Ik kon niet in de modem kijken want had geen kabeltje bij me (help even oudere kennissen van me die sinds vandaag dus dit probleem hebben) Is de storing landelijk? (Zit in Wormer) las ook dat resetten anders kan
(1. Alle kabels behalve stroom, loskoppelen
2. Modem uitzetten met het knopje achterop
3. Met pen of paperclip het resetgaatje goed indrukken (en tot het einde vast houden)
4. Modem aanzetten met het knopje achterop
5. 30 seconden wachten (reset nog steeds ingedrukt)
6. Modem uitzetten met het knopje achterop
7. Het resetgaatje weer loslaten)
is dit een verstandige manier met dit probleem of beter even afwachten?? (alvast bedankt voor de snelle reaktie).
De storing treedt op bij abonnees die via het KPN-netwerk aangesloten zitten... dat betekent dat de problemen landelijk kunnen voorkomen.
Je kunt zelf niet eenvoudig zien of je via KPN zit aangesloten. Vaak zijn het oude abonnees die bijvoorbeeld vroeger het Speedlinq Comfort abonnement hadden via het KPN-netwerk. Daar val ik zelf trouwens ook onder.
Het resetknopje moet trouwens geloof ik minimaal 20 seconden worden ingedrukt... dus ik weet niet of jouw 10 seconden ook echt hebben gewerkt.
Het resetten wordt wel geadviseerd als niets meer werkt... het kan op zich geen kwaad. Maar je moet daarna wel alles wat er ooit ingesteld is opnieuw instellen zoals VoIP, draadloos enz.
[EDIT]
Ik zag op de Telfort website de storing nog actief staan... ik zou even afwachten.
Gewijzigd door Franzki op 24 september 2009, 23:15
Oké zal morgen even afwachten. Deze mensen hebben nog geen jaar telfort en hadden daarvoor kpn dus zou kunnen. wacht het eerst nog wel een dagje af. Bedankt.