obey-robots.txt
25 September 2018, 02:55
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Waarheid over Callcenters

Puma
Mensen hadden al het gevoel dat ze telkens naar een standaard callcenter belden!

Dit klopt, maar niet zo zoals de meesten denken.

Een netwerkleverancier heeft ook vaak een Wholesale afdeling.
Dit houdt in dat iemand bandbreedte kan inhuren om vervolgens daar klanten op te zetten en dus diensten af te leveren.

Voorbeeld:

KPN Netwerk:

Planet, Hetnet, KPN ADSL direct en Telfort (KPN netwerk alleen!!!).

Deze maken gebruik en één callcenter. Aan het nummer kunnen ze zien wie belt. Draait u dus het nummer van Planet klantenservice, dan neemt degene aan met "Planet klantenservice blabla".

Tiscali (oud Babyxl en huidige Telfort) Netwerk:

Tiscali
12move
Speedlinq (Babyxl verbindingen alleen)
Telfort (Tiscali netwerk alleen)
Compuserve

Maken gebruik van één en dezelfde callcenter.
============================================

BBned netwerk

Alice
Scarlet
TweakDSL (niet meer)
Concept ICT
Abel Telecom
Introweb
Qfast

Maken gebruik van één en dezelfde callcenter.
============================================

Er zijn ook providers met een eigen aparte callcenter.

Bijvoorbeeld:

Orange
Tele2
@Home*
Casema*
Multikabel*
Zeelandnet


*Worden binnenkort ook samengevoegd tot één callcenter.
============================================

Meeste callcenters zitten in Amsterdam. Hoe weet ik dit allemaal?
Ik ben onlangs nog langs geweest voor mijn stage (storing Glasveze lijn) en ik loop binnen en zie een bord hangen met erop "de netwerkleveranciers".

Ik heb een aantal vragen gesteld en toe kreeg ik een overzicht van de callcenter. Daarop stond onder andere het bovenstaand verhaal. Welke provider gebruik maakt van welke callcenter bijvoorbeeld.
===========================================

Ik vraag mij af of het ook mogelijk is om bijvoorbeeld niet de Hetnet klantenservice hoeven te bellen, maar bijv die van Planet.
Hetnet kost je 45 cent per minuut en Planet is dacht ik 10 cent per minuut. Scheelt een hoop haha.
Gewijzigd door Puma op 26 januari 2008, 11:11
 
data-full-width-responsive="true">
Richard
Er zitten ook een aantal callcenters in Maastricht, zoals Vodafone (eigen callcenter), Mercedes, nog eentje voor een aantal software producenten.

Maar ook voor internet providers.
Eentje daarvan is van 24help die onder andere van UPC en @home de helpdesk verzorgen.
 
Timelord
Waarom word ik dan bij de ene wel goed geholpen en bij de andere niet ?, terwjil ze volgens het lijstje één en dezelfde persoon zijn ? Smile
 
Richard
De callcenters zitten toch verdeeld over het land. Maastricht en Amsterdam, er zitten er dacht ik ook nog een paar in Eindhoven en/of Utrecht.

Misschien is er bij het ene callcenter een iets betere opleiding als bij de andere. Of boft het ene callcenter dat ze wat meer mensen met kennis van zaken in huis gehaald hebben dan het andere center.
Er is echt geen peil op te trekken. Men kan dan ook niet stellen dat je bij het callcenter van de ene beter geholpen wordt dan bij het callcenter van de andere (of in een andere plaats).
Het ligt er maar net aan wie je aan de telefoon krijgt.Wink
 
Puma
Precies.

Hoe vaak heb ik Orange wel niet gebeld en de ene keer krijg je iemand aan de lijn die een opleiding in die richting heeft gevolgd en soms iemand die 5 weken cursus achter de rug heeft.

Fout ligt dus aan de werkgever en niet de werknemer.
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Waarheid over Callcenters', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly19:35:37