obey-robots.txt
20 Mei 2018, 21:41
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

20Mb

Emunator
Meer dan een jaar geleden lid geworden van telfort, omdat zij hier in deze regio de goedkoopste provider waren.
We wisten toen dat er allen maar adsl tot 8mb beschikbaar was.

Nu op dit moment is hier echter voor 100% zeker adsl2plus en willeen wij graag onze 20Mb, KPN kan dit leveren, XS4All kan dit leveren.
Alleen telfort kan dit dus niet, eerst stug volhouden dat de centrale niet geschkt is, totdat ik met telefoon opnames van KPN kwam.
Hierna ligt het ineens aan KPN die die 20Mb alleen voor zijn eigen klanten wil houden. (XS4All betaalt zeker meer dan telfort aangezien die het ook aanbieden)

P.S. Wij hebben dus contactueel een 20Mb abbonement sinds onze aansluiting en onze snelheid zou van 8Mb naar 20Mb worden verhoogt zodra dit technisch mogelijk was.
Gewijzigd door Emunator op 02 oktober 2009, 18:21

Liberty
Sinds 1 jaar ook abonnee van Internet only van Telfort.
Op het oude adres was toen tot 8 Mbps mogelijk sinds mei van dit jaar verhuisd en volgens de postcode check in april was op het nieuwe adres 15 Mbps mogelijk.
Alleen in de praktijk was dat maar 7,5 Mbps mogelijk op het nieuwe adres waar we nu wonen.
Sinds kort is bij een postcode check slechts 6 tot 8 Mbps mogelijk, dus de verwachtingen hebben ze omlaag gedraaid.

Het is inderdaad mogelijk om een hogere snelheid te krijgen via een andere provider zoals KPN of XS4all maar daar hangt ook een prijskaartje aan.
Dus je kan Telfort niet vergelijken met KPN, XS4all maar wel met Tele2,

Maar voor 20 euro per maand zal je ook bij een andere provider deze 20 Mbps niet verkrijgen.
Helaas.

Als je een postcode check doet bij Alice is 15 tot 20 Mbps mogelijk.
Let op:

Deze snelheden kunnen in de praktijk lager liggen, afhankelijk van de exacte afstand van uw huis tot de wijkcentrale en de kwaliteit van de koperlijn. Aan de geschatte snelheid kunnen dan ook geen rechten worden ontleend.

Heb je geen KPN lijn?

Om Alice Easy te kunnen bestellen, heeft u een actieve analoge telefoonlijn nodig. Heeft u deze niet, dan kan Alice deze leveren voor het eenmalige bedrag van € 99,90. U betaalt de lijnhuur dan direct aan Alice (€ 9,90 per maand). Doet u eerst de postcodecheck om te kijken welke dienst wij u kunnen leveren. U ontvangt direct advies over uw telefoonlijn.

Conclusie: maak je niet druk maar wees tevreden met Telfort internet, prijs is prima.
Gewijzigd door Liberty op 02 oktober 2009, 22:05
Sinds 29 april 2008 Telfort internet. Tevens voip telefonie via smsdiscount en verder heb ik nog KPN budget en voip nr. van budgetphone voor binnenkomende gesprekken. Dus 2 telefoonnummers voor buitenaf. Valt internet uit ben ik nog bereikbaar via de vaste lijn van KPN.
update: vanwege een verhuizing vanaf 29 mei 2009 geen KPN meer bel met VOIP via SMS discount. Inkomende gesprekken via een voip nr. van Budgetphone.

Telfort webcareteam
@Emunator,

Zou u mij per PB uw gegevens toe kunnen zenden, zodat ik kan controleren of wij ADSL2+ kunnen leveren?

@Liberty,

Als u mij ook uw gegevens toezend, zal ik uw lijn ook onderzoeken.

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Liberty
Hallo Wouter,

Gegevens zijn via PB verstuurd.
Sinds 29 april 2008 Telfort internet. Tevens voip telefonie via smsdiscount en verder heb ik nog KPN budget en voip nr. van budgetphone voor binnenkomende gesprekken. Dus 2 telefoonnummers voor buitenaf. Valt internet uit ben ik nog bereikbaar via de vaste lijn van KPN.
update: vanwege een verhuizing vanaf 29 mei 2009 geen KPN meer bel met VOIP via SMS discount. Inkomende gesprekken via een voip nr. van Budgetphone.

Emunator
Ok, gegevens zijn per pb verstuurt.

Telfort webcareteam
@Emunator,

Ik heb uw lijn en de centrale onderzocht en uw bevindingen zijn redelijk correct.
De centrale is voorzien van ADSL2+ apparatuur, u bent ook aangesloten op een ADSL2+ lijnkaart, echter zijn deze in ieder geval voor ons softwarematig op ADSL1 (8Mbit) gelimiteerd. Dit beheerd KPN, niet Telfort.

Dit is een uitzonderlijke situatie, doorgaans leveren wij overal het technisch hoogst haalbare.
In het geval van ADSL2+ apparatuur dus gewoon tot 20Mbit.

De overeenkomst die u met ons heeft is voor een verbinding TOT 20Mb, zoals bij alle ADSL providers. Deze snelheid kan niet gegarandeerd worden.
In dit geval gaat het echter niet om een technische beperking. U bent minder dan 1KM van de centrale verwijderd zit en ook nog eens op een ADSL2+ kaart zit aangesloten dus ga ik mijn uiterste best doen om dit aan te laten passen.

Er wordt door ons netwerkbeheer nu contact opgenomen met KPN over deze kwestie en ik hou u op de hoogte van de vorderingen.

@Liberty,

Als u de bekabeling thuis helemaal optimaal heeft aangesloten is er niet meer snelheid uit te halen.
De dempingswaarde (34dB ) geeft aan dat de actuele lijnlengte ruim 3 kilometer is.
10Mbit+ halen op 3 kilometer is eigenlijk al uitzonderlijk.
De signaal ruis verhouding (6dB ) geeft ook aan dat er niet meer uit deze lijn te halen is voordat hij instabiel wordt.

Dit is dus niet te vergelijken met de situatie van Emunator.
Hier is de lijnlengte/kwaliteit wel de beperkende factor. Dat de postcode check van een concurrent een hogere snelheid aangeeft zegt meer over die postcodecheck dan over de werkelijk leverbare producten en hun snelheden.

Hugo
Gewijzigd door Telfort webcareteam op 06 oktober 2009, 14:23
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Liberty
Hugo bedankt voor de genomen moeite en voor de informatie.
Het is in ieder geval een duidelijk en eerlijk antwoord waar ik tevreden mee ben.
Gewijzigd door Liberty op 06 oktober 2009, 19:04

Emunator
Hugo alvast bedankt voor het andwoord.
We wachten hier gewoon nog even verder af.
En hopen dat er wat positief's uitkomt.

Emunator
Zo ondertussen alweer een poosje verder.
Is er al iets bekent ??

Telfort webcareteam
Ik heb gisteren een update gekregen. Voor deze centrale mag er niet hoger dan 8Mbit besteld worden.
U zit op een van de weinige ADSL2+ kaarten in de centrale. Dit zijn vervangers voor over de jaren heen defect geraakte ADSL1 kaarten.
KPN wil geen helaas geen uitzondering maken. Volgens mijn informatie zijn er ook geen aansluitingen in uw centrale hoger opgeleverd dan 8Mbit, ook niet bij andere providers.

Hugo

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '20Mb', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Maximaal leverbare snelheid ineens lager, 20MB naar 2MB Storing 7 14 mei 2010, 21:15
Trage 20MB verbinding. Snelheid 5 18 december 2009, 17:59
kwakkelende internetverbinding 20mb Storing 28 16 augustus 2009, 16:14
20MB abo en maar 4MB krijgen Snelheid 96 30 juni 2009, 22:00
Naar abonemnet 20Mb gegaan en geen veranderingen eigenlijk qua snelheid??? Algemeen 22 19 juni 2009, 15:29
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly01:14:28
Steun ons
GameSeek