obey-robots.txt
18 Juli 2018, 08:50
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Hoe zit dat nu met die SNR-waarden...?

hondengek
Geacht Telfort webcareteam,

Ik heb (ˇˇk) op mijn nieuwe woonadres -1444 GL/120- eigenlijk niets te klagen maar zou desondanks een vraag bij u willen neerleggen.

Mijn Fritzbox 7170 traint normaliter in met ca. 7.000 - 7500 Kbit down en 960 up waarbij de SNR steevast 9 dB bedraagt.

Een paar weken geleden maakte ik op dit forum kenbaar dat door aanpassingen in uw netwerk het aantal CRC-fouten enorm gekelderd was van soms zo'n 1800 per uur naar momenteel hooguit 100.
Die verandering ging toen ook gepaard met een SNR 8 hetgeen natuurlijk resulteerde in een hogere bandbreedte.

Nu mijn concrete vraag: waarom de laatste tijd nu toch weer terug naar 9 DB?
Is het mogelijk de waarde "vast te zetten" op 8 dB of zou zulks ten koste gaan van de stabiliteit?

Hartelijk dank voor uw reactie dan wel actie!

Groet,
roy
Gewijzigd door hondengek op 04 november 2009, 11:29

Franzki
@Roy

Zelf zie ik in mijn (Speedtouch) modem ook de SNR soms wat hoger en soms wat lager staan... dit komt omdat het signaal het ene moment iets beter is dan het andere moment.

Is het zo dat je modem intraint op een SNR van 8dB maar dat deze waarde een beetje schommelt in de loop van de tijd?
Als het modem bij jou intraint op 8dB en het signaal wat beter wordt, zie je misschien ineens 9dB staan zonder dat de instellingen van de verbinding veranderd zijn.

[EDIT]
Ik zag trouwens op de postcodecheck van Telfort een snelheid tussen 5 en 7 Mbps. Ik vrees dat je met de 7Mbps echt op het maximaal haalbare zit.
Gewijzigd door Franzki op 04 november 2009, 23:29

hondengek
Dag @Franzki,

Misschien is het zaak dat ik mijn post alsnog een weinig nuanceer.
Zoals ik al aangaf heb ik over de prestatie die T. neerzet in feite niets te mekkeren.
De verbinding is (enkele resyncs daargelaten) absoluut stabiel en gelet op de afstand tot de (hoofd)telefooncentrale in Purmerend nog alleszins acceptabel.

Aanleiding tot mijn vraag was dat mijn modem, gewoonlijk altijd op 9 dB intrainde (Ún dit nu ook weer doet..) dit enkele weken geleden opeens met 8 dB deed.
Uit diverse eerdere antwoorden van jouw hand begreep ik dat hoe lager de SNR-waarde hoe groter de bandbreedte.

In mijn geval was dit i.d.d. het geval; bij 8 dB piekte de Ftp-test geregeld bij ruim 8.000.
Geen man overboord hoor wanneer het bij de huidige 9 dB blijft zolang het Internet maar in de lucht blijft!

Dank & groet,
roy

hondengek
Telfort webcareteam,

Misschien dat ˇˇk u even inhoudelijk kunt ingaan op mijn vraag?

Dank & groet,
roy

Telfort webcareteam
SNR is bij ADSL2+ een waarde die continue veranderd afhankelijk van de ruis op de lijn. (re-synch is niet nodig)

Wat de exacte reden is geweest is echt niet te zeggen.

Hugo
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privÚberichten.

Richard
SNR staat voor Signal to Noise Ratio, oftewel hoe de signaalsterkte zich verhoudt ten opzichte van de ruis op het signaal.
Niet de lijn, want dat zou fout zijn, het gaat immers om een signaal, de SNR zie je ook vaak als signaalaanduiding bij satelliet ontvangers.

Wat het precies betekent? Hiero:
http://nl.wikiped...verhouding

Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoe zit dat nu met die SNR-waarden...?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
intrain waarden Snelheid 19 07 november 2010, 16:37
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly09:05:08
| jbasomers 1 dag