obey-robots.txt
26 Mei 2018, 21:51
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Problemen met telefoneren en downloaden tegelijk

Hans333
Als ik aan het downloaden ben, is het bijna niet mogelijk te telefoneren, de lijn hapert (je hoort maar delen van wat degene aan de andere kant zegt).
Ik heb de downloadsnelheid al geknepen, maar dat heeft nauwelijks effect.
Ook moet ik de laatste 6 weken het modem resetten (stekker er enige tijd uit halen) omdat ik als ik een nummer bel, ik alleen een ononderbroken toon hoor.
Moet ik iets aan de instellingen van het modem veranderen?

Telfort webcareteam
In de fabrieksinstellingen werkt de modem het beste. Dus geen verbindingen knijpen en/of bandwidth management toepassen.
Download u met een torrentprogramma? Zo ja, zult u het globale verbindingslimiet naar beneden af moeten stellen. Iets in de buurt van 50 verbindingen is wat veiliger.

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Hans333
Ik download inderdaad via torrents.
Ik zal deze tip eens uitproberen.
Het modem staat overigens op de fabrieksinstellingen.
Het probleem met de ononderbroken toon tijdens bellen doet zich voor als ik niet aan het internetten of downloaden ben!

Telfort webcareteam
Met ononderbroken toon bedoelt u de kiestoon neem ik aan? Als de kiestoon blijft bestaan nadat u een telefoonnummer heeft gedraaid, betekent dit dat de modem het (volledige) telefoonnummer niet heeft ontvangen.

Doorgaans wordt dit veroorzaakt door een verkeerde nummerkeuze; puls in plaats van toon. Omdat in uw geval het soms wel, soms niet werkt, kan het echter ook zijn dat een van de cijfers niet (goed) herkend wordt. Als u via de webinterface in de Advanced Setup naar VoIP Statistics gaat, ziet u een overzicht van de aangesloten telefoons. U kunt vervolgens met uw telefoontoestel 0123456789 draaien, om te kijken of alle cijfers correct worden ontvangen.

Als er problemen van deze aard ontstaan, is het ook raadzaam om ervoor te zorgen dat u altijd het volledige 10-cijferige telefoonnummer draait. U kunt ook na het laatste cijfer een hekje draaien, zodat het modem weet dat u klaar bent met cijfers intoetsen.

Wouter
Gewijzigd door Telfort webcareteam op 12 oktober 2009, 11:48
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

EdP
Hans333 schreef:
Ik download inderdaad via torrents.
Het modem staat overigens op de fabrieksinstellingen.

Een van beide zinnen is onwaar. In de fabriekstoestand kun je namelijk geen torrents downloaden (of alleen op slakken-snelheid).

Overigens is het heel herkenbaar. Bij teveel verkeer is ongestoord bellen niet goed mogelijk.
Je moet er of voor zorgen dat er voldoende bandbreedte overblijft voor bellen (helaas werkt Bandwidth Management in de ZyXEL niet of niet goed), of je moet tijdens het bellen de downloads pauzeren.
Gewijzigd door EdP op 13 oktober 2009, 00:32
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Hans333
Ondanks dat het modem in de fabrieksinstellingen staat (basismodem, ik heb er in ieder geval nooit iets in gewijzigd) gaat het doenloaden van torrents snel genoeg, ik kan er mijn hele bandbreedte voor gebruiken.

Het is inderdaad heel irritant dat je niet ongestoord kunt downloaden en bellen tegelijk!

Als ik die ononderbroken toon (inderdaad, de kiestoon) krijg als ik het nummer gekozen heb en daarna de groene knop indruk, kan ik verder van alles blijven proberen, maar alleen het modem resetten geeft effect.
Dit is ook best vervelend!

Hans333
Is er nog iemand die mij verder kan helpen?????

hondengek
Knap vervelend i.d.d.!
Misschien kun je eens een ander merk modem/router proberen?
Mijn eigen -bescheiden- ervaringen tonen namelijk aan dat Voip-telefonie en gelijktijdig heavy downloaden heel goed samen kán gaan.
Ikzelf heb een Fritzbox 7170 die trouwens een veel betere gesprekskwaliteit levert dan de Zyxel.

Ter illustratie: ik woon mijlenver van de centrale en geniet dus slechts een redelijk snelle (maar stabiele) download van ca. 800 Kb

Su6,
roy
Gewijzigd door hondengek op 15 oktober 2009, 16:12

EdP
Nogmaals, ik ben van mening dat hier iets niet klopt. Torrents en fabriekstoestand gaan niet samen. Het enige dat je kunt doen naast de al gegeven opties is kijken of je je downloadprogramma zo kunt instellen dat er maximaal zoveel kpbs wordt gebruikt, zodat er voldoende overblijft voor bellen.

Ook is het algemeen bekend dat van veelvuldig torrent-gebruik je router (modem) over z'n nek kan gaan. Met torrents ben je trouwens ook aan het uploaden, dus ben je wel illegaal bestanden aan het verspreiden. Je bent volledig traceerbaar, dus je bent gewaarschuwd.

Meer hulp heb ik niet in huis voor je op dit gebied.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen met telefoneren en downloaden tegelijk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Proxy problemen Algemeen 7 14 september 2017, 20:51
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
Problemen met alles in 1. Service? Not! Klacht over Telfort 1 04 oktober 2013, 14:54
Problemen met Hosting2go Algemeen 8 14 augustus 2012, 21:54
Fritzbox 7270 problemen Telfort met eigen modem/router 10 06 oktober 2011, 22:02
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly 1 dag
Steun ons
Drogisterij.net