obey-robots.txt
18 Februari 2019, 08:01
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Internet valt regelmatig uit

gsm
Ik kan geen storing zien op de site van Telfort maar wel onderhoud hier ver vandaan maar mijn internet valt regelmatig weg.
Dit berichtje heb ik gemaakt en tussen het uitvallen door geplaatst.
Iemand van het Telfort Team hiermee bekend ?
 
Franzki
gsm,

Zoals je het post, lijkt het dat je last hebt van een storing die alleen op jouw aansluiting zit.

Heb je de het modem met een korte goede kabel op het isra-punt aangesloten?

En wat gebeurt er precies als de verbinding wegvalt? Kun je iets zien in het logbestand van het modem?
 
gsm
Het zou best kunnen maar ik heb er al enkele dagen last van, ook telefonie valt al enkele dagen uit. Aangezien er meerdere zijn en ik las dat er onderhoud gepleegd werd heb ik het gemeld maar als het alleen aan mijn verbinding lig is het iets om te onderzoeken.

De modem staat nog steeds op het zelfde plek en is nogsteeds met een korte kabel aangesloten op het ISRA punt

Als die uitvalt is het lampje van dsl uit.

In welk logboek en wat moet ik dan vinden in het logboek ?
Ik heb gekeken maar weet niet wat ik moet lezen.
 
Franzki
Als het lampje van DSL uitgaat lijkt het echt een wegvallende verbinding.

Heb je al een keer het kabeltje tussen modem en isra-punt een keer losgehaald en weer vastgemaakt? Dit kan soms helpen als het contact niet helemaal goed is.

Misschien kun je de waardes van het modem hier posten. (de tones en de signaalwaardes)

En op welke snelheid traint het modem nu in?
 
gsm
Heb je al een keer het kabeltje tussen modem en isra-punt een keer losgehaald en weer vastgemaakt? Dit kan soms helpen als het contact niet helemaal goed is.


Misschien kun je de waardes van het modem hier posten. (de tones en de signaalwaardes)

En op welke snelheid traint het modem nu in?


Ik heb nu het kabeltje er even uitgehaald en er weer in gedaan

Dit is een kopie van DSL line status :
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 16 db
tone 0- 31: 00 00 00 0b cc de ed ee ee ee ee ee ed dc ba 95
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 36 db
tone 32- 63: 00 25 67 78 99 9a aa ab ba ba aa aa ab bb bb ba
tone 64- 95: aa 99 99 99 aa aa aa ab aa aa 99 99 99 99 99 99
tone 96-127: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 128-159: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 98 77 88
tone 160-191: 89 99 99 98 89 88 97 99 89 99 99 88 88 88 88 78
tone 192-223: 78 88 78 72 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 224-255: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 55 72
tone 256-287: 04 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 57 77 77
tone 288-319: 77 77 76 25 56 77 66 55 55 56 55 54 55 00 04 55
tone 320-351: 65 55 55 55 55 05 55 05 55 05 55 55 44 23 45 55
tone 352-383: 42 44 40 43 43 43 43 42 22 22 22 22 00 00 22 22
tone 384-415: 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22
tone 416-447: 22 22 22 22 22 22 22 11 12 11 01 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00


Ik train in me een goede snelheid, 9001/1099
 
Franzki
Ik heb even een plaatje gemaakt (afgekeken van Webcare :p ).

Je verbinding lijkt goed: de ruisniveaus kloppen, de snelheid is redelijk. Alleen zie je in de grafiek een paar "gaten" in de tonen... dit hoort wat vlakker te lopen.

Als de verbinding blijft wegvallen, zul je het probleem moeten melden bij Telfort support.

Maar ik zag dat al eerder problemen hebt gehad met je lijn. Dus misschien dat Telfort Webcare dit direct kan oppakken...



.

Franzki voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Franzki op 27 september 2009, 20:20
 
gsm
Bedankt zo ver.
Ik wacht af of het team er zich op zet en anders meld ik me weer als het weg blijft vallen.
 
Telfort webcareteam
@gsm,

Aan het DSL spectrum te zien, woont u redelijk ver van de wijkcentrale. Ik vermoed dat uw lijn instabiel is omdat de snelheid niet gehaald wordt. Als u mij per PB uw gegevens stuurt, zal ik de lijn verder onderzoeken.

Wouter
Gewijzigd door Telfort webcareteam op 28 september 2009, 08:46
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet valt regelmatig uit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing 2 29 februari 2016, 19:53
internet snelheid Snelheid 5 26 augustus 2015, 15:10
internet buitenland bundel Klacht over Telfort 1 09 augustus 2015, 22:57
Storing internet, Vast bellen en Interactieve TV ? Nijmegen en omst... Telfort Mobiel internet snelheid en storingen 1 04 oktober 2014, 16:10
Draadloze verbinding valt weg WiFi 36 13 november 2013, 11:15
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden