obey-robots.txt
24 September 2018, 13:10
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Telfort Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Telfort internet verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

iedere paar minuten geen verbinding.

webron
Hallo,

Ik heb sinds een tijd (ik denk een maandje of zo), dat mijn verbinding er om de paar minuten uitvalt. Terwijl ik dit schrijf is de verbinding na 9 minuten verbroken.

Mijn situatie is als volgt:
-analoge adsl-aansluiting (geen vaste telefoon)
-zyxel P-2602R-D1A modem, verbonden via telefoonkabel van ongeveer 1 meter (geen splitter)
computer verbonden via utp (ongeveer 5 meter)

Wat er gebeurt:
normaal branden de volgende lampjes op 't modem: power, ethernet, dsl en internet.

Na x minuten merk ik dat ik geen verbinding meer heb en ga dan kijken in de web-interface van het modem. Meestal op ik dan de 'Packet Statistics'.

---------------------
Link Status: Detect signal (of initialising)
WAN IP Address: 0.0.0.0
Upstream Speed: 0
Downstream Speed: 0

Soms branden er 2 dan lampjes op het modem (power, ethernet) en soms 3 (power, ethernet, dsl)

(Inmiddels is de verbinding na 15 minuten weer verbroken.)

Ik heb 't Maintenance-log aangezet en die loopt nu volmet de volgende meldingen:

2 10/16/2009 15:44:43 board 0 line 0 channel 0, call 49, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
3 10/16/2009 15:44:20 board 0 line 0 channel 0, call 41, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
5 10/16/2009 15:29:44 board 0 line 0 channel 0, call 41, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
6 10/16/2009 15:29:18 board 0 line 0 channel 0, call 33, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
7 10/16/2009 15:18:44 board 0 line 0 channel 0, call 33, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
8 10/16/2009 15:18:18 board 0 line 0 channel 0, call 25, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
9 10/16/2009 15:13:58 board 0 line 0 channel 0, call 25, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
10 10/16/2009 15:13:57 board 0 line 0 channel 0, call 17, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
11 10/16/2009 15:13:44 board 0 line 0 channel 0, call 17, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
12 10/16/2009 15:13:19 board 0 line 0 channel 0, call 9, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD

Wat is hier het probleem en is dit op te lossen?
 
data-full-width-responsive="true">
Telfort webcareteam
Zo te zien betreft dit een instabiele lijn. Zou ook het frequentie spectrum kunnen posten? Advanced Setup -> Maintenance -> Diagnostic -> DSL Line -> DSL Line Status

Waar in uw huis staat de modem? Wat is de afstand van uw modem tot het ISRA punt?


Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
Franzki
-zyxel P-2602R-D1A modem, verbonden via telefoonkabel van ongeveer 1 meter (geen splitter)


Je zou het eens met een ander kabeltje kunnen proberen.

En verder ben ik (net als Webcare) nieuwsgierig naar je DSL-spectrum en de signaalwaardes.
 
webron
Hee, bedankt voor 't snelle reageren.

dsl line status:

noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 11 db
tone 0- 31: 00 00 00 0b bc cc cb bb bb bb cc cc bb ba a9 85
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 4 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 28 db
tone 32- 63: 22 56 77 78 89 99 aa aa aa aa aa aa aa ab aa ba
tone 64- 95: aa aa aa a9 9a 9a a9 a9 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 96-127: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 128-159: 99 99 99 98 89 99 88 88 98 88 88 88 88 88 88 88
tone 160-191: 78 87 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 192-223: 88 88 88 88 88 88 87 88 87 87 88 88 88 88 77 77
tone 224-255: 78 77 77 77 77 77 77 77 77 72 77 77 77 77 77 77
tone 256-287: 48 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 89 88
tone 288-319: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 320-351: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 98 88
tone 352-383: 88 88 88 87 88 88 88 88 88 77 77 77 77 77 78 77
tone 384-415: 87 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 416-447: 77 67 77 77 77 77 77 77 67 76 77 67 67 66 66 66
tone 448-479: 66 66 66 65 56 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55
tone 480-511: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 44 54 44 43 22

Afstand tot ISRA punt: Ongeveer 2 meter
 
Telfort webcareteam
Zou u mij per PB uw postcode en huisnummer kunnen zenden? Vermoedelijk zal hier een ticket voor komen. Kunt u voor de zekerheid een andere kabel tussen de modem en ISRA aansluiten?

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
Franzki
Je dsl-spectrum ziet er niet slecht uit.

De Noise Margin downstream wel... die staat op 4dB. Je modem traint normaal in op een waarde tussen 6 en 8dB. Het lijkt erop dat deze waarde staat te schommelen en uiteindelijk ervoor zorgt dat de verbinding wegvalt.

Misschien een slecht contact tussen modem en isra-punt?
 
webron
Inmiddels kabeltje vervangen. Lijkt nog niet veel te helpen, aangezien de verbinding nu na 58 seconden verbroken werd..... en nog een keer na 24 seconden en daarna nog een paar keer.

Nieuw spectrum

noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 11 db
tone 0- 31: 00 00 00 0a bb cb bb bb bb bb bb bb bb a9 98 74
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 28 db
tone 32- 63: 03 56 78 89 99 aa aa aa ba aa bb ba aa bb bb bb
tone 64- 95: bb bb bb aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa a9 aa 99
tone 96-127: a9 aa a9 99 aa a9 99 9a aa aa aa 99 a9 99 99 99
tone 128-159: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 98 98 89 98
tone 160-191: 89 88 98 98 89 99 88 89 98 89 89 98 99 99 99 99
tone 192-223: 99 99 98 99 99 99 88 99 88 88 89 98 88 88 88 88
tone 224-255: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 82 88 88 88 88 88 88
tone 256-287: 58 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 288-319: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 98 88 99
tone 320-351: 99 99 99 99 89 99 99 89 99 99 98 88 88 99 98 98
tone 352-383: 88 88 99 88 88 88 88 88 88 88 78 87 77 78 88 88
tone 384-415: 88 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 416-447: 77 77 77 77 77 77 77 77 66 66 66 66 66 66 66 66
tone 448-479: 65 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 54 44 44 44 44
tone 480-511: 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 43 43 33
 
Telfort webcareteam
@webron,

Ik zie erg veel fouten op de lijn. Zou u de modem eens kunnen resetten naar fabrieksinstellingen en het een avond zonder aangesloten computers kunnen laten draaien?

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
webron
ok. Ga ik doen. Alvast bedankt voor de hulp
 
webron
Even een status-upfdate:
Vrijdag zoals gevraagd - modem gereset en aan laten staan. Vanaf een uur of 6 's avonds tot 3 uur 's nachts.

Op zaterdagochtend leek het iets beter te gaan. Vanaf zaterdagmiddag namen de connectieproblemen in frequentie weer toe. Op zondag helemaal geen verbinding meer gehad, omdat de verbinding iedere paar seconden verbroken wordt (ook niet na nogmaals een reset naar de fabrieksinstellingen).

Op dit ogenblik ben ik op mijn werk, thuis staat het modem aan, computer staat uit.

Voor de volledigheid nog even een klein stukje van het log van gisteren (zondag)

1 12:06:07 AM board 0 line 0 channel 0, call 249, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
2 12:06:06 AM board 0 line 0 channel 0, call 249, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
3 12:06:05 AM board 0 line 0 channel 0, call 241, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
4 12:05:56 AM board 0 line 0 channel 0, call 241, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
5 12:05:55 AM board 0 line 0 channel 0, call 233, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
6 12:05:51 AM board 0 line 0 channel 0, call 233, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
7 12:05:50 AM board 0 line 0 channel 0, call 225, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
8 12:05:44 AM board 0 line 0 channel 0, call 225, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
9 12:05:21 AM board 0 line 0 channel 0, call 217, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
10 12:05:10 AM board 0 line 0 channel 0, call 217, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
11 12:05:09 AM board 0 line 0 channel 0, call 209, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
12 12:05:05 AM board 0 line 0 channel 0, call 209, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
13 12:05:01 AM board 0 line 0 channel 0, call 201, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
14 12:04:59 AM board 0 line 0 channel 0, call 201, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
15 12:04:55 AM board 0 line 0 channel 0, call 193, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
16 12:04:53 AM board 0 line 0 channel 0, call 193, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
17 12:04:49 AM board 0 line 0 channel 0, call 185, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
18 12:04:46 AM board 0 line 0 channel 0, call 185, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
19 12:04:42 AM board 0 line 0 channel 0, call 177, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
20 12:04:37 AM board 0 line 0 channel 0, call 177, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
21 12:04:12 AM board 0 line 0 channel 0, call 169, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
22 12:04:09 AM board 0 line 0 channel 0, call 169, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
23 12:04:08 AM board 0 line 0 channel 0, call 161, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
24 12:04:07 AM board 0 line 0 channel 0, call 161, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
25 12:04:07 AM board 0 line 0 channel 0, call 153, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
26 12:04:00 AM board 0 line 0 channel 0, call 153, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'iedere paar minuten geen verbinding.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
WiFi verbinding Samsung Tv Sitecom router WiFi 13 19 juni 2017, 20:20
VPN verbinding Hardware instellingen 18 13 januari 2017, 20:07
Geen TV signaal Algemeen 2 18 december 2016, 17:23
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing 2 29 februari 2016, 19:53
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly05:50:49