obey-robots.txt
19 Augustus 2018, 07:51
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Telfort Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Telfort internet verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

FEC-fouten op de lijn

Franzki
Een tijd geleden had ik een "klapperverbinding". Toen constateerde Webcare al dat er veel fouten op mijn lijn zaten.

Het enige wat er destijds gebeurd is, is het toepassen van een speciaal profiel door KPN. Daardoor is mijn verbinding blijkbaar gestabiliseerd zonder dat Telfort mijn lijn lager in hoefde te stellen.

Wel constateer ik dat het aantal fouten in mijn modemlog sinds kort nogal aan het oplopen is... ik zit nu op ruim 300.000.000 FEC-fouten in 16 dagen. Dit is in elk geval veel meer dan voorheen... toen was het ongeveer 1.000.000 fouten per gedownloade GByte.

Heeft iemand een idee of mijn lijn op het randje van instorten staat? Het tones-pectrum lijkt me goed.

De verbinding is al 16 dagen 'up'. Alleen heb ik soms het idee dat mijn verbinding een beetje hapert...

Bijgevoegd een plaatje van het statuslog

Franzki voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

mesa57
Ik zou me om die FEC errors niet zo'n zorgen maken.
Mijn modem staat nu 4 uur aan het vertoont 2.500.000 fec errors. Ik merk er niks van.

Franzki
Ik vond in mijn geval alleen dat er ineens erg veel in korte tijd bij was gekomen.

Misschien heb ik de oorzaak trouwens gevonden... Mijn benedenbuurvrouw heeft sinds vandaag (?) een andere adsl-provider. Haar verbinding loopt via het zelfde isra-punt als het mijne. Misschien dat er door de omzetting van haar lijn tijdelijk wat extra storing op mijn eigen lijn heeft gezeten.

[EDIT]

Voor de zekerheid het modem maar eens gereset en nu vallen de fouten weer mee op het eerste gezicht.
Gewijzigd door Franzki op 17 oktober 2009, 16:51

bjck
Niet schrikken van FEC, dat zijn herstelde fouten en kan geen kwaad. De CRC fouten die niet hersteld konden worden, als die te snel oploopt zal je verbinding vanzelf opnieuw verbinden. Bij FEC gebeurt en hoeft dat niet, is een tellertje meer niet.

Het omzetten van de beneden buurvrouw kan even effect hebben gehad tijdelijk. En je zou iets kunnen merken (kleine kans) als ze eerst 1.5Mb had en nu bijvoorbeeld een 12Mb abonnement.
Gewijzigd door bjck op 18 oktober 2009, 11:06

Franzki
IK schrok niet van de fouten op zich.. die zie ik hier gewoon constant voorbij komen.

Het was meer het grote aantal in korte tijd.

Maar inmiddels heb ik het modem gereset en lijkt alles weer normaal. Het aantal fouten is het afgelopen etmaal zelfs veel lager gebleven dan het gemiddelde van de afgelopen weken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FEC-fouten op de lijn', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Vaste nr via ADSL lijn doorschakelen lukt niet? Algemeen 1 21 februari 2014, 14:41
KPN lijn zit vol Opleveringsproblemen 1 12 oktober 2012, 19:36
Telfort lijn gelimiteerd? Snelheid 32 28 maart 2010, 11:04
Problemen op lijn verholpen, hogere snelheid? Snelheid 1 18 januari 2010, 11:18
Na klapperende lijn van >15Mbit naar <11Mbit Algemeen 17 04 september 2009, 20:19
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly09:45:35