obey-robots.txt
23 September 2018, 01:00
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Problemen na omzetting Telfort mobiel Abonnement naar Prepaid

2erik
Geachte Webcare,

Op 21 oktober is mijn mobiele nummer met 5 dagen vertraging omgezet van abonnement naar prepaid, omdat het abonnement op 16 oktober beeindigd zou worden en omgezet naar prepaid.
Omdat op dat moment blijkbaar de toegang tot mijn Telfort is geblokkeerd, heb ik een mail gestuurd naar de klantenservice met de vraag hoe ik dan mijn eindfactuur kan inzien en of dit dan per post wordt toegestuurd, omdat blijkbaar het systeem te wensen overlaat als het nummer is overgegaan naar prepaid en dan geen facturen meer ingezien kunnen worden.

De problemen zijn puntsgewijs:
1. Als reactie krijg ik dat er een kopie zal worden gestuurd. Ik vraag mij dan af, een kopie, terwijl ik een origineel nodig heb. Affijn ik wacht dus af.
Tot mijn stomme verbazing krijg ik een kopie factuur toegestuurd van FEBRUARI 2009, notabene van 8 maanden geleden !!
Maar dat is nog niet alles. Telfort wil voor een factuur waar nooit om gevraagd is ook nog eens geld zien, zie referentie AD13.03 van die brief met de oude factuur.

Tevens Referentie Telfort mailverkeer:
Incident: 091021-000282

Uiteraard ben ik niet van plan om voor een dergelijke overbodige, nooit om gevraagde, kopie te betalen, ik verzoek u dit dus als een 0 Euro factuur te boeken.

2. Blijft mijn probleem gewoon bestaan hoe ik inzage krijg in de eindfactuur welke na 16 oktober 2009 opgemaakt gaat worden.

3. Verder wilde ik het mobiele Prepaid nummer behouden en zou deze naar Vodafone geporteerd moeten worden. Echter Telfort heeft Vodafone weten te melden, tijdens het nummerbehoudprocedure bij Vodafone, dat het nummer afgesloten is.

Dat is nou ook wat. Telfort zegt eerst dat ik de facturen niet kan inzien omdat het nummer een prepaid nummer is geworden en naar Vodafone zegt Telfort dat het nummer is afgesloten. Sad

Ik hoop dat het Telfort Webcare team de ontstane problemen op korte termijn kan en wil oplossen.
Gewijzigd door 2erik op 30 oktober 2009, 21:04

Telfort webcareteam
@2erik

Ik begrijp de ontstane verwarring volkomen. Mijn excuses hiervoor.
Zojuist heb ik u per PB op de hoogte gebracht van de (inhoudelijke)acties die ik voor u heb uitgevoerd.

Algemene punten die ik kan toelichten zijn:

Bekijken van facturen Mijn Telfort:
- Op het moment dat er een wijziging plaats vindt van abonnement naar prepaid, dan wijzigt het Mijn Telfort profiel automatisch mee. Vervolgens is het niet meer mogelijk om specifieke gegevens met betrekking tot het abonnement in te zien.

Kopie factuur:
- Op het moment dat een klant de factuur toegezonden wil krijgen, dan noemen wij dat standaard een 'kopie factuur'.

Nummerbehoud:
- Voor een aanvraag Nummerbehoud dient de betreffende telefoonaanbieder altijd de bijbehorende 'contractsvorm' aan te geven. Dat houdt in, vermelden of het te behouden nummer tot een abonnement behoort of dat het om een prepaid aansluiting gaat.

Wellicht heeft de andere telefoonaanbieder de aanvraag in de eerste instantie ingediend onder 'abonnement', waarop onze systemen het nummer als 'afgesloten' herkende. Inmiddels is de overdracht door ons goedgekeurd en wordt het nummer deze week uitgeporteerd.

Daphne
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

2erik
@Daphne.

Heel erg bedankt dat u het een en ander hebt willen nakijken en gecorrigeerd hebt wat er mis ging bij de klantenservice. Ik snap eigenlijk helemaal niet dat u met uw team wel alles in goede banen kan leiden en de klantenservice hier totaal niets van bakt.
Alsof er gewoon een blik vakantiewerkers is aangetrokken bij de klantenservice om klantenklachten te beantwoorden. Sorry, maar zo komt het bij mij over.

Wat betreft het nummerbehoud. Telfort zou na beeindiging van het abonnement op 16 oktober het abonnement omzetten naar prepaid. Bij de aanvraag van nummerbehoud bij de nieuwe provider ging ik hier dan ook van uit. Deze heeft dan aan Telfort doorgegeven dat ik prepaidklant ben, terwijl dat nog niet zo was omdat Telfort het nummer op een latere datum naar prepaid heeft omgezet dan op de schriftelijke bevestiging staat. Of om de volgende reden: een andere afdeling van Telfort heeft, vanwege de mislukte porteringsverzoek, airtime op de kaart gezet. Omdat dit er blijkbaar niet was, en waarschijnlijk wel nodig is voor nummerbehoud.

Ik heb u nog een PB gestuurd, en hoop dat hiermee de klacht is afgehandeld en de eindfactuur juist is opgemaakt en de berekening van de abonnementskosten daadwerkelijk tot en met 16 oktober loopt.

Mijn hartelijke dank.
Gewijzigd door 2erik op 02 november 2009, 17:21

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen na omzetting Telfort mobiel Abonnement naar Prepaid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Proxy problemen Algemeen 7 14 september 2017, 20:51
TV-ontvanger aanmelden bij Telfort Hardware instellingen 9 24 januari 2017, 08:28
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly05:29:19