obey-robots.txt
18 Juli 2018, 04:55
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Modem logt niet in bij ISP

graspergazon
Op de site van Telfort lees ik dat er vandaag een storing mbt internet en voip gaande is. Weet iemand wat de symptomen bij deze storing zijn? Mijn modem geeft namelijk de hele dag al aan dat hij niet kan inloggen bij de ISP. De dsl verbinding is verder goed. Is het verstandig om hierover contact op te nemen met de klantenservice of heb ik wellicht ook last van van de op de site vermelde storing?

Franzki
In jouw geval lijkt het erop dat je modem geen IP-adres van de dhcp-server ontvangt.

De verstoring beperkt zich tot klant die aangesloten zijn via het KPN netwerk.

Het zou kunnen zijn dat jouw probleem hier ook onder valt als je ADSL van Telfort via het KPN netwerk gaat... helaas kan alleen Telfort hier uitsluitsel over geven.

Er bestaat wel een mogelijkheid om het zelf te testen, maar daarvoor heb je wel een werkende internetverbinding nodig.

Zelf heb ik in elk geval via KPN, maar ik heb nog verbinding. Wel zie ik een time-out op 172.26.43.125 als ik de route naar een server test... maar ik weet niet of dit ook echt met het probleem te maken heeft.

Telfort webcareteam
We zijn bezig de storing te verhelpen. Eerder vandaag is de storing grotendeels opgelost, er zijn her en der nog wat modems die geen IP kunnen krijgen. Op dit moment worden deze lijnen opnieuw geconfigureerd.

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

mesa57
De storing heeft hier ongeveer 24 uur geduurd.

Telfort webcareteam
Het verschilt per aansluiting. In batches worden de aansluitingen die zonder IP zitten opnieuw geconfigureerd/opgeleverd, het uit en aanzetten van het modem bleek namelijk niet voor iedereen te werken. Dit gaat met ongeveer 750 aansluitingen per uur. Op dit moment moeten er nog ongeveer 4000 gedaan worden.

Hugo
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

pandabeest
Nou...hier op 7121 werkt het sinds een half uurtje weer...modem paar x aan en uit en Interpret was weer in de lucht !

Wel vond ik het lang duren...en nog erger dat de helpdesk medewerker mij gisteravond niet kon vertellen wat er aan de hand was...via internet (andere aansluiting natuurlijk) moest ik erachter komen dat men een kabel kapot had gegraven....als die helpdesk dat nou zegt dan weet ik tenminste dat het een tijdje kan duren....

Al met al 36 uur zonder internet gezeten...ben benieuwd of Telfort dat in mindering gaat brengen op mijn factuur....

Sinds ik bij Telfort zit helemaal geen klachten...ook niet over het overstappen...maar informeer aub wel de helpdesk medewerkers iets beter !

mesa57
Zou kunnen dat ze gisteravond zelf nog niet helemaal wisten wat er aan de hand was. Gistermiddag zei een helpdeskmedewerker tegen mij dat ze dachten dat de storing opgelost was, maar dat later bleek dat dat toch weer niet het geval was. Hij wist verder niet wat er aan de hand was of hoe lang het zou duren voordat opgelost was.

Franzki
Zelf heb ik niets gemerkt van een storing... terwijl ik wel via KPN zit aangesloten.

Weet overigens iemand wat nu precies het probleem was? Ging het alleen om aansluitingen waar de ip-lease was verlopen en die geen nieuw ip kregen? Of was er meer aan de hand?

Ik begreep dat bij de getroffen aansluitingen de DSL-verbinding in elk geval gewoon "up" was.
Gewijzigd door Franzki op 25 september 2009, 19:35

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Modem logt niet in bij ISP', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly05:10:12
| jbasomers 1 dag