 11 november 2009, 21:30

EdP
Het is zelfs niet zo dat je voor hetzelfde product altijd hetzelfde betaalt. Je gaat namelijk een overeenkomst aan en daar horen voorwaarden bij, o.a. de prijs. Zo betaal ik voor 20Mb nog €20 en een beetje, omdat ik al vóór de laatste wijziging klant was, terwijl een nieuwe klant nu €25 betaalt voor 20Mb (het eerste half jaar slechts €10).

Inhoudelijk kan ik niet beoordelen of je nu door de technische beperkingen 6 van de 12Mb ontvangt (zoals je hopelijk weet is de werkelijke snelheid afhankelijk van meerdere factoren) of dat er een administratieve fout is gemaakt. Webcare kan dat wel.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Franzki
Als aanvulling op EdP,

Ik weet niet meer precies hoe de abonnementenstructuur bij Tiscali in elkaar zat...

Als je destijds een T12 abonnement hebt afgesloten terwijl er maximaal 6Mbps haalbaar was op jouw adres, dan had Tiscali een vergelijkbaar goedkoper abonnement moeten adviseren.

Ik ga er dan wel vanuit dat er dus bijvoorbeeld T6 of T8 beschikbaar was en dat er (behalve de snelheid en de prijs) geen verschil was met T12.

Maar het is mij zelf nooit gelukt om een sneller abonnement af te sluiten dan wat er technisch mogelijk was. Ik kwam bij Tiscali niet verder dan T4 over isdn omdat de postcodecheck eenvoudigweg niet toeliet om een hoger abo te kiezen.

Nog even ter vergelijking... als ik mijn Speedlinq abo niet had laten omzetten naar een nieuw Telfort contract, was ik nu 28 euro kwijt aan Telfort (+ ruim 10 euro aan KPN) voor een 8Mb abo.

djowi
Hai,

contact gehad met rechtsbijstand.
ZOals al door jullie aangegeven, staat telfort in zijn recht, om mij aan het bestaande contract te houden. Ik zat dus met mijn hypothese aangaande het consumenten recht, helemaal fout. Excuus hiervoor, omdat ik niet de intentie wil wekken, dat ik een of andere IWAB ben (ik weet alles beter).

Stilzwijgend is mijn contract dus verlengd en dus moet ik me blijven houden aan mijn huidige contract. Het is wel zo, zoals al vermeld door anderen hier in dit topic, dat het netjes zou zijn geweest, als Telfort mij erop zou hebben gewezen, dat hun voorwaarden anders zijn dan die van Tiscali, maar dat is helaas de commercie, hetgeen simpelweg betekend, dat Telfort zichzelf in de vingers zou snijden, als ze mij een zelfde product voor minder zou aanbieden.

Een snelheid van 12mb is makkelijk te halen op mijn postcode. Andere providers bieden gegarandeerd 20mb op mijn adres, dus dat ik nu 6mb krijg, is niet juist. Hier zal ik dus achtergaan.

Allen bedankt voor jullie hulp.

Telfort webcareteam
Zou ik alsnog uw postcode en huisnummer per PM mogen ontvangen om de zaak eens nader te onderzoeken?

Hugo
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

djowi
hai,

heb je een pb gestuurd.

Dank voor de reactie.

groet
dennis

Telfort webcareteam
U heeft een Tiscali T12 abonnement en traint in op 11030 down, 985 up.
Het lijkt er op dat als u de binnenbekabeling nog verder optimaliseert de volledige 12Mbit zelfs gewoon gehaald kan worden.

5 huizen verderop zit iemand met een Telfort 20Mbit abonnement en daarvan wordt 9Mbit down gehaald.

Met 6Mbit heeft dit hele verhaal in iedergeval weinig te maken!

Hugo
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '12mb verbinding betalen en 6mb geleverd', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
WiFi verbinding Samsung Tv Sitecom router WiFi 13 19 juni 2017, 20:20
VPN verbinding Hardware instellingen 18 13 januari 2017, 20:07
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
Draadloze verbinding valt weg WiFi 36 13 november 2013, 11:15
WiFi en VPN verbinding WiFi 1 29 mei 2013, 18:49
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly20:02:56