obey-robots.txt
25 September 2018, 18:51
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Instabiele en trage verbinding

Lot
Ik heb nu ongeveer een jaar internet van Telfort. Dit met het zilver Zyxel modem. Zou dus zowel draadloos als met kabel goed moeten kunnen internetten.

Helaas valt de wireless verbinding sinds enige tijd regelmatig weg en ben ik genoodzaakt een kabel aan te sluiten. Aangezien ik met een laptop werk, niet echt wenselijk.

Heb eerder dit probleem gehad, en toen heb ik het channel van het modem veranderd. Daarna werd het iets beter, maar nu helaas weer het probleem. Telfort geeft aan dat het aan "storende apparaten" kan liggen in combinatie met de afstand naar de centrale. Ik weet niet precies waar deze zit, maar als telfort gebruik maakt van KPN, lijkt me de afstand niet zo groot, woon namelijk naast het KPN gebouw.

Daarnaast behaal ik met mijn wireless (als het werkt) 7 mb (heb contract voor 20) en met de kabel 11. Is er een manier dit te verbeteren?

Hoop dat iemand me verder kan helpen.

Lot

EdP
Dat je bedraad een goede verbinding hebt en een voldoende snelle verbinding (11Mbps zou overeen kunnen komen met de intrain-snelheid, oftewel de downstream snelheid die de Status pagina van je modem aangeeft), betekent dat je alleen een draadloos probleem hebt.

Draadloze routers kunnen inderdaad gestoord worden door andere apparatuur die in hetzelfde frequentiespectrum uitzendt, bijv. een DECT telefoon. Dit kun je tegengaan door het basisstation op voldoende afstand van de router te zetten. Ook kan er teveel storing zijn door andere draadloze routers van buren. Dit kun je oplossen door inderdaad andere kanalen te proberen, of een router te kopen die op een andere frequentie werkt (5GHz i.p.v. de gebruikelijke 2.4GHz) maar dan heb je ook de bijbehorende draadloze adapter nodig. Een N-router zal een sterker signaal geven waardoor je mogelijk minder last hebt van andere routers.

De doorvoersnelheid van je huidige draadloze router is niet zo hoog, vooral als je niet dichtbij genoeg zit en/of er muren of plafonds tussen zitten. Als dat het geval is zou een N-router ook een beter resultaat geven. Het is maar net hoeveel het snelheidsverschil tussen 7 en 11Mbps je waard is.

P.S. wat betreft de intrain-snelheid, aangezien je vlak naast de ventrale woont (jouw woorden) zou het kunnen zijn dat je op een ADSL2 profiel werkt. Kun je eens de DSL Mode + Up/Downstream rate van de Status pagina posten, plus de DSL Line Status (zie Maintenance > Diagnostic > DSL Line).
Gewijzigd door EdP op 07 november 2009, 14:52
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Instabiele en trage verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
WiFi verbinding Samsung Tv Sitecom router WiFi 13 19 juni 2017, 20:20
VPN verbinding Hardware instellingen 18 13 januari 2017, 20:07
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
Draadloze verbinding valt weg WiFi 36 13 november 2013, 11:15
WiFi en VPN verbinding WiFi 1 29 mei 2013, 18:49
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly11:34:37