obey-robots.txt
23 September 2018, 01:11
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

SMS voicemail klopt niet: tijdstip en aantal berichten fout

paulvdhout
Het gaat om voicemail van mijn Telfort mobiele abonnement.

Wie heeft ook last van deze 2 punten?

1. Het tijdstip van de SMS klopt niet. dit tijdstip wordt meegegeven bij het verzenden van de SMS. De klok van een of andere server of zo van Telfort die de SMS-jes over voicemailberichten verstuurt staat dus niet goed.
Meestal is het tijdstip 2 uur in de toekomst, maar het is ook wel eens een maand in de toekomst geweest.
Irritant, want op mijn toestel zie ik dus bij binnenkomst het nieuwste SMSje, maar als ik binnen 2 uur na het krijgen van een voicemail een andere SMS ontvang, dan zie ik dus steeds die voicemail-SMS weer.

2. Het aantal berichten dat ik volgens de SMS heb klopt niet altijd.
Volgens Telfort moet de SMS alleen het aantal NIEUWE berichten noemen, maar soms wordt er in de SMS een te hoog aantal genoemd.
Soms is dit aantal toevallig wel het totale aantal berichten in mijn inbox (dus nieuw + reeds beluisterd), maar dat is volgens Telfort toeval. Soms komt het aantal in de SMS echt nergens mee overeen, bijv.: 1 nieuwe + 1 beluisterde, maar in de SMS staat "3 berichten".

Telfort kan beide problemen niet oplossen.

Mijn vraag: wie herkent dit?
Paul

Franzki
Meestal is het tijdstip 2 uur in de toekomst

Uhm... kan het zijn dat er GMT wordt weergegeven? Dat zou normaal (wintertijd) een uur schelen... en met zomertijd 2 uur. Ik weet niet of dit op je toestel misgaat of op je server.

Stomme vraag... maar staat je toestel op een tijdzone ingesteld?

paulvdhout
Mijn toestel: HTC Touch Pro
Mijn toestel staat gewoon op de Nederlandse tijd.
Elke SMSje dat iemand me stuurt heeft gewoon het juiste tijdstip.
Ook het SMSje dat ik van Telfort maandelijks krijg dat mijn nieuwe factuur online beschikbaar is heeft het juiste tijdstip.

Probeer maar eens: zet de tijd van je toestel verkeerd, en laat dan iemand een SMS naar je sturen: het tijdstip dat in jouw toestel aan de SMS hangt is het tijdstip van verzenden door de ander.

En over GMT: de meeste Telfort-abo's krijgen gewoon het juiste tijdstip bij hun voicemail-SMS.
Van Telfort heb ik eerst gehoord dat er meer mensen zijn met dit probleem, en later gehoord dat ik toch de enige ben.

En daarbij: GMT zou betekenen dat het tijdstip 1 of 2 uur in het verleden zou moeten liggen....... als ik nu om 18.09 een voicemail krijg dan heeft de SMS het tijdstip 20.09 terwijl het in Engeland pas 17.09 is.
Gewijzigd door paulvdhout op 17 oktober 2009, 18:09

Franzki
En daarbij: GMT zou betekenen dat het tijdstip 1 of 2 uur in het verleden zou moeten liggen....... als ik nu om 18.09 een voicemail krijg dan heeft de SMS het tijdstip 20.09 terwijl het in Engeland pas 17.09 is.

GMT kent geen zomertijd... dus met zomertijd is het 2 uur verschil... in de wintertijd 1 uur.

Maar inderdaad zou dan het andersom moeten zijn.... dus vroeger ipv later.

[EDIT]
Het kan zijn dat de server de tijd verstuurt in Nederlandse tijd maar dat je toestel om een of andere reden dit leest als GMT en dit corrigeert door er twee uur bij op te tellen.
Gewijzigd door Franzki op 17 oktober 2009, 19:20

paulvdhout
Franzki schreef:
Het kan zijn dat de server de tijd verstuurt in Nederlandse tijd maar dat je toestel om een of andere reden dit leest als GMT en dit corrigeert door er twee uur bij op te tellen.

Maar wat ik al schreef:

"Elke SMSje dat iemand me stuurt heeft gewoon het juiste tijdstip.
Ook het SMSje dat ik van Telfort maandelijks krijg dat mijn nieuwe factuur online beschikbaar is heeft het juiste tijdstip."

en:

"de meeste Telfort-abo's krijgen gewoon het juiste tijdstip bij hun voicemail-SMS.
Van Telfort heb ik eerst gehoord dat er meer mensen zijn met dit probleem, en later gehoord dat ik toch de enige ben."

en ook:

"Meestal is het tijdstip 2 uur in de toekomst, maar het is ook wel eens een maand in de toekomst geweest."

Dit laatste was dus om precies te zijn een maand en 2 uur in de toekomst, dat duurde een week ongeveer. Toen was het een week of 2 in de toekomst, en toen heb ik een aantal keer een SMS gehad die een tijdstip ongeveer 8 uur in de toekomst had. Daarna waren we weer terug bij 2 uur in de toekomst.
Ik moet eigenlijk eens proberen hoe het met de SIM van een andere Telfort-abo in mijn toestel gaat. En hoe het met mijn SIM in een ander toestel gaat. Maar gezien alle andere SMSjes die wel goed gaan (ook die van de Telfort-facturen) kan ik me niet voorstellen dat het aan mijn toestel ligt.

Franzki
Enige wat ik kan verzinnen is de tijd die de voicemail server in dat geval meestuurt. Ik zal er zelf ook eens op gaan letten.

Telfort webcareteam
@paulvdhout

Na het lezen van uw post op 17 oktober hebben wij achter de schermen direct actie ondernomen. Wij herkennen uw probleem en op dit moment wordt er gewerkt aan een oplossing. Hoe lang dit gaat duren is echter nog niet bekend.

Wat ik vast kan aangegeven is dat dit verschijnsel geen effect heeft op het aantal daadwerkelijk ingesproken berichten. Met andere woorden, er gaan geen berichten verloren.

Uiteraard begrijpen wij dat dit verschijnsel vervelend voor u is. In een PB kunt u uw 06-nummer en e-mailadres achterlaten.

Daphne
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'SMS voicemail klopt niet: tijdstip en aantal berichten fout', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly05:39:56