obey-robots.txt
21 Mei 2018, 01:18
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Wegvallende internetverbinding

HTJP1984
Hallo,

Ik heb sinds vorig jaar een internet-abonnement bij telfort en tot nu toe zonder weinig noemenswaardige problemen.
Maar sinds 2 dagen is mijn internetverbinding zeer instabiel. Valt regelmatig weg om even later weer terug te keren. Het DSL-lampje brand constant, het is alleen het internet wat wegvalt (internetlampje gaat langere tijd uit)
Ik heb het modem al gereset en nog steeds heb ik het probleem. Ik kwam op dit forum meerdere gebruikers tegen die dit probleem hebben gehad.

Nu zal ik hieronder even een lijstje neerzetten met logbestanden en diagnose-checks die ik ook bij meerdere leden heb zien staan.

DSL-line: 5920 kbps / 640 kbps

DSL Line status:

noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 19 db
tone 0- 31: 00 00 00 07 77 77 88 88 88 88 99 99 99 99 85 00
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 27 db
tone 32- 63: 00 00 00 99 99 99 88 88 99 88 99 99 99 99 99 99
tone 64- 95: 09 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 88 88 98
tone 96-127: 88 99 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 128-159: 88 88 87 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 87 77 77
tone 160-191: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 192-223: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 224-255: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 78 88 88 97
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00


Logbestand:
# Time Message Source Destination Notes
1 10/06/2009 21:49:59 board 0 line 0 channel 0, call 155, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
2 10/06/2009 21:49:48 board 0 line 0 channel 0, call 147, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
3 10/06/2009 21:49:28 board 0 line 0 channel 0, call 147, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
4 10/06/2009 21:48:59 board 0 line 0 channel 0, call 139, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
5 10/06/2009 21:46:27 board 0 line 0 channel 0, call 139, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
6 10/06/2009 21:46:06 board 0 line 0 channel 0, call 131, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
7 10/06/2009 21:45:55 board 0 line 0 channel 0, call 131, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
8 10/06/2009 21:45:51 board 0 line 0 channel 0, call 123, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
9 10/06/2009 21:44:14 WEB Login Successfully 192.168.1.33 User:admin
10 10/06/2009 21:33:32 board 0 line 0 channel 0, call 123, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
11 10/06/2009 21:33:26 board 0 line 0 channel 0, call 115, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
12 10/06/2009 21:32:10 WEB Login Successfully 192.168.1.33 User:admin
13 10/06/2009 21:27:44 board 0 line 0 channel 0, call 115, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
14 10/06/2009 21:27:42 board 0 line 0 channel 0, call 107, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
15 10/06/2009 21:26:04 board 0 line 0 channel 0, call 107, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik wacht de reacties af,

Alvast bedankt,

Groet HTJP1984
 
Franzki
1 10/06/2009 21:49:59 board 0 line 0 channel 0, call 155, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
2 10/06/2009 21:49:48 board 0 line 0 channel 0, call 147, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD


Dit lijkt me duidelijk een wegvallende verbinding.

Je signaalniveaus zijn in principe goed... alleen weet ik niet of dit klopt met jouw situatie (afstand tot de centrale). Ik ben benieuwd of je snelheid overeenkomt met de snelheid volgens de Telfort postcodecheck.


Wat je zelf nog kunt proberen:

- modem met korte goede kabel direct op het isra-punt aansluiten... als je geen kpn-telefonie meer hebt, mag dit zonder splitter.

- modem resetten naar factory-defaults... ik weet niet zeker of je dit al hebt geprobeerd.


Anders zit er niets anders op dan Telfort Support te bellen. Zij kunnen dan een lijnmeting uit gaan voeren en eventueel een monteur aan gaan sturen als dit nodig is.
 
Telfort webcareteam
@HTJP1984,

Uw snelheid van 640 upstream suggereert dat er iets mis is met de interne bekabeling. Zou u de modem direct op het ISRA punt aan kunnen sluiten?
Heeft u in het verleden ook last gehad van een wegvallende verbinding?

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wegvallende internetverbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
wegvallende VOIPin verbinding FB 7170 achter Zyxel P2812HNU-F1 Eigen netwerk achter het Telfort modem 6 31 januari 2013, 23:41
Internetverbinding/snelheid Snelheid 8 15 juni 2011, 23:28
internetverbinding maken lukt niet Storing 11 14 juni 2011, 12:41
Internetverbinding valt telkens weg Storing 15 08 november 2010, 21:04
Internetverbinding valt regelmatig weg Storing 16 28 juli 2010, 14:24
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly04:51:13
Steun ons
Onlinekabelshop