obey-robots.txt
21 April 2018, 13:52
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Recente verbetering netwerk (BabyXl)?

hondengek
Hallo,

Is iemand onder jullie wellicht bekend of Telfort serieuze pogingen in het werk heeft gesteld haar netwerk te verbeteren.
Gisteravond ging mijn DSL/verbinding rond 22.00 uur voor een korte tijd down en sindsdien geeft het logboek van mijn Fritsje 7170 een gemiddeld aantal CRC/fouten van slechts 100 aan terwijl tot nu toe een aantal van zo´n 2.800 geen uitzondering was.

Dit laatste overigens zonder dat ik hier enige hinder van ondervond.
Mijn download via de Ftp van Telfort bedraagt eigenlijk continue een slordige 850 Kb. )ook nu dus!)

Groet,
roy

Franzki
Geeft Fritsje de errors dan aan in fouten per uur ofzo?

Want hier heb ik best veel (niet fatale) fouten met een Speedtouch. Maar dat loopt gewoon op in de loop der tijd. En wordt weer op 0 gezet als het modem wordt gereset. Dat geldt ook voor de CRC-errors.

De FEC-errors lopen bijvoorbeeld op als ik aan het downloaden ben... hier met ongeveer 1 error per kiloByte download. Maar deze verhouding lijkt hier trouwens iets te dalen... het wordt dus ook wat beter.

Volgens mij staat er op de Telfort site het nodige onderhoud aangekondigd. Dus het zou zomaar kunnen dat er zaken verbeteren.

hondengek
Dag Franzki,

Ja de Fritzbox houdt e.e.a. per uur bij.
Mocht je er prijs op stellen dan wil ik best een plaatje posten.

Off topic: heb jij wellicht paraat of de "klimmuis" in één van onze dierentuinen te aanschouwen is?
Heb me n.a.v. jouw Avatar behoorlijk verdiept in dat schattige beestje en zou het graag in levenden lijve willen bewonderen.

Welterusten,
roy

Franzki
Ik heb hier alleen de foutentotalen sinds het herstarten van het modem... de sommetjes moet ik dus zelf maken.

CRC-errors komen hier sporadisch voor... soms tijdenlang niks... misschien dat het bij jou ook gewoon wat schommelt.

Ik heb wel de indruk dat de verbeteringen van Telfort vooral zitten in de manier waarop data verstuurd wordt... dus misschien passen ze daarbij ook betere foutcorrecties en foutfilters toe.

Voor wat betreft klimmuizen en in het bijzonder de Pygmy possum... ik vond de onderstaande link. In het nederlands heet hij blijkbaar kleinste dwergbuidelrat of kleinste buidelslaapmuis ... of misschien is het toch de buideleikelmuis?.... misschien morgen even Artis bellen?

http://wnf.colo.b...on=display

http://wnf.colo.b...on=display

grt. Frans
Gewijzigd door Franzki op 12 oktober 2009, 01:34

Telfort webcareteam
@hondengek,

Dat klopt, wij zijn bezig ons netwerk te optimaliseren. Vandaar inderdaad ook de lijst aan onderhoudsmeldingen, welke ik de afgelopen tijd up to date aan het houden ben.
Aanpassingen aan de profielen is hier een van, netwerktechnisch wordt er ook verbeterd.

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Recente verbetering netwerk (BabyXl)?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
interactieve tv + netwerk op de TV Eigen netwerk achter het Telfort modem 4 25 september 2013, 22:23
LG Netwerk Storage installatie WiFi 2 25 januari 2012, 22:26
Verbetering draadloze lokaal netwerk Eigen netwerk achter het Telfort modem 3 13 december 2011, 15:21
draadloos netwerk met Zytel Algemeen 5 05 september 2011, 22:35
Storing in netwerk Deziweb daardoor laad problemen Eigen netwerk achter het Telfort modem 4 14 maart 2011, 18:41
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly06:38:15
Steun ons