obey-robots.txt
25 September 2018, 01:20
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
Transparantere abonnementen
Lokpremies, ja graag ! Lokpremies, ja graag ! 0%[0 stemmen]
Doe mij maar de basis zonder fratsen Doe mij maar de basis zonder fratsen 100%[4 stemmen]
Totaal aantal stemmen : 4
 Onderwerp afdrukken

Abo's graag transparanter; liever geen bundels

tiscali
Jammer dat de Telfort abonnementen nog niet erg concurrerend zijn. En dat komt ondermeer door die "lokformules" voor overstappers. Die werken over het algemeen in het nadeel van de bestaande gebruikers. Ik zou misschien wel mijn Telfort abo willen opwaarderen naar een 20 Mbps, maar dat betekent in mijn geval dat de kosten ruim 50% omhoog gaan, en ik als bestaande klant bovendien meer moet betalen voor een draadloos modem dan een nieuweling. Da's niet eerlijk !

Want de lokformule luidt: " Nu de eerste 6 maanden voor slechts € 9,95 per maand! en U ontvangt GRATIS een draadloos modem (t.w.v. € 139,-) in bruikleen en u heeft GEEN datalimiet! ". Daarmee geeft Telfort dus maarliefst EUR. 149,= voordeel aan binnenkomers ten op zichte van bestaande. (90,= korting op het abonnementstarief plus 59,= extra voor het gratis modem). De verzendkosten laat ik even buiten beschouwing.

Ik pleit voor een transparantere tariefstructuur, waarbij niet meer de binnenkomende klanten worden gesponsord door de bestaande. Dat lijdt er ondermeer toe dat velen net als bij de energieleveranciers zeer frequent gaat overstappen, louter om de lokpremies te toucheren. Beter dus:
1) De modem gewoon tegen kostprijs aanbieden / adviseren. Zo kan de gebruiker zelf kiezen welke (nieuwe of gebruikte) hij wil, en
2) Een transparant vlak tarief dat gelijk is voor nieuwe en bestaande abonnees, iets tussen de 15 en 20 euro per maand (inclusief leidinghuur). Weg met die tijdelijke kortingen!

OK ?

the unknown
Ik vind die kortingen enzo erg mooi , want je kan er goed gebruik van maken.

Het enige wat ik jammer vind is dat trouwe en bestaande klanten (meer dan 2/3 jaar) geen korting krijgen op hun factuur of een gratis mobieltje of whatever.
Klanten bij de KPN die daar voor een analoge lijn meer betalen dan een internet verbinding. Krijgen niet eens na 20 jaar korting laat staan een provider.

Dit wordt zeker wel aangegeven want het zal de NPS verbeteren van een bedrijf. Nieuwe klanten zullen eerder positief zijn over een bepaalde bedrijf als ze korting krijgen en goedkoper uit zijn en meer krijgen dan een ander. Bestaande klanten zullen minder positief zijn en als men het vergelijkt. een nieuwe klant zal b.v een 9/8 geven en een bestaande 7/8 of minder. kwa cijfer. (dit geldt voor degene die probleemloos alles aansluit en meer performance krijgt.)

9.95 is toch geen geld meer voor een 20mbit lijntje.(eerste 6 maanden) Betaal voor mobiel internet zoveel Smile en dan nog met al die data limiet dingen en een zeer trage snelheid.

Als je wist hoeveel klanten bedrijven binnen halen met zulke akties ect.

Maar goed this net hoe je het altijd ziet he Smile
Gewijzigd door the unknown op 15 oktober 2009, 08:27

EdP
Die "eerste maanden zoveel" is juist nieuw bij Telfort, in het begin was het juist glashelder: 1 tarief punt uit. Dat hebben ze vast moeten introduceren omdat de andere aanbieders ook zulke loktarieven hanteren. Overstappen is trouwens potentieel riskant omdat er nog redelijk vaak wat mis gaat, dus het is ergens wel begrijpelijk dat ze de consument met een extraatje proberen over de streep te trekken. Je zou och zelf ook niet voor een paar euro verschil op jaarbasis riskeren dat je weken zonder zit en dure helpdesk nummers moet bellen en je moet verbijten als het niet zo loopt als je verwacht.

Mijn stelling is dat degenen die uit zijn op lokkertjes uiteindelijk soms juist aan het kortste eind trekken. De voordeeltjes zijn er meestal niet voor de trouwe vaste klant. Vanuit het bedrijf gezien is dat ook verklaarbaar: ze zijn trouw, dus waarom zou ik moeite doen om ze te houden, ze blijven toch wel. Of het ook aardig is en goed voor klanten loyaliteit kun je natuurlijk over discussiëren. Maar ja, de meeste bedrijven doen nou eenmaal datgene wat de meeste rook uit de schoorsteen doet komen.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Franzki
Ik ken de kortingen wel uit de Tiscali en Speedlinq-tijd. Als je via de juiste site het juiste abonnement afsloot, leverde dat een korting op die de moeite waarde was... en een gratis-en-voor-niks basismodem.

Ik krijg de indruk dat het wat rustiger wordt qua "cowboy praktijken". Ook bij andere providers. Twee jaar geleden kon je bij Tele2 nog een Acer notebook krijgen bij een abo. Nu ook alleen nog maar kortingen.

Bruikleenmodems vind ik een goed idee... al zou het ècht bruikleen moeten zijn. Dus iedereen gratis het beste modem... ook de huidige abonnees. Het voorkomt voor Telfort ook een hoop extra support op verouderde modems die problemen gaan geven.

In elk geval lijkt me dat beter dan de huidige situatie dat sommige mensen 2 oude modems (of meer) in de kast hebben staan van eerdere abonnementen. Ik heb hier nog pas een ongebruikte Speedtouch (zonder VoiP) weggegooid omdat niemand hem kan gebruiken.

En overstappen vanwege de prijs doe ik toch al niet... vooral vanwege de administrative rompslomp die het met zich meebrengt. Dan moet het prijsverschil echt enorm zijn... of moet ik bijzonder ontevreden zijn met de huidige provider.

Een kwestie van prijs/prestatie verhouding op de lange termijn dus... waarbij betrouwbaarheid van de provider belangrijker is dan een paar euro prijsverschil.
Gewijzigd door Franzki op 16 oktober 2009, 00:04

EdP
[sarcasm]Die Acer notebook heb je ook maar 14 maanden "plezier" van want dan hoort-ie kapot te zijn Wink [/sarcasm]

Franzki
Dus de Acer notebook heeft een levensduur van 14 maanden? bij een internet contract met een duur van 24 maanden?

Okee... dan kun je dus ook nog eens 10 maanden nie internetten nie.

De Acer lijkt mij een mooi dingetje hoor... zeker voor dat geld. Mijn ouders hebben destijds zo'n abo afgesloten en waren er toch wel blij mee. Ik had natuurlijk wel meteen extra geheugen erbij laten bestellen en heb uiteindelijk Vista maar vervangen door XP.

Maar Tele2 is niet echt iets voor mij... zeker omdat ik aan het dichtgetimmerde leenmodem niet eens kan zien hoe het intraint (snelheid, signaalniveaus etc.)

EdP
Nou het kan ook zijn dat een Acer laptop per ongeluk wel eens langer mee gaat, maar ga maar eens googlen op Acer + scharnieren + garantie.
Opvallend vaak breken ze en valt dat nou nét buiten de garantie.

Onze excuses, desnoods welgemeend Wink

Franzki
Google eens op EdP + onzin .... vind je ook vast wel iets. Wink

Heb de notebook nu hier als reservemachientje... gebruik m niet zo vaak. Maar ik ben altijd al voorzichtig met het open en dichtklappen van een notebook omdat de krachten in het scharnier gewoon groot zijn.

En inderdaad... geen supercomputer. Maar wel handig om af en toe eens wat mee te rommelen. En hij heeft anderhalf jaar bij mijn ouders uitgehouden dus dat zijn al tropenjaren.
Gewijzigd door Franzki op 16 oktober 2009, 00:35

EdP
Franzki schreef:
Google eens op EdP + onzin .... vind je ook vast wel iets. Wink

LOL absoluut! Grin

Edit: sterker nog: met deze reactie sta je NU al op pagina 1 in Google Grin
Gewijzigd door EdP op 16 oktober 2009, 00:41

SimOnly
Google Search EdP + onzin

Pagina 1, tweede resultaat!
SimOnly

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Abo's graag transparanter; liever geen bundels', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen TV signaal Algemeen 2 18 december 2016, 17:23
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing 2 29 februari 2016, 19:53
Geen browsen Storing 3 26 juni 2013, 00:54
geen opneemfunctie via tv én draadloos op laptop Telfort overige diensten 2 25 juni 2013, 23:40
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly18:00:41